Blog
Állítólag gyárilag van egy élvédő profil a kerékjárati íveken..... na az nekünk nem nagyon volt. Megnéztem a Szatmáriét hogy néz ki.... és találtam a neten http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/pvc-elvedo-profil-5904-1-4-mm_p4602
:)
Vettem 7m-t. Leszabtam (...még az ujjamat is jól elvágtam a lemezzel....
) feltettem, maradék is van bőven. Sztem ez hasznos dolog, ajánlom mindenkinek, nem nagy összeg.

Sajnos a hibajelzés visszajött. Néha eltűnik, de csak rövid időre....inkább van mint nincs. Ugye a -már megállapított- fázisérzékelő adta meg magát. Alfa Szatmárinál (https://alfaszatmari.hu/) a javítás ma elvégezték.
Azt hiszem most hibamentes a gép. Kb. félév és szemmel jól látható invesztícióval, talpra állt!
Ma elkapott minket (ismét...) egy monszun (https://index.hu/belfold/2019/05/29/nagy_vihar_kozeleg_del_felol/) amikor jöttünk el a szerelőtől.... már lassan U-boat lesz az autóból. Viszont jól vizsgázott az iszonyat időben. Minden kifogástalanul üzemelt: ablaktörlők, klíma, világítások, hátsó ablakfűtés. Szóval rendben vunk! ;)

Történt, hogy gyorsítás közben 4500-as fordulatnál erős torpanást lehetett érezni és csak nehezen akart feljebb menni a fordulatszám mérő. Majd a reggeli indításnál leejtette a fordulatszámot, rövid ideig nem is ment mind a 6 henger, durrogott, köhögött. Gyorsan be is jelentettem Rumenhez, aki rövid idő múlva hívott, hogy kipucolt mindent, de még most se jó, sajnos ki kell cserélni a MAP szenzort. Legalábbis én így értettem. Mondta, hogy a bolgár alkatrész kereskedőknél most nincs ilyen raktáron, tudok-e szerezni? Mondtam, megnézem és visszaszólok.
Elkezdtem kutatni az ismertebb magyar alkatrészes cégeket, de MAP szenzort nem is találtam a listában. Itt már kezdett gyanús lenni a dolog, meg valahogy rémlett is, hogy MAP szenzor csak a dieselekben van. A biztonság kedvéért felhívtam Erhardtékat az Alba alkatrészénél, gyorsan kiderült, hogy MAF szenzor lesz az, amit én eddig csak légtömegmennyiség mérőként ismertem.
No, száz szónak is egy a vége, rendeltek nekem, két nap múlva Pesten volt Apumnál a cucc. Szerencsére feleségem épp otthon volt, így pár nap múlva ki tudta hozni Szófiába.
Hétfő reggel Rumen beszerelte és láss csodát minden rendben. Most érzem, hogy nem csak a torpanás volt, hanem ereje is kevesebb volt, mert most nagyon megy. :) Érzésre legalább 30 lóerőt kaptam vissza. És a reggeli indítási nehézségek is eltűntek.
Rumen egyébként elmesélte, hogy ezeket az érzékelőket a Bosch bulgáriai gyárában gyártják, darabját 3 dollárért. Aztán bekerül a műanyag házba és hopp 180 dollár lesz az ára...

Hétvégén egyszer csak nem jött vissza a kuplungpedál, pár alkalommal még lábfejjel visszahúztam, de végleg beesett kb 8-adjára. Hazáig nem jutottam, csak egy Aldi parkolóig. Hívtam közeli szerelőt, nem Alfa ready-t. Elkeserítő, hogy rögtön megpróbált hülyének nézni és kinyomócsapágyat cserélni, amiben 2000km sincs. Kuplung főmunkahenger megrendelve, délután cserélem.
Nem Ez lett a hiba, egy T elosztó repedt el a légtelenítő csavarnál. 1500 forint volt.
Sok? Nem sok? Havi 700km-t megyünk az autóval mostanában. Ez mind városban szaladgálás. A kaput szinte be sem csukjuk a zöld autó mögött. Jön-megy, használjuk, nem panaszkodik. A 160 ezres fotót nem tudom hova tettem, de azóta lett 161 és már a következő ezrest is félig legurultuk. Hétvégente átnézem a motorteret, olajszint, vízszint ellenőrzés, ennyit kér. Már közel az iskolaév vége, le merem írni, újabb "szezont" dolgozott végig nulla meghibásodással. Kapott a télből, az esőből, a kikátyúsodott, gödrös utakból naponta. És a gyári lengőkarokon szalad még most is. Nem kopog, nem lóg, nehéz elhinni, hogy mennyire tartós konstrukció ez.. A stabilizátor szilenteket hallom nyöszörögni nagy melegben, de mivel nagy meleg mostanában nincs, bőven ráér ezzel foglalkozni.
A nyári szünetben majd sort kerítünk egy alapos átnézésre.



