Blog
Sokan megköveznek majd érte, de nem volt biztos, hogy újra Alfázunk.
Bővül a család, januárban már négyen leszünk, így nem volt olyan egyszerű a döntés meghozatala. Asszony rám bízta a dolgot, egy kérése volt, ne legyen fehér.
Honnan indultunk? Benzines, automata autót szeretnék, az sem baj, ha tetőablakos. Adta magát a Giulia (Szépe a Stelvio, de nem az én világom), de elvetettem első körben, féltem, hogy szűkös lenne.
Mik kerültek a kalapba? Kia proceed GT, Subaru Levorg, Opel Insignia Turbo kombi, Skoda Ocravia Rs kombi.
A végső döntés már ismert, de részletezni fogom az okait egy következő bejegyzésben.
Az autó gazelvetel után illetve alapjáraton de csak melegen kopogott de nem ritmusosan és nem is mindig... Felálltam az aknára és 1x. Hallgatva azt hittem hajtokaros lett a gép amit elég nehezen emesztettem volna meg . Mielőtt levettem volna a kartelt, hogy szemrevetelezzem a fotengelyt és a csapagyakat levettem a hosszbordasszijat. Hála égnek azonnal megszűnt a kopogas. A feszítő adta ki a hangot. Rendeltem Dayco szettet és kompletten cseréltem az egészet.



Megtettünk közel 2000 km-t, mindenféle hiba és különös esemény nélkül. A "szarolasz" ismét bizonyított :) Családdal, csomagokkal haladósan ( nagyon jól autózható lett az optimalizálást követően ) 6,4 literes átlaggal értünk haza.
Novemberben elején esedékes a műszaki, terveim szerint begurulunk és kigurulunk 2 év friss vizsgával, majd átadásra kerül az új tulajdonosának, aki Budapest-Nyíregyháza vonalon fogja igen aktívan használni. Addig élvezzük az együtt töltött időt.
Független szerelőnél: az alábbi megállapítások kerültek napfényre.... amiket egytől-egyig ki kell vizsgálni:
- Sport futómű típusa: FK G52 elől hátul... ami túlságosan meg van ültetve hátul az 5 rugó tagból csak 1 "dolgozik"
- Jobb oldali alsó motor takaró hiányzik... mindenképpen pótolni kell a felcsapódó víz pont a szíjra megy...
- jobb oldali első kerékjárati dob is viseltes egy picit...
- váltó illesztésnél olaj köd... de még nem csöppen...
- jobb oldalt a szervó visszafolyócső nem megfelelően van elvezetve... látszik a beavatkozás nyoma (plusz bilincsek) KIDÖRZSÖLÉS veszélye áll fenn...
- Jobb felső motor tartó "kutyacsont" csere értett!
- autó jobb eleje sérült volt (ezért is lóg picit a lökhárító is...) lehet alulról volt megütve...
- az alja eléggé szép állapotban van... minimális rozsda (kb.. 2 cm átmérőjű kör) van csak...
- a hűtő jobb belső oldalon az idő jelei mutatkoznak ( külső szulfát foltok!) CSERE érett... ezt alátámasztja az is hogy "okádja a meleget az utastérbe a láb résznél...
- OBD-n keresztül nincs hiba (Delphi és WOW-al olvasva)
- légzsák visszajelző világít... az előző tualj bejegyzéseiből kiindulva övfeszítő lehet... komolyabb vizsgálat szükséges.
- olajszínt maximumon és szép tiszta.
Konkluzió:
- Futómű beállítás,
- Hűtő és folyadék csere
- műanyag elemek pótlása
- "kutyacsont" csere
Autó vásárlás (én vagyok a 9. tulaj...) és élményautózás hazafelé! :)
Első tankolás - OMV 100 Tele tank.
- tankolások száma: 4 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 1.536 km
- életkor: 7 nap
- össz. menetidő: 22,76 óra (0,95 nap!)
- átlagsebesség: 67 km/ó
- tankolt üzemanyag: 172,49 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,61 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,04 Ft/km
- átlagos napi futás: 219,39 km/nap
- mozgásban töltött idő: 13,55 %







Az első képen látható hogy a kiszerelt kuplung munkahenger. Sajnos reggelre nehezen vette a sebességet és aztán kb 2 km után be is esett a kuplung. Hamar megérkezett az új és kicseréltük (230 521 km). A kellemetlenségek ellenére előtte este még hazahozott minket egy 250km-es utazásról és itt a közelben adta fel. 😊



Korábban mikor cseréltem a jobbos féknyereg gumiharangját a balossal nem foglalkoztam.
Viszon nemrégiben arra lettem figyelmes, hogy valamelyik fék kiengedés után lassú menetben sikongat. Hamar ki is sikerült deríteni, hogy a bal hátsó. Ennek a javítása hamar meg volt, csak a belső fékbetét szorult egy kicsit. A fészkét kellett rozsdátlanítani, hogy kényelmesebben elférjen benne az a lemez csúszka.
Még az tűnt fel, hogy a féknyeregnél megint megszűnt az utánállítás. Így szét szedtem kitakarítottam majd kicseréltem a karmantyút és a porvédőt, de már az összeszerelésnél furcsa volt, hogy elég volt tekerni a munkahengert, és nem kellett nyomni közben. Ezért újra szétszedtem... A munkahenger belseje nem forgott el. Teljesen össze volt rohadva. Miután sikerült szétszedni, kitakarítottam, megzsíroztam, összeraktam. Most úgy néz ki jól működik. Most sokkal rövidebb út is elég a kézifék karnak, hogy fogjon, és a sikongatás is megszűnt :)

Be kell egyáltalán járatni egy mai új autót?
A választ nem tudom, mert nincs nálam a szent grál, de mindig jól jön egy kis ismerkedés.
Szóval elgurultunk hogy megnézzük a Großglockner Hochalpenstraße-t.
A szabályokat szigorúan betartva a 952,5 km-t 7,6-os átlagfogyasztással tettük meg. Hihetetlen.
Főleg úgy hogy autópályán a 130-at tartva is csak 7 körül kér.
Jó, jó, hazafelé már párszor előzéskor felhasználtuk a ménest :-)
Hihetetlen ahogy megy az autó. A fék kitűnőre vizsgázott lefelé a hegyről, fel sem merült az elmelegedés mint lehetőség.
Szóval megtaláltam amit kerestem :-)











