Blog

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-07-24

Úgy néz ki megtaláltam a hiba okát. A szabályzó 12V-os csatlakozójánál volt kontakt probléma. A kábelt mozgatva ki-be kapcsolt a ventilátor. Meg is olvadt kicsit a csatlakozó. Szétszedtem, letisztítottam, a csatlakozót levágtam, és szigetelt saruval pótoltam.
Végül töröltem a hibatárolót.
Remélem jó lesz...

A mai délutáni program a hágóvadászat volt:
Össztáv: 95,96 km
Össz idő: 3 óra 12 perc 37 mp
Átlagsebesség: 39,32 km/ó
Állásidő: 47 perc 12 mp
Hagők:
- 1875m - Passo Campolongo
- 2137m - Passo gardena
- 2240m - Sellajoch
- 2239 - Passo Pordoi
- 2057m - Passo Fedaia

Érdemes megnézni a sebesség/magasság grafikont (4. kép)
Nem sokat mentünk egyenesen :-)

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-07-23

Egy éves lett az autóm, így elvittem az első revízióra Budaörsre. Az éves inspekciók mellett kapott új olajat és pollenszűrőt is cseréltek. Minden rendben van, azt mondták, hogy nem tudnak belekötni. Az előző olajban 5000 km sem volt, de az utóbbi hónapokban szinte csak városban használtam az autót, ami az olajnak is elég nagy igénybevételt jelent. Szoftverfrissítést is kapott, az adaptív tempomatos visszahívásos sztori ezzel elrendeződött.

Ezt követően az Autó Néro Kozmetikába vezetett az utam egy ózonos klíma fertőtlenítésre, ez egy 15 perces művelet, melyet fél óra szellőztetés követett. Nem volt büdös a klíma, de jobbnak látom minden pollenszűrő-cserekor megcsinálni ezt a kört preventív jelleggel. A bolti elpukkantós verziókat nem szeretem, mert utána napokig illatos-büdös az utastér.

Szervizköltség: Selénia 0W-30 Digitek + szűrő, pollenszűrő, munkadíj 95.579 Ft

>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-07-24

Mai napon orvoslásra került a tolatólámpa kapcsolojának csatlakozó problémája. Egyáltalán nem odaillő saruk voltak rajta, mivel sem a Bárdiban, sem több villamos szaküzletben nem tudtak adni, TZolitól kaptam bontottan.

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-06-06

Bécsből hazaindulva irgalmatlan melegben, mikor épp elkezdett hideget fújni, megállt az utastér ventilátor. A vezérlőn hiába állítottam bármit nem reagált, újraindítva se javult meg.
A hibatárolóban állandó hiba. Sikerült összehoznom, hogy fix 2-es fokozaton szépen működik. Egyelőre nem tudom mi a baja.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-07-23

Megmaradt a fütyülés... Mivel nem tudtam nélkülözni az autót akkor így maradt, megbeszéltük, hogy majd visszaviszem.
Visszavittem, kiderült hogy az EGR-nél eresztett. A szívócsonkhoz is került új tömítés. Most már tényleg jó.
Az utasét ventilátort is megnézettem, természetesen hibátlanul működött. (A fütyülés miatt ment vagy 100km-t mielőtt visszaadta) A hazaút legvégén ismét megállt.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-05-30

Fütyül valami a motortér bal oldalán, megfelelő turbonyomás felett. Először csak padlózásnál csinálta, majd szépen lassan rosszabbodott a helyzet. Hidegen kb. 1.2 báros nyomás felett, melegen a 0.8-as osztás alatti vonalat elérve. Olyan mintha egy magas hangú sípot fújna valaki. Csöri nagyon sokat kellett volna várnom, így Vincze Mátéhoz vittem el. Azt mondta megnézeti a turbo-t és lecsekkolja a leömlőt. A leömlő végig volt repedve, vettünk egy hibátlan bontottat (ha minden igaz akkor) 166-ról, és ez lett síkolva.
Máté elutazott így Kozi-hoz került az autó, Ő fejezte be. Összerakta, a turbot megnézették, az hibátlan. Kicserélte a stretch-szíjat is ami a klímakompresszorról hajt át, meg a megfelelő tömítéseket.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-12-06

A kardánbizniszből fennmaradó keretet csökkentettem egy harmadik féklámpával, mivel a burkolat eltört valamikor (szerintem az előző tulajnál, mikor beépítették a mélynyomót), és már nem nagyon tudtam összerakni úgy, hogy a helyén maradjon. Lett egy tartalék kalaptartóm is.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-11-10

Eurokardán nem vállta a javítást.
Berendeltem egy bontottat az AlfaDepo-ból. Azért az olaszok ismét odatették magukat: a V6 és a 2.4 kardánja nem csereszabatos! V6-hoz lett volna kilóra 50e körül, a 2.4-hez egy azaz egy darab volt az egész országban 120e-ért. Megvettem. Közben egy másik szerelőtől kaptam egy bp-i kontaktot. Elvitettem oda a saját kardánomat. Mondták van két megoldás: csak csapágy csere 50e, vagy fullos felújítás 120e: Az utóbbit választottam. nagy nehezen megérkezett a bontott, de az talonban maradt, mert már mindegy volt hogy 4 vagy 5 hetet áll az autó., megvártam a felújítottat.
Megérkezett, minden király, de még mindig rázott...
Kiderült, hogy van a hátsó difinén valami kiegyensúlyozó cucc. Gyakorlatilag egy nehéz vas, ami szilentekkel csatlakozik a tengelyhez, ezek a szilentek és szétmentek. Azt nem tudni, hogy a kiegyensúlyozó ment tönkre és az vágta haza a keresztet meg a csapágyat, vagy fordítva. Ez a kiegyensúlyozó beszerezhetetlen, még képet se lehet róla találni. Le lett szerelve. Most hibátlan, szépen rezgésmentesen fut.
A bontott alkatrészt visszavették, kp + levásárlás.

>> Tuning és extradottoretoma // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-170hp // 2019-07-24

Túl egyszerű volt közlekedni az autóval úgyhogy gondoltam kicsit izgalmasabbá teszem, beraktam hát KW állítható futóművet, ami legmagasabb állásban is kiválóan alacsony. Mostmár minden nyomvályúra figyelni kell ( a motorvédő műanyag szeret barátkozni velük) de legalább szépebb :). A gyári 18as felni egy festés után megy télinek, nyárinak meg lett egy JapanRacing felni, olyan Knight Rideres lett :).