Blog

>> Tuning és extraKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2018-12-28

Az autót az első német tulajdonosa pótkerék nélkül, defektjavító készlettel rendelte. Rég kaptam defektet, de nem szeretnék emiatt trélerre kényszerülni. Végül az ünnepek előtt beszereztem egy 17-es mankókereket. Egy 156 szerszámkészlete volt kéznél, a műanyag tartót kicsit átfaragva összeraktam a kerékkel, így már nem lóg ki. Majd kicserélem ide valóra, addig is a funkcióját ellátja. A gyári kompresszor meg jó lesz nyáron a matrachoz :)

Az a mániám, hogy a ködlámpákba sárga fény kell, de gyűjtöttem a lelki erőt a cseréhez. Magneti Marelli izzók, kicsit sárgábbat szerettem volna, de elmegy. A bal oldal könnyen ment, a jobb kicsit nehezebben. Gyári előírás szerint lökhárító levétellel cserélhető, de az sok csavar. Nézegettem, a légszűrőház rögzítése csak 1 csavar és 1 bilincs. Ezeket lebontva annyit el tudtam mozdítani, hogy beférjen a kezem. A lustaság fél egészség.

Végül bekerült egy csomagtértálca. Lengyel Rezaw-Plast, gumis anyag, nem büdös, jó cucc.

Erre az évre ennyi :)

 
>> AutóápolásKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-12-28

Újfent Farkas Autókozmetika Győr. A szokott minőségben, ahogy kell.

 
>> EgyébGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2018-12-28

sajnos megtörtént az amitől minden egyes autótulajdonos retteg,sikeresen összetörték az autóm. fél even keresztül vadásztam anno az autómra h törésmentes legyen és olyan amilyet elképzeltem . Védettútvonalon álldogáltam az autómmal egy feltorlodott kocsisor 2.tagjaként miutan az előttem álló suzukis szabadon hagyta az alárendelt útat.
hogyha vki leakarna kanyarodni a főutól megtehesse azt. jobbról egy fiestat vezető hölgy ugy gondolta h azért hagytuk szabadon h ő szétnézés nélkul ráhajtson a főutra.
jobbról természetesen érkezett egy vw polo akivel sikeresen összecsattantak majd a fiesta frontálisan belém szállt.
az autómon sérült motorháztető,lökháritó keresztmerevitő klimahütő.
elvittem az olasz autókházába ahol végig korrektek voltak velem. sanos az avulási dij miatt viszont fizetnem kell nem keveset.
remélem szépen megcsinálják bár ugyanolyan már sosem lesz mint a gyári.
és ez a legszomorúbb az egészben h egy hibátlan auto volt.
rendőri intezkedésnél a hölgy természetesen bocsánatot sem kért majd a rendőr közölte velem h ne legyek ideges az enyém sérült a legkevésbé.
jelenleg egy hónapja vagyok autó nélkul és varom h elkészüljön.

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-12-26

Maci155 barátom jóvoltából lehetőségem volt kipróbálni az Alfa első SUV-ját.
Az alany egy 2.0 TB Q4 volt 280 lóerővel.
Ez egy elég jól felszerelt példány, bőrbelső, kormányfűtés, xenon, stb. Külsőleg az autó, ahhoz képest, hogy telekjáró elég szépre sikerült, bár ez ugye szubjektív dolog, nekem mindenesetre tetszik. Beülve nagyon kényelmes a motoros és fűthető bőr ülés. Jó fogású a kormány, minden kézreáll, nagyjából minden a helyén van. A váltófülek miatt szokni kell a bajuszkapcsolók helyét. Kulcs nélküli indítás, a négy hengernek alapjáraton szinte semmi hangja. 8 sebesség, automata, összkerék.
Könnyen megindul, nincs bizonytalanság, késlekedés, a váltó nagyon szépen pakolja a fokozatokat. Dízelhez szokva furcsa a fordulatszámmérő belekólintása a hatezerbe, de ha nyomjuk neki, hagyja kipörögni a motort. Finomabb pedálkezeléssel előbb felvált, de a fülekkel bármikor bele tudunk nyúlkálni. Fordulaton nagyon jó hangja van az olasz motornak, de aki már hallott TwinSparkot üvölteni, az nem csodálkozik ezen.
És hát ahogy megindul... Hiába 16xx kiló, lóerőben és gyorsulásban papíron jobb, mint a 147/156 GTA. És ezt teljes mértékben érezni is, a hétköznapi közlekedésre bőven elég. Az előzések kikerülésekké változnak. Padlógáz, az automata visszavált, a motor felbőg, és már a delikvens előtt is vagyunk.
A JTD-hez szokva sokalltam a fogyasztását, 11.9-12.5 között mozgott az átlag, de belegondolva, hogy szűk 300 lovacskával poroszkálunk, végül is nem olyan rossz.
A futómű, és az összkerék valódi sínautót faragnak a Stelvióból, végig olyan érzésem volt, hogy az autó többet tud, mint amit az én vezetési tudásom megenged. Természetesen zavarba lehet hozni, de normál vezetés esetén minden helyzetet megold.

