Blog
Az autó gazelvetel után illetve alapjáraton de csak melegen kopogott de nem ritmusosan és nem is mindig... Felálltam az aknára és 1x. Hallgatva azt hittem hajtokaros lett a gép amit elég nehezen emesztettem volna meg . Mielőtt levettem volna a kartelt, hogy szemrevetelezzem a fotengelyt és a csapagyakat levettem a hosszbordasszijat. Hála égnek azonnal megszűnt a kopogas. A feszítő adta ki a hangot. Rendeltem Dayco szettet és kompletten cseréltem az egészet.



Megtettünk közel 2000 km-t, mindenféle hiba és különös esemény nélkül. A "szarolasz" ismét bizonyított :) Családdal, csomagokkal haladósan ( nagyon jól autózható lett az optimalizálást követően ) 6,4 literes átlaggal értünk haza.
Novemberben elején esedékes a műszaki, terveim szerint begurulunk és kigurulunk 2 év friss vizsgával, majd átadásra kerül az új tulajdonosának, aki Budapest-Nyíregyháza vonalon fogja igen aktívan használni. Addig élvezzük az együtt töltött időt.
Független szerelőnél: az alábbi megállapítások kerültek napfényre.... amiket egytől-egyig ki kell vizsgálni:
- Sport futómű típusa: FK G52 elől hátul... ami túlságosan meg van ültetve hátul az 5 rugó tagból csak 1 "dolgozik"
- Jobb oldali alsó motor takaró hiányzik... mindenképpen pótolni kell a felcsapódó víz pont a szíjra megy...
- jobb oldali első kerékjárati dob is viseltes egy picit...
- váltó illesztésnél olaj köd... de még nem csöppen...
- jobb oldalt a szervó visszafolyócső nem megfelelően van elvezetve... látszik a beavatkozás nyoma (plusz bilincsek) KIDÖRZSÖLÉS veszélye áll fenn...
- Jobb felső motor tartó "kutyacsont" csere értett!
- autó jobb eleje sérült volt (ezért is lóg picit a lökhárító is...) lehet alulról volt megütve...
- az alja eléggé szép állapotban van... minimális rozsda (kb.. 2 cm átmérőjű kör) van csak...
- a hűtő jobb belső oldalon az idő jelei mutatkoznak ( külső szulfát foltok!) CSERE érett... ezt alátámasztja az is hogy "okádja a meleget az utastérbe a láb résznél...
- OBD-n keresztül nincs hiba (Delphi és WOW-al olvasva)
- légzsák visszajelző világít... az előző tualj bejegyzéseiből kiindulva övfeszítő lehet... komolyabb vizsgálat szükséges.
- olajszínt maximumon és szép tiszta.
Konkluzió:
- Futómű beállítás,
- Hűtő és folyadék csere
- műanyag elemek pótlása
- "kutyacsont" csere
Autó vásárlás (én vagyok a 9. tulaj...) és élményautózás hazafelé! :)
Első tankolás - OMV 100 Tele tank.
- tankolások száma: 4 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 1.536 km
- életkor: 7 nap
- össz. menetidő: 22,76 óra (0,95 nap!)
- átlagsebesség: 67 km/ó
- tankolt üzemanyag: 172,49 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,61 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,04 Ft/km
- átlagos napi futás: 219,39 km/nap
- mozgásban töltött idő: 13,55 %







Az első képen látható hogy a kiszerelt kuplung munkahenger. Sajnos reggelre nehezen vette a sebességet és aztán kb 2 km után be is esett a kuplung. Hamar megérkezett az új és kicseréltük (230 521 km). A kellemetlenségek ellenére előtte este még hazahozott minket egy 250km-es utazásról és itt a közelben adta fel. 😊



Korábban mikor cseréltem a jobbos féknyereg gumiharangját a balossal nem foglalkoztam.
Viszon nemrégiben arra lettem figyelmes, hogy valamelyik fék kiengedés után lassú menetben sikongat. Hamar ki is sikerült deríteni, hogy a bal hátsó. Ennek a javítása hamar meg volt, csak a belső fékbetét szorult egy kicsit. A fészkét kellett rozsdátlanítani, hogy kényelmesebben elférjen benne az a lemez csúszka.
Még az tűnt fel, hogy a féknyeregnél megint megszűnt az utánállítás. Így szét szedtem kitakarítottam majd kicseréltem a karmantyút és a porvédőt, de már az összeszerelésnél furcsa volt, hogy elég volt tekerni a munkahengert, és nem kellett nyomni közben. Ezért újra szétszedtem... A munkahenger belseje nem forgott el. Teljesen össze volt rohadva. Miután sikerült szétszedni, kitakarítottam, megzsíroztam, összeraktam. Most úgy néz ki jól működik. Most sokkal rövidebb út is elég a kézifék karnak, hogy fogjon, és a sikongatás is megszűnt :)

Be kell egyáltalán járatni egy mai új autót?
A választ nem tudom, mert nincs nálam a szent grál, de mindig jól jön egy kis ismerkedés.
Szóval elgurultunk hogy megnézzük a Großglockner Hochalpenstraße-t.
A szabályokat szigorúan betartva a 952,5 km-t 7,6-os átlagfogyasztással tettük meg. Hihetetlen.
Főleg úgy hogy autópályán a 130-at tartva is csak 7 körül kér.
Jó, jó, hazafelé már párszor előzéskor felhasználtuk a ménest :-)
Hihetetlen ahogy megy az autó. A fék kitűnőre vizsgázott lefelé a hegyről, fel sem merült az elmelegedés mint lehetőség.
Szóval megtaláltam amit kerestem :-)












A kis öreg igavonó ajtókárpitjai az idő elteltével elkezdtek lemálani a helyükről, ezért gondoltunk egyet, és neki álltunk újrakárpitozni. Nem modnom hogy a legszebb lesz, viszont következőre biztos ügyesebbek leszünk, illetve majd csinosítgatom.
A borítás leszedésével megküzdöttünk, rejtettek érdekes helyekre csavarokat, pl az elektromos ablakemelő kapcsolója mögé... Viszont megoldottuk.
Ennek összköltsége 5000 ft volt.
Egyéb apróság is történt a hónapban, mivel a féklámpaizzókat folyton kiveri, ezért gondoltam megpróbalkozom a ledes izzóval. Kicseréltem mindkettőt, most figyelgetem, ha nem lesz vele gond, akkor az összes hátsó izzó erre a sorsa jut.
(2400 ft )




