Blog
Cifam kuplung főhenger csere
mintex dot 4 fékfolyadék 1l
km: 249 200
Most volt idő és keret vezérlés cserére. Gates szett ment bele, Hepu víz szivattyú.
A szerelőm lelkes Alfás. Táborszki Alex. Még a hűtőfolyadékot is teljesen lecserélte.
Gyorsan kész lett vele. Én ugyan nem voltam ott, de fél 10 kor vette át az autót és 3 órára kész lett.
160300km


*Óra, rádió, középkonzol már rendben. De a műszeregység totál sötét, így 6 izzó beleugrott.
*A műszerfal kékes-szürke textillel borított középső panelei lehet, hogy valaha designos-nak számítottak... de mára a jobb oldali ragasztása elengedett és lógott, "mint tehénen a gatya". Arra gondoltam, ha már Alfa, ha már rosso.... legyen egy diszkrét pirosra kicserélve.:)
Vettem rá UV álló műbőrt (2000HUF), és egy ismerősöm kárpitos édesapja felgyógyította a panelekre. Hiányzó patenteket szereztem, rögzítettem stb.... és ma betettem. Elégedett vagyok az eredménnyel. :)









Még tavaly olvastam ezt a cikket a Totalcar-on. Nálam napi rutin ideiglenes műszaki installációk és konstellációk összedobálása, úgyhogy csak idő kérdése volt, hogy valamelyik épp megoldandó probléma közben beugorjon, hogy nem ám a power tape a minden. Szóval mostanában rendeltem egy tekercset (15m) ebből a csodából. Hihetetlen, elképesztő, hogy ilyen van.
Bármit bármihez odaragaszt, hagyva egy kis elasztikus csillapítást, de alapvetően atom stabil. Amit odaraktál az ott is marad. És amikor úgy gondolod, tényleg egy mozdulattal leszeded, és átteszed. Nagyon jó.
Kaptam az alkalmon, és felhasználtam az autóban, a kijelző rögzítésére. Először is rendeltem Kínából egy Baseus mágneses tartót. Ez egy egész elegáns, kicsi szolid fém gömbcsuklós valami, kifogástalan minőségben, pár ezer Ft-os tétel. Ezt 3M kétoldalas ragasztóval szállítják, ami nagyon erős, de egyszer használatos és csak sík terepen boldogul. Úgyhogy a Black Tack segítségével cuppantottam fel a tartót a középkonzol tetejére. Így tökéletes. Fixen áll az egész, mégis forgatható a kijelző alló/fekvő nézet között, levehető a mágneses rögzítés miatt és ha kell, az egész tartóstól mindenestől levehető és átragasztható máshova nyom nélkül. Itt tart a tudomány :-) Csoda.
És így lett teljes az élmény. Így, hogy külön kijelző van az autóban, ami már mindennel össze van szinkronizálva, navigál, zenél, dashcam képet ad, vízszintes forgatásban van a főképernyője is, teljesen más élmény, mintha a napi használatú telefonnal csinálnám ugyanezt. A telefonom a zsebemben, ez pedig az autó "infotainment" rendszere saját nettel. Amit magammal vihetek, és másra is használhatom.
Ma volt először úgy beépítve, hogy minden működött. Vicces élmény volt. Egy esetben a kamera szólalt meg, valami event-et észlelt, felvette. Túl közel kanyarodott ki egy teherautó, külön event mappába rögítette. És szólt "event recording". A google map már teljes értékűen navigál, a NewPipe reklámmentesen zenél, és a kijelző levehető ugye, nem fontos a sofőrnek pötyögni rajta. Az utas leveszi, elindít pár zenét, visszacuppantja. Szuper :-)





5 hónapja van meg az autó, eddig cserélve lettek: 2 külső féltengely (skf), 4 új állító anya a gátlókra, futómű állítás, 4 dugattyús nagy brembo fékek.
Km.: 235.000
Ma megtörtént a kötelező nagyszerviz. Cserélve lettek: komplett vezérlés görgőkkel vízpumpával, hosszbordás szíj, üzemanyag, pollen, olaj és légszűrő.
Selenia Forward 0W30 ment bele.
Km:210200
Visszakerültek a nyári kerekek.
150.250 km
A téliek a szezonban 12.995 km-t mentek, így összesen 33.365 km van bennük. Még egy szezont tuti kibírnak.
A nyáriakban eddig 22.815 km van.
Kapott szép új emblémàkat. Öcsém cserélte őket. Màr Specialista ebben. 3. Autó amin emblémàt cserélt. Màr nem tudom pontosan mennyibe került. De nem egy ökör àra.

Nekiestünk az autó hajtáslánc rendbetételének. A szerelő Kovács Tomi, vidéki árakkal, jó minőséggel, amúgy cartársunk is egyben. A betervezett javítások:
- kettős tömegű és kuplung
-váltó (ezt Tomi csak leszedi, Csepi Laci fogja szerelni a 2wd váltójavító műhelyben Vecsésen)
-a kopogó lengőkar megkeresése
-ami még adódik.
A dolgok egész flottul lezajlottak, a váltó javítás is megtörtént, 160.000 volt a teljes csapágyazás cseréjének költsége. Adódott viszont egy anomália, a 4 fokozat szinkronja valahogy elmászott, recsegve vette a 4.-et. Első körben, feszült légkörben váltót újra leszereltük, vissza a specialistához, garanciapapír lobogtat,váltó szétszed... és testvéreim, semmi baja. Sem a váltós, sem én nem hittünk a szemünknek, a szinkrongyűrű mint az új, de mégsem tette a dolgát. Ha már lekerült, és ha már hibás volt legalább kicseréltük egy újra.
A kuplung lendkerék komplett szettet kapott, Valeo gyártású, a lengőkar TWR gyártmány, a jobb felső adta a hangokat. Tamás felfedezett egy gyanús jelet (gázszivárgást érzett), mintha repedt lenne a szívósor, de nem találtuk nyomát végül, így fokozott figyelem mellett marad. Hál istennek minden más a bölcső körül rendben volt, csapágyak telók féltengelyek, lengőkarok, minden ok. Még a bölcső korrózióvédelme sem indokolt, így egy általános alvázvédelem elég lesz.