Ami nem nyerte el a tetszésemet:
-Az ablaktörlőt nem lehetett felhajtani, amikor le akartam mosni a szélvédőt. Se elől, se hátul. Biztos van valami trükkje, de elől a motorháztetőbe akad bele, hátul meg olyan a kiképzése, hogy csak pár centire lehet elemelni az ablaktól. Nem tudom miért van így, de bármilyen autón simán fel lehet hajtani mindenféle hókuszpókusz nélkül.
-A DNA kapcsolónak sok értelmét nem látom. A-ban kicsit langyosabb, D-ben meg jobban kitartja a fordulatot, de igazából ennyi, nem volt "másik autóban ülök" érzésem tőle.
-A tompítottat nem tudtam lekapcsolni, amikor álltam az út szélén. Ugye alapból megy a nappali fény, sötétedéskor felkapcsolja hozzá a tompítottat, viszont ha félreállok és jár a motor, nem engedi lekapcsolni, le kell állítani hozzá az autót.
-Start-stop. Idegesítő egy valami, ki kellene törölni az autós történelemből.

Ami nagyon tetszett:
-Természetesen az egész autó tetszett, úgy ahogy van, de amit külön kiemelnék, az az automata fényszóró. Ha aktiváljuk, automatikusan felkapcsolja a fényszórót sötétben, ha nem érzékel fényt. Szembejövő esetén lekapcsolja, ha utolérünk valakit szintén, illetőleg lakott területen belül is, amennyiben van közvilágítás. Ha elhaladtak mellettünk már kapcsolja is vissza, vagy ha kiértünk a városból. Nagyon jól van programozva, nagyon tetszett, sokkal kényelmesebb sötétben vezetni.
- Motoros csomagtérajtó.
- A beépített GPS nagyon ügyes, pontos, és sosem merül le :-)
- Nyitó vagy záró gomb hosszan nyomása esetén az összes ablak fel- illetve lehúzódik.
- Van benne pohártartó :-)

Összességében a Stelvio nekem tetszett, kényelmes, nagy, gyors, a magyar utakra tökéletes az emelt hasmagasság miatt. Jó vele csapatni és krúzolni is.

Talán egyesek szemében szentségtörés az Alfától egy SUV, de be kell látnunk, hogy változik a világ, az autóipar is folyamatosan változik, és vagy "megszoksz vagy megszöksz". A Stelvio egy igazi Alfa Romeo, nem butikosné irányba mentek el vele, hanem kihozták belőle, amit lehetett.
Legyünk rá büszkék, és ne feledjük: 7:51.700

 
>> SzervizTeca // Alfa 155 1.9 td // 2019-03-06

Kicsit megkésve a sok meló miatt 10.000 km lett az olajban, de most már végre lecseréltem. A váltóba nagyon szar olaj került, de most már végre ott is gyári van.