Kicseréltük a kipufogót ( megint ) Azért megint mert nem is olyan régen cseréltem ... pár éve. Sajnos ennyit bírt az utángyártott MTS dob. Mivel nincs más ,
most is ilyet kapott . Keresgéltem de vagy arany áron találtam gyárit ( tényleg arany áron ) vagy csak helyettesítő terméket amit faragni kelett volna .
Levételkor már láttam is a kb ujj hegynyi lukat , de nem ez volt a legnagyobb gond. Elkezdtem rázni és jött ki a bele :) mint ha egy homokozó lenne benne . Megérett a cserére ez tény.
10 perc alatt megvolt a csere szerencsére jól illeszkedik az új MTS is :) indítás után végre ismét gyönyörű a hangja :)
Km: 297.020





Megjött a matrica végre :) gyorsan fel is pattintottam a helyére . Már várjuk ;) ezért kapott egy külső belső mosást is a gép :)



Ugyan már régebben de felkerültek a nyári gurulók :) A télieknek az utolsó szezonjuk volt ez , mert már régiek. Csere szokás szerint zökkenő mentes volt :) jöhetnek a forró nyári napok ;)
Km: 295.455




Úgy alakultak a dolgok az autóval kapcsolatban, hogy a Januárban vásárolt állítható futómű nem maradhatott tovább. Nem ismerem a budapesti utakat, Pest megyében sem rózsás a helyzet az útminőséget illetően, nem tudom mèg hol merre lehet kerülni. Sorra repültem rosszabbnál rosszabb szakaszokra, utcákba, egyirányú részekre a belvárosban, ahol nem elég, hogy nem tudtam megfordulni, de fel is akadtam a cooleron elég szépen. Hogy kevésbé legyen kínos a turistákat is megszégyenítő közlekedésem BP-n, úgy döntöttem emelem az autót kb gyári "ti" magasságra. Az alfisti.net-ről rendeltem egy szett Novitec futóművet, amiben benne van a kb. 40 mm-t ültető rugószett, illetve a rövidített/keményített gátló szett.
Gyorsan ki is cseréltem, hát fura a magassága az autónak. Rég láttam már így, viszont első pár száz méteren előjöttek a pozitívumok, az autó használható lett, komfortos, nem remeg (gondolom nem tetszett a féltengelynek, hogy állandóan nagy szögben meg van törve), nem pattog el a kerék a földtől, visszakaptam a fordulókörből egy kicsit, a lengőkarok is normálisan állnak végre.
Vegyes érzelmekkel távoztam az alfától, mert a szemnek kevésbé kellemes, viszont az autó használhatósága annyival jobb, hogy szerintem megérte ezt a kompromisszumot megkötni.
Remélem újra gyűlhetnek a km-k a számlálón.
Az utolsó két képen látható, hogy a vásárolt ütközőgumi átmérője nem lett jó. Nem volt kedvem szórakozni a cserével, így megkértem esztergályos kollégámat, hogy csináljon nekem egy központosítót, megfelelő méretekkel, így az lett ráhúzva a gátló szárára és arra ment az ütköző.










Még nem terveztem, de a Selenia Rally megadta a kegyelemdöfést az első gumiknak...
A Selenia után egyre feltűnőbb lett hogy sima úton furcsán ráz a kormány és olyan hangja van, mint amikor a felni megsérül.
Ma elvittem a két első kereket a gumishoz.
A felnik tökéletesen futnak.
Nem úgy a gumik, a futófelület mint a Zalai-dombság.
Tavaly a futómű állítás előtt úgyis kicsit jobban megkopott a belső fele. Azóta nincs további kopás, de a kettő együtt oda vezetett hogy megnéztük a gumis készletét.
Mivel volt neki Contonental Premium Contact 6, így csere lett.
A gumik az udvar új lakójának, Mollynak is tetszettek :-)
72.150 km





