Blog
A projekt anno április 18-án kezdődött, amikor is kiderült hogy nem T10-es hanem T5-ös izzó kell a felső féklámpába.
Seleniáról hazafelé vettem is a Homasitában 8 db-ot. Még nevettem is hogy kettesével van csomagolva, nekem meg 7 db kel...
Aztán a 8 is kevés lett, mert nagyon könnyen törik a foglalatba benyomáskor az üveg...vagy csak letörik az a vékony drót ami kiáll az üvegből. Szóval a végén csak 6 világított.
Közben kiderült a lámpa hátuljáról hogy 2,3Wattos izzó kell bele.
Szóval rendeltem olyat, a korábbiakból okulva 10-et.
Egy maradt.
Kezdem érteni hogy a leírás miért a komplett lámpa cseréjét javasolja :-DD







Múlthéten a GTV, ma a GT klíma töltése is megtörtént. (2éve is pont ilyen volt, működött, de elég gyengén)
Kapott még gázt, és most kiváló. Vákumolva is lett, nem szivárog. Aztán majd az idő igazolja. Jöhet a jó idő :)

Most hogy a szervizek megvoltak, felkerültek vegre a Bányai´s Garage altal fujt felnik, GT barátom által gyártott küszöblécek, es matricák.
Este feldobtam a cápauszony antennát is .


159 Indigo Gray 2.4 Monster ùrnal tettem egy latogatast es eszközöltünk nemi alvaz es üregvedelmet.Hamár alatta voltunk felraktuk az alu kartervedöt is.

A joszag szorgalmasan csipegette a vizet, a vezerles is esedekes volt lassacskan, kuplung is az eredeti volt meg,meg a beemelt küszöb miatti rozsda is zavart mar ,uh nemi motivacio (" értsd Huf " ) gyüjtese utan Csöri mesterrel leegyeztettük a törtenetet,es leadtam nala a kocsit.Elöször lakatolasra került a küszöb,majd fenyezve lett,javitottak a hatul megserült lököst is..
Ezek utan indult a nagy munka.Motor ki.Cserelve vezerles,hengerfejtömites,kuplung komplettan,vizpumpa,szürök,motorolaj,valtoolaj,
Kapott egy short shiftert, es par uj parkoloszenzort is ami, neha ennek ellenere is besipol ha epp a kedve tartja.
Csöri mester a klimat is feltöltötte.
Asszem semmit nem hagytam ki.Ezuton is köszönöm Csöriek munkajat mint mindig a szokasos minösegben, es külön köszönöm a folyamatos tudositast a folyamatokrol :)


Mivel az egyik Gewinde berohadt,allitani nem lehetett,es neten szembejött egy 500 km ert futott B14 es szett igy megvasaroltam.Csöri mester a nagyszerviz folymaan ezeket is beszerelte.

A 20ezres szervizzel egybekötve kértem meg Attilát, hogy legyünk túl a balos féltengely cseréjén is. Ahogy megjósolta a jobbos cseréjekor, hogy az sem fogja sokáig húzni, vagyis hamarosan az is el kezd rázni... na ez 1-2 hónap elteltével bekövetkezett. :)
A következőket kapta meg a kis 156-os:
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- Olajszűrő
- Motor levegőszűrő
- Pollen/ utastérszűrő
- Gázolajszűrő
- Bal oldali komplett féltengely (skf)
Amin egy picit fennakadtam, igaz laikus szemmel nézve, hogy a motor levegőszűrő hogy nézett ki, miközben kb. 17ezer kilométer és talán még 1,5 éve sem volt benne.
Köszönet a kiváló munkáért, a jó hangulatért a fiúknak!
Km: 247700




Január végén egy 250 km-es út végén elment az ereje. Nagy nehezen még vissza tudtam hozni pestre, de a hiba nem volt behatárolható. EGR hiba, légtömegmérő hiba szerepelt a kiírt hibalistán. Hosszas feltárás során kiderült hogy a szívócsonk pillangószelepei közül 2 letört és átment a motoron, az egyik pedig a turbo-ban állt meg. Szóval egy nagyobb generál kellett a motor működöképessé tételéhez. És ha már úgyis szerelőnél volt, megtörtént az olaj és szűrők cseréje valamint kapott friss műszaki vizsgát.
Motoron végzett felújítások
- Turbo felújítás
- Szívocsonk és tömítések cseréje
- EGR csere
- Elöregedett csövek cseréje levegőáramlás útján
Olaszországi út után búgó hang hallatszott az első futóművek felől, valamint egy ideje már a hátsó futóművek felől kopogás jött, úgyhogy soron kívüli szervízt ütemeztem be.
A jobb első csapágyat és a hátsó stabpálcákat kellett cserélni.