A kilométer óra állása: 174 000 KM

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-12-26

A tavaly berakott kínai rádió helyére ma bekerült a karácsonyra kapott JVC KD-X141.
Mivel ez se kapcsolható gyújtás nélkül ezért maradt a külön kapcsoló a könyöklőben.
Furcsa mert kikapcsolva 3,8 mA áramot vesz fel, ami szinte semmi, tehát nem indokolt a gyújtás általi vezérlés. Ha direktbe kötöm akkor viszont elveszik a gyújtásra megszólal/elhallgat extra. Szóval maradt minden a régiben.
Gyakorlatilag csak be kellett dugni a régi helyett és már rendben is volt.

Elvileg USB-n keresztül vezérli az android telót és tölti is. Egyszer ki kellene próbálni.

 

Még Karácsony előtt volt egy üzleti utam Krakkóba. Majdnem egy Mazdával mentünk, de végül csak úgy alakult, hogy a 159 vitt minket. Az utitársam közel 7 órát tervezett be a 445km-re, a google 5ó55p-et. Korán, még sötétben és ködben indultunk. Az autópálya ködben kicsit olyan élmény volt mint egy repülővel a felhők között. Suhantunk, faltuk a métereket, gyűrtük a kanyarokat. A Tátrában jeges havas út fogadott minket. Manuál módban, fülekkel váltogatva zseniális élmény. A teljes kontroll érzése, ahogy a kormányt végig fogva pöccintem a havas hajtűkanyar előtt 2-esbe. Átfűzöm a kanyaron és a kormány elengedése nélkül dobom feljebb egyel ahogy kigyorsítok. Ez nagyon tetszett. A menetidőnk pedig.. 5ó30p. Nem tudom hogy, csak haladtunk, közben beszélgettünk. Néha voltak rövid feszült csendek, amikor az utitársam megjegyezte, hogy "itt felesleges előz..."
de már ekkor 450Nm lapított minket a bőrfotelekbe és komplett kocsisorok tűntek el a visszapillantóban.

>> SzervizRolee46 // Alfa 166 3.0 v6 // 2018-12-25

Karácsonyra megleptem a NagyVadat Selenia Racing 10w60 olajal és egy Bosch olajszűrővel.A csere később lesz mert meg kell várnom,hogy kiderüljön mi is csattog a motortérbe😕.Elvileg nemrég cserélték az olajat is benne, a vezérlés és kupplung cserével eggyütt csak sajna 5w 40-es olajat raktak bele😏.Az meg nem bele való😫.

 
>> SzervizDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2018-12-22

Mivel a Micheline Snowsport 195/60 R15" téli gumiszett 2006-os DOT volt (igaz ez még "AZ A MICHELIN") és bár a profilmélység miatt éppen egy téli szezont kifutott volna, inkább vettünk egy új szettet. Annál is inkább, mert jövő ősszel a 159-re is új téli szett kell, és elég megterhelő lenne egyszerre 8 gumit venni.
Szóval a választás az Uniroyal MS plus 77-re esett. Ajánlgattak mindenféle másodszériás gumit, amik a neves gyártók olcsóbb termékei, de nem mertem olyat venni. Több helyen azt olvastam, hogy első évben király, de a második szezontól már gáz - zajos, gyorsan kopik stb.
A 159-en viszont nekem nagyon bejött az Uniroyal rainsport 3, úgyhogy úgy döntöttünk, kipróbáljuk a 147-en a télit. Ha feleségemnek bejön, jövőre én is ugyanilyet veszek a 159-re (csak persze 17-es méretben.
Újonnan a profilmélység több mint 9mm, a minta alapján pedig esős, latyakos időben is jó teljesítményt vetít előre.
Majd elválik :)

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2018-12-23

Belefutottam aprohirdetesek között egy Alianteba, asszem nem kell bemutatnom a nyomót. Gondoltam kiprobalom és tovabbadok rajta. Szereztem hozzá egy ládát, kocsiba berak és baj van. Már nemigen akarom eladni. Baromi jól szól na. Lehet megmarad arra az esetre ha kell a hely a kocsiba, igy nem kell nélkülözni a mélyeket.