Blog
Egy erősebb kigyorsítás után beadta a motor hibakodot. P1205 és P2453 részecskeszürő meg nyomáskülönbség érzékelő hiba. Aknára állás után derült ki hogy szétéget nekem is a dpf-ből jövő cső. Csere gyári újra.
Km állás: 274200km





Észrevettem, hogy álló helyzetben, ha pár percet ülök járó motornál érezni kipufogógáz szagot. Elmentem kedves autószerelő barátomhoz, aki végignézve a rendszert megtalálta a hiba forrását: rezonancia cső. Azt mondta nem vészes, de mivel kipufogós ismerősöm nincs, így most marad a bontott, amit nem kell varrni, csak egyben kicseréljük, aztán már nézem is az újat. Sajna csak a jövő hét mire kicserélődik, de legalább addig van idő a tömítést beszerezni hozzá.
Na nem is vártam sokat a vezérlés cserével, csupán annyit amíg találtam egy ,,igazi alfa szerelőt". Mit mondjak nincs közel, de legalább nem fintorgott amikor mondtam ,hogy mit akarok. Ő Kornya Laci Debrecenből aki a telefonálásomra nem is sokkal adott időpontot, majd megejtette a vezérlés cserét, ami magában foglalta a szíjakat, feszítőket és vízpumpát.
Még két éve vettem újonnan egy érintő képernyős lejátszót, most eljött az ideje használni is..
A lejátszó alatt 5 db kapcsoló foglal helyet, bal szélső és jobb szélső az első ülés fűtés kapcsolói, amit három fokozatban lehet kapcsolni, alul egy enyhébb fűtés, középső állásban kikapcsolt, és a felső állásban egy erőteljesebb ülés fűtés.
A második kapcsoló szolgál majd a hideg indításhoz, ami rá adja a dúsítót és az üzemanyag elő melegítés.
A középső egy nyomó gombos kapcsoló, ami a majdani riasztó szirénáját szólaltatja meg.
Az utolsó előtti kapcsoló a led lámpa kapcsolója lesz, ami a lábtérnél fog világítani mind a 4 helyen.
A mérő óráknak is kerestem helyet, így a szivargyújtó került ki, de lehet hogy csak máshova, majd kiderül.
Ki olvasztottam a szivar gyújtó helyét, mivel nem tudtam volna úgy szétszedni hogy ne roncsoljam, és inkább a szivargyújtót mentettem meg és itt úgy is kellett a hely a vezetéknek.
A le nyíló lapból is kellett levágni, persze ez egy olyan hamutartó darab, ami már nem csukodott vissza. Lehet lehetett volna javítani, de az ép darabot meghagytam és inkább a 'rosszat' el vágtam.
Kellett itt-ott alakítani, majd egy ki faragott lemez lap, arra egy magas kopásálloságú anyag. Az órák aljához került egy kapcsoló, hogy a mérő órák világítását ki lehessen kapcsolni, akár egy filmnézés miatt.
A vezetéket bekötve a csatlakozóig. Már csak a csatlakozó után kell bekötni az órákra és mehet vissza az alsó műszerfal is.
Az órák elhelyezkedése, balról a turbó nyomás mérő, a középső az olaj hőfok mérő, és a jobb oldali az olaj nyomás mérő.












Hiába voltak újszerűek a tárcsák elől, sajnos ütöttek. Nagy tempóról való fékezésnél pedig rázta a kormányt is. Az első képen látszik, hogy mennyire rossz volt.
Mindkét oldali cserélve lett. TRW betét- TRW tárcsa kombóra. A 159-nél beválltak. Most kezdődhet a bekoptatás.
Az alkatrészeket autodocról rendeltem, cikkszám alapján. Pár nap alatt itt volt a csomag gond nélkül, ráadásul ingyenes szállítással.




Nem tetszett az autó hátsó lökhárítóján, a rendszám körüli markáns fekete keret. Vettem erős, kültéri, kétoldalas ragasztószalagot és ezzel rögzítettem a rendszámot. Szerintem a rendszámtartó nélkül szebben néz ki.
(A rendszám középen van, csak nem fértem oda és oldalról fotóztam)

Így a nyár végére megejtettem a klímafertőtlenítést is. A fertőtlenítés után egy Turtle Wax Odor-X belsőtér illatosító bombát is beküldtem az autóba. A dobozon "New Car" illat szerepelt... bár ne hittem volna a cimkének :)
Az illatát az edzőtermi öltöző, aerosolos dezodorokkal keveredett izzadtságszagához tudnám hasonlítani. Sokáig tartott mire sikerült teljesen kiszellőztetni az autóból. Senkinek nem ajánlom a cuccot.
