Blog
A szokásos tavaszi Balaton kerülő túra volt a ma.
Először a Huszár étteremben egy jó ebéd aztán komppal át a másik oldalra.
A Balatont északról megkerülve a Kisfaludy kilátónál álltunk megy Balatonakarattyán hogy megcsodáljuk a kilátást.
Később a 71-es büfében egy üdítőre.
Veszprém, Farkasgyepü, Pápa útvonalon jöttünk haza.
A kör 250 km-es volt és bármennyire is próbáltam elkerülni a napszemüveg ráégett az arcomra :-)












Elvittem ma reggel hajnali 8-kor a gumi-klímaszervízbe. Fél-automata géppel leszívták szárazra, lejött belőle kb 200 gramm közeg (~460 gramm a gyári) illetve csak néhány milliliter olaj. Mondjuk az olajra azt mondta a srác, hogy az előírt 140-150 milliliter olajat nem fogom látni sose, mert a nagy része a kompresszorban van és ott is marad, az nem lefejthető így, csak kompresszor szereléskor töltik ott be külön azt a mennyiséget. Egyébként az olaj ránézésre szép tiszta volt.
Csináltak egy fél órás vákuumozást, vákuum tesztet és az eredmény sokkolóan nem-olasz autós: hibátlan a tömítettség. Na mondom akkor szuper. A mondás egyébként az, hogy a jól tömített rendszerek is engednek évente 5-10% közeget, ez mondjuk lehet, ha a 9 éves autóban még sose volt töltve. Motor beindítás, klíma LO -ra teker, be is állította a géppel a 460 gramm töltetet és az ahhoz arányos olajmennyiséget a gép hozzátöltötte (emlékezetre valami 60 ml). A gáz hőmérséklete szerint a párologtatón 0 -1 °C fok volt, a visszatérő gáz kb. 60 °C. Ez is jó.
Fizettem 16 ezret, na mondom szuper lesz .. háát ... nem lett annyira szuper. A fémes, "sarokcsiszolós" hang néha a 2000 fordulat környékén most is előhozható. Tehát a töltet beállítása nem oldotta meg.
Most kellene egy klímás okossága, mert én arra tudok gondolni, hogy csak szar valami csapágy és akiknél a töltés megoldotta (volt Shadinon kívül is néhány alfaowner -es tulaj, akik ugyanerre panaszkodtak már 6-8 évvel ezelőtt és közöttük is néhánynak megoldotta a töltés) ott is inkább a gyenge csapágy "terhelése" változott meg, azért hallgatott el .. nem tudom ..
154.500 km
A mai napon visszahoztam a gépet a szerelőtől és végre azt mondhatom, a nagyján már túl vagyok 😊. Több nagy dolpg mellett sok kis apróság is javításra került hála a mesternek (Grósz Feri). Íme egy lista a cserélt, helyreállított dolgokról:
-Teljes kuplungszett, kettőstömegűvel. Beépítés előtt a szerkezet erősítve lett, a tárcsa pedig kevlározva.
-Vezérlésszett összes feszítővel Dayco
-Vezérműtengely szimmering Corteco
-Hűtőfolyadék csere
-Termosztátcsere Behr
-Szívosor tisztítás, terelőlapátok lehegesztése, Egr off
-Új szívósor tömítés Reinz
-Belső stabszilentel cseréje Ricambi Originali
-Porlasztó tűzkarilák cseréje Bosal
-Diferenciálmű szimmeringek cseréje mindkét oldalon
-Diferenciálmű újracsapágyazása (lógott)
-Új váltóolaj Motugear 75w85
-Motortámasztó felső bak Ricambi Originali
-Baloldali kilincs csere
-Új főtengelyszimmering
Azt kell mondanom végre ennél a gépnél is érzem az "Alfa feelinget" húz rendesen, jól fekszi az utat, nem csörög, nem zörög semmi. Még maradt pár dolog hátra, de lassan elérjük a gyári állapotot. 😊
Sokat gondolkodtam h 17” vagy 18” legyen az új felni.
Teledial, Blackline illetve a sokküllős volt a listán.
Végül a GTV Cup gyári felni mellett döntöttem, a Teledialnal.
Valamit kell kezdeni a magassággal, mert így terepjáró. :D


Megtörtént egy nagyobb szervíz...
218.000km
-SKF vezérlés szett
-SKF vízpumpa
-BOSCH olajszűrő
-Contitech hosszbordásszíj
-Dayco vezérműszíj
-UFI üzemanyagszűrő
-Hengst légszűrő
-Febi olajleeresztő csavar
-Stabilus csomagtér teleszkóp pár
-Selénia Racing 10w60 olaj (5l)
-Tutela Technix váltóolaj (2l)
-Castrol DOT4 fékolaj (1l)
-ENEOS fagyálló
-BOSCH fékerőszabályzó
-az összes fém fékcső lecserélve rézcsövekre
-ballansz szíj/feszítő/szimering
-generátor szíj feszítő
-vezérlés módosító javító készlet
-szelepfedél tömítés


Kerékcsere alkalmával észrevettem hogy a bal hátsó rugóból le van törve egy darab. Ma délelőtt orvosolva lett a dolog,kapott újat. Mind a kettőt kicsréltem pedig a jobb hátsónak még nem volt baja,de ki tudja meddíg bírta volna.
Segítségemre volt WarbiRunner(Gyuri)és Haddel cartárs blogja.Köszi! ;-)
Rugócserét követően kicseréltem a 2 hátsó lengéscsillapítót és toronycsapágyakat, valamint a két hátsó stabilizátor pálcát mert a futóműves szerint az kopoghat.
A kopogás megszünt de sajnos nem a fenti alkatrészek cseréje után.
A jobb hátsó féknyeregből elhagytam egy csavart és az adta a kopogó hangot. :-/
Utóbbi időben nem olyan vidáman indult az autó, kicsit lustán tekert az önindítót, akku töltésre gyanúsan viselkedett, indításkor feszültsége 10volt körülire leesett teljesen feltöltöttnek jelölt 12,8V os nyugalmi állapotról is. Készlet hiánya miatt bannert kapott exide helyett, a korábbi 7 évig szolgált-ami szép tőle a csillagos garázs és a rövid utakat figyelembe véve. Március 18-án megszületett a fiam Kristóf :) így a korábban fontolgatott fóliázásra is sor került.





120knál kimaradt a vezérlésmódosító csere, és emiatt vittem el az autót az Alfa-Szatmárihoz. Végül azért akadt más is. 132 188 km-nél kapott:
-vezérlésmódosító (gyári)
-gyári előírt gyertyaszett (NGK)
-szelepfedél tömítés
-Selenia 20k+Liqui Moly Ceratec adalék
-olajleeresztő csavar,
-olaj-,levegő-,pollenszűrő
-1,5l sebváltóolaj + Liqui Moly adalék
