Blog
Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.
Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(




Lecseréltem az emblémákat ,mert az előző tulaj ezt a Giulia féle újat rakta rá ,ami szerintem elég bénán néz ki. Kapott gyári stílusút, meglakkoztam elötte. A 159-en 1év múlva is hibátlan volt lakkozva.


Meg volt az olaj csere, köszi Geri. Persze szűrő.
Bal első belső féltengely is cserélve, harangokkal. Ki voltak szakadva, ez az oka a cserélnek, a féltengelyt pedig azért kellett mert a külső felét nem lehetett lehúzni valaki annó szépségesen szétbarmolta.
295 560 km
Ő lett a választott partner.
Amit a kocsi múltjáról tudok: 2000 óta egy tulajdonban van, egy nagyon kedves idős házaspáré volt, garázsban tartva. Motor egy csoda, vezérlés cserét és hasonló finomságokat elvégeztek rajta, rendes, gondos szerelője volt, ez a motoron látszik is. Futómű felújítva, fékcsövek cserélve.
Amit gyorsan elvégeztem rajta, a szokásos olajcsere. Selenia racing (10w-60) került bele. Ezt írta hozzá a rendszer.... Levegőszűrő, olajszűrő szintén csere.
( 191 000 km )
Klíma híján kapott egy légterelőt az első ablakokra, így talán könnyebb a szellőztetés, jobban elviselhetőbb lesz a nyár.
Olaj+ szűrök 23 600 Ft
Légterelő. 5200 Ft
Eljött ennek is az ideje, sajnos nem nagyon használtam, illetve csak rövid utakra tudtam volna használni, arra meg sajnáltam, így eladtam a kis aranyost. Utódja egy 146 1.6 lett, kis boxer motoros szörnyeteg, igaz régebbi típusú, viszont van benne valami plusz 😉
Mindkét oldalt be gyógyúlt a zárbetét alatti henger,így kulcsal nem volt nyitható csak távirányítóval.Most,hogy az is megadta magát orvosolni kellett a problémát.Már ki tudom nyitni kulcs nélkül is a kocsim😕.
Na de a lényeg,hogy le kell szedni az ajtókárpitot utána hozzá lehet valamenyire férni a zár mechanikájához.Először a hosszú fehér mozgató pálcát szedtem le utána van egy műanyag burkolat a zárbetéten,annak van egy fém biztosítòja(piros nyíllal jelöltem) amit ki kell húzni és csak utána lehet a burkolatot lepattintani.Ez után ki lehet húzni a zárat.
Nekem a zárbetét alatti henger szorult be,ez egy fogó és wd40 segítségével ismét fordíthatóvá vált.Elsőre ráment pár órám,mert nehezen jött le a pálca meg a biztosító lemez is,de igy,hogy tudom mi hogy jön le már a másik oldal talán könnyebb lesz.
Már régóta tervezem a szíj cserét, most már eljutottunk oda hogy hangos lett az első pár percben indításkor. A csere darab is meg van már egy éve is, a méretet viszont nem néztem hogy pontosan mekkora kellett volna , csak bíztam benne hogy jó lesz amit kaptam. Most már kiderült hogy 915-s kellett volna a 938-as helyett. Ez is felkerült, csak a generátor feszítése koppon van, tehát ha nyúlik akkor leszek meglőve. Ha hosszú lett a csere darab akkor veszek hozzá 915-s szíjat és akkor újból csere. Felkerültek a téligumik, az egyik gumi javításra szorult, volt az egyikben egy pici lyuk ☺Most már susoghatnak a téli gumik 😉 így készültünk fel a télre.
Szíj : 1850,-
Gumi jav. 1000,-

Októberben az őszi szünet alatt volt időm egy kicsit leállítani az autót és megcsináltattam kormányművet illetve a bölcsőt mely sajnos konstrukciós hibás és hamar rozsdás lesz. A kormányművet Budapesten kkt-nél csináltam meg 1 év garanciát kaptam. A bölcsőből már korában vettem egy másikat. Azt lekezeltetettem: elvittem homokszóróztatni illetve porfestésre. Még a kormánymű javítása zajlott addig előkészítettem az új bölcsőt felszerelésre. Ráraktam a stabilizátort illetve a motortartó, váltótartó bakokat. Amikor összeraktam az egészet olyan feszes volt a kormánymű hogy magától a kormány nem tért vissza középre. Azóta elmentem már több mint 700 km és pont olyan lett mint amilyennek lennie kell.



Sikerült rá megvennem szerintem a második legszebb gyári felnit(első a TI). Ő lesz a teli szettem(18-as) Egy jó barátom eladta nekem az ujan vásárolt gumijait (vredestein).
Sok boldogságot magamnak velük 😀
Km:78035

