Blog

>> EseményBlacky // Alfa Spider / GTV 1.8 TS // 2019-05-16

2019.05.15. Műszaki vizsga. Kitünőre sikerült a vizsga!

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-05-16

Kiégett pár napja a balos helyzetjelző, meló után elgurultam a Bárdiba, vettem egyből kettő Hellat. Ugyanaz a H6W kell bele mint a 156-ban volt. Most hogy összeállt a futómű és a fék is, nagyon élvezem a kisautóval a karikázást.

 

Idén volt a XX. Selénia Rally. A kis családias találkozó egy hihetetlen színvonalas eseménnyé nőtte magát, a kerek évfordulót pedig sikerült igazán exkluzívan megünnepelni. Hollókő, Hotel Castellum. Egy négycsillagos szálloda, csak Alfásokkal teli. Eddig a fűben heverészős piknik hangulat volt A Selénia Rally, és úgy érzem a jövőben is efelé fog visszakanyarodni. De ezt kár lett volna kihagyni. Sokak ingerküszöbét karcolta a szállásdíj, tudom. A valóság valahol félúton. A szervezők idén egy luxus rendezvényt varázsoltak elérhetővé nekünk, Alfásoknak. És ez is a Selénia Rally. És idén volt az, amikor úgy éreztem, hogy igen, itt a 159 kellett. A 159 pont olyan kicsit puccos, nagyon elegáns, és nem látszik rajta, hogy a kor már sokunk számára elérhetővé tette. Gyönyörű volt a sok Alfa a hotel parkolóban. A márka megítélését biztosan emelte mindazok szemében akik látták a vadiúj épület előtt sorakozni az olasz remekműveket.
A többi már praktikum. Kellett a 159, mert tavaly óta többen lettünk, a nagyobb autó kellett. Ugyanezért a csendesebb és gyorsabb autó kellett, amivel egy szundítás alatt célbaérünk.
A verseny szokás szerint nagyon szervezett, nagyon ötletes volt. Idén két itiner volt, egymással szemben indított autókkal. Nagy ötlet :-) A szervezők is tudják, érzik, hogy mennyire jó amikor fél napon keresztül jönnek szemben az Alfások, köszönnek, villantanak, örülünk egymásnak. A két lányom idén az eddigieknél is jobban kivette a részét a feladatmegoldásban, hiszen sokszor a kicsi az autóban aludt, valakinek maradni kellett. Idén először úgy indultunk el reggel 9 után néhány perccel, hogy a cél most csak végigmenni. Egy 10 hónapossal a hátsó ülésen ez volt a reális.
Végigcsináltuk, igazi családi csapatmunka volt. Éppen belefértünk a fél óra időlevonásba is. Sőt, mint kiderült, a végén még lazíthattam volna, ugyanis 3 perccel gyorsabbak voltunk a szintidőnél.
Hogy mennyire volt szervező munka végigcsinálni, jól mutatja, hogy kb fogalmam sincs, hogy hol jártunk. A Bánki tóra, Szécsényre emlékszem, ezeken kívül csak az adott pillanat adott feladataira. Ki éhes, ki szomjas, ki marad a parkolóban, ki sétál a kicsivel :-) Sebaj, ez is más volt mint eddig, és így is jó volt.
Az igazi meglepetés pedig akkor ért, amikor épp visszaértem a boltból (elfogyott a vizünk) és a nevemet hallottam.
Kilencedik hely. Ez idén nekünk felért a dobogó tetejével, nagyon jó érzés volt :-)
Köszönjük az élményt a szervezőknek, hatalmas munka áll emögött. Remélem kitart még a lelkesedésük, ez az a találkozó, amit piros betűvel vések a naptárba, ez a fix pont. Sokakkal itt, évente egyszer találkozok, mégis úgy, mintha csak tegnap búcsúztunk volna.

>> EgyébPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-05-15

2019.05.09-én reggel tankolni mentem, ahol sikerült a padkát (ugyan nagyon lassan, de valószínűleg nagyon szerencsétlenül is) úgy elkapnom, hogy azt a felnim és a gumim is bánta...Kellett nekem centizgetni a túloldalon lévő pisztoly miatt...
Mivel alig pár 1000 km van a gumikban, 1 darab újat rendeltem (a korábbiból persze, Kumho Ecsta PS71) és rá pár napra (05.15) át is gumiztattam. A régit elteszem, a peremvédő sérült csak, később jól jöhet, én meg így nyugodtabb vagyok, hogy sérülésmentes abronccsal járhatok.
(A féknyereggel kezdenem kéne végre valamit, nem szép a matt piros...)
Gumi: 32.200 Ft
Szerelés: 2.000 Ft

