Blog
Beköszöntött a fűtésszezon... az első fűtés alkalmával kedves meglepetésként elég szépen csöpögött a fűtőradiátor... Csere!
+ friss fagyálló, az új tartállyal együtt.
A régi még az eredeti gyári volt... élt 21 évet. Remélem az új is bírja majd jó sokáig! :)
239.650 km






Elkopott mind a kettő. Már nem sok volt hátra így kicseréltem. A bal oldalon a belső betét nem igazán akart kijönni. Gondolom ezért csikorgott. Óriáskalapács meg feszítővas kellett hogy kiüssem a helyéről. A biztonság kedvéért az újakat kicsit megköszörültem. Brembó tárcsa, és Ferodo betét ment bele, mint ami volt benne.






Világít a légzsák lámpa, így nem tudtam elvinni vizsgára
az autót. Controller Faulty. Low Battery.
Az alacsony feszültség hibát ki lehet törölni,
a másikat nem. Tápot kap, mást nagyon nem lehet megállapítani.
Ma este kap még egy aksi töltést, de nem sok reményt fűzök hozzá.
Update: a légzsák vezérlő cseréje megoldotta a problémát. Egyben az is kideült, hogy
a 60625180 számú vezérlő és a 60631206 számú teljesen kompatibilisek.




A szép idő engedett még egy nyitott tetős kört.
Fürdés, teletankolás és elvonulás a téli álomra.
58.318 km (a tankolás után még hazajöttünk)
Kor: 86 nap
Vétel óraállás: 55.500 km
Óraállás: 58.316 km
Megtett út: 2.816 km
Átlagos futás: 32,70 km/nap
Összes tankolt üzemanyag: 277,18 liter
Összes átlagfogyasztás: 7,82 liter/100km
Összes benzinköltség: 28,57 Ft/km
1 liter üzemanyag átlagára: 375,75 Ft/liter






Csak cseréljük ki az elrepedt üvegburát így kezdődött. Kerestem egy balos fényszórót, 15e –t találtam is a bontóban. Elsőre kicsit kopottabb volt, mint a két gyári. A terv egyszerű volt, kivesszük a gyári fényszórót, a törött burát lekapom, a foncsort finoman kitakarítom, az új burát visszaragasztom és mehet is vissza. A tervezett időráfordítás az elő mozzanatnál elcsúszott. A fényszóró 6 csavar után kint is, viszont az üveg bura egy flottányi Opel Astrahoz használt ragasztóval lett gyárilag beragasztva. A meleg és a 13 év meg is tette a hatását. 1 óra volt mire a bura levált a fényszóróházról. Majd a finom vatta és desztillált víz kombinációval felkészülve 1 másodperc alatt sikerűt egy 100 forintos nagyságú helyen a foncsort megsérteni. Az újra tervezés és több tucat youtobe how to videó után sikerült az bontóban vásárolt fényszórót szép lassan kitakartani. Mivel a foncsort nem tudtam kicserélni a rengeteg ragasztó miatt, így maradt a bontós vissza szerelése…. közben a jobbost is kivettem, mert porosnak láttam belülről. Ez is kb. 3 órás munka után szép tiszta lett, már rutinból NEM tettem tönkre a foncsort taszítás közben. Ekkor elkapott a gépszíj és a néha vacakoló jobb index is kikerült, naaa itt megtaláltam az első gányolást. Egy korábbi sérülés után a lámpák bekötése egy 6 éves gyermek légózásához hasonlított. Új kábel, egy új lekötés némi kontakt spray, egy kis szilikon a víz távol tartása végett és kész is. Majd jött a baloldal kitisztogatása, itt sem volt szebb a bekötés. Végül 4 új GE Megalight Ultra +120% HB3 a tompított és reflektorizzó, két új Osram Night Breaker H3 a ködfényszóró helyére. A helyzetjelző és az index helyén led –et próbálok ki. Vagyis az egy órás munkából egy egész hetes móka lett…. :-)