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-04-27

Limitált száriás Abarth szinre fújattam a pillekönnyű Ti felniket. Félmatt lett, azaz a lakkba került mattitó adalék. Nem lett igy annyira fényes, hogy a kocsi bianco nuvola fényezéséről elvonja a figyelmet :)
1 felnit görgőzni kellett, pedig svájcban futott a kocsi. Úgy tűnik ott sincs kaviárral festve a kerités... sajnos a fényezése picit megsérült, azt majd itthon javitom a fényezésből megmaradék festékkel.
Rejtett szelepek kerültek a felnikbe, illetve szinre fújt csavarkupakok is. A ronda rozsdás csavarfejek ne rontsák az összképet!! :D

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-03-08

Motul váltóolaj került bele, Ate fékfolyadék és Fuchs szervó olaj. Talán kap még egy Xado váltó revitalizálót Ex120, hogy védve legyen a Q2.
Megjöttek a strongflex stabrúd szilentek, úgyhogy nekiveselkedtem a feladatnak, pedig elég ocsmány egy meló. nagyon időigényes. Szokásomhoz hiven törekedtem a tökéletes munkára, és szerencsére semmi sem jött közbe. Óvatosan lefúrtam a kengyel peremezését, majd a rudat szépen letakaritottam, bekentem a szilenthez kapott zsirral és lehetett összerakni. Az összes csavart elláttam kerámia pasztával, hogy aki legközelebb hozzányúl, ne szidja anyukámat :) nyomatékkulccsal húzgáltam vissza a rögzitéseket.

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-05-09

Forgalomba helyezés előtt vizsgára gondoltam megkapja a kocsi a nagyszervizt. 4 éves volt a vezérműszij, olajban kb 8e km, szóval esedékes volt. Olajcsere: protec engine flush, olaj jól kicsöpögtetve, új olajleeresztő (alátét gumibetéttel), majd zöld Xado-val feltöltve. Vezérlés: gates power grip és Valeo vizpumpa. A műveletet saját magam végeztem. Mivel DPF-es a kocsi, visszaállitottam a motorvezérlőben az olaj állapotát és a szerviz intervallumot is nulláztam, periódust csökkentettem.

 
>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulia 2.2 JTD // 2019-05-14

Ma beszereltem Il Topolino-éktól rendelt Novitec Powerrail 6os box-ot.
Azt ígérik, 212Le és 460Nm lesz a gyári adatokból :) Kiváncsian várom

Km:48653

 
>> Szervizfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2019-05-13

Az elmúlt időben nem történt nagy kaland.
- kapott egy másik bontott MAF szenzort próbára, nagy változás nem történt, de legalább benne hagytam. Szkóppal még nem néztem rá. De legalább tudok összehasonlítani ha kell...
- Május elejére a nyári gumi visszarakás előtt vettem észre, hogy széthullott a baloldali féltengely külső gumiharangja. Szerencsére elég frissnek nézett ki.
- Kapott új lengőkarokat előlre, megszűnt a kopogás.
- Szerelő javaslatára cserélve lett az első féktárcsa + betétek. Sokkal jobb nem lett a fékhatás, de javult.
- Ezeket Szatmárinál csináltattam, mert idő és lehetőségem nem volt vele foglalkozni, meg hirtelen meg rosszkor jött a féltengely gumiharang.

- Közben elengedte a hátsó ajtókon a kárpit magát, ezzel is kell majd foglalkozni.
- Rendeltem hangszóróperemeket, a gyári hangszórókat újra kell peremezni, mert mindegyik pereme elporladt.
- Sajna úgy néz ki utána kell járni hogy a fékfőhenger vagy a fékrásegítő nem okés, mert mióta nálam van a kocsi azóta sose lehetett vele ablaklefejelős/ABS darálósat fékezni száraz úton, ami nem túl szerencsés. Körbe kell tesztelni a vákumcsövet, meg lehet szerezni egy bontott rásegítőt, vagy ezt elvinni felújíttatni....

Kapott 4 új nyárigumit a nyári felnire, így végre a 16 éves gumijait kidobtam. (Semelyik előző tulajt nem zavarta?)

 

kb. 800km oda-vissza a versenytávval.
PHuBi hibátlanul teljesítette.
14 perccel később érkeztünk, ami 28 pont levonást jelentett.
A tesztekből 105-öt szereztünk, így 77 maradt.
Az első 10-be nem kerültünk be.
A szálloda nagyon jó hely volt, teljes kényelemmel.
Jó hétvége volt, köszönet a szervezőknek!