Blog
Cserélve lett:
- kettőstömegű lendkerék,
- hidraulikus kinyomócsapágy,
- kuplungszett.
Most a bal oldali fényszóró is kapott egy követ, nem értem, hogy sikerülhetett megint...
Most már tökéletes a kilátás este is .
Fékolajcsere
213.400 km
olajcsere,szűrők cseréje.
Elkezdett dolgozni lassú tempónál az ABS.
Lenyomta a felületi rozsda a kerékcsapágy peremén levő bordákat, és így kénytelen volt dolgozni a rendszer, mert nem megfelelő jelet kapott.
A csere végül mindkét oldalon megtörtént!
Fekolaj csere. 219.700 km
Megérkezett végre az új logóm.
Nagynehezen kibányásztam a helyéről az eredetit, majd az egész rácsot karbonoztam, és beraktam az új drágaságot.... pöpec lett :)

Ismét megkapta 2 évre Alfi a műszakit...
Km: 158...ezer
A Főnix Autószőnyeg oldalán rendeltem egy szőnyeg szettet a kocsihoz mert a fekete amivel adták nagyon bántotta a szemem, és sehol sem kaptam bézs árnyalatút. Ez viszont méretpontos én adtam meg a színét még a szegésnek is. Kevesebb mint egy hét alatt elkészítették. Pár patentom el volt törve elöl ide igeiglenesen kaptam egy tépzáras megoldást ami véglegesnek is tökéletesen megfelelne. Nem csúszkál, nem lötyög. 8mm vastag plüss. Finom, puha, jó rénézni, kellemes az egész. Talán állnak valamilyen relációban a márkával ezek a jelzők. :-)


2019.07.24. Vezérlés csere
Szíjak, görgők, olaj, szűrők, hosszbordás szíj
2019.07.26. Vezérlés csere v2
25-én este lementem, hogy arrébb állok a parkolóban a kocsival és volt már a haj alatt, ekkor valami égett szagot kezdtem érezni, kiszálltam és láttam, hogy a jobb oldali lámpától száll a füst. Ennyire azért nem vagyok részeg, felnyitottam a tetőt és akkor furán is járt már a motor. Elküldtem Marcinak, hogy szerinte mi lehet ez, majd ő a szerelőmnek, Máténak aki, még este 10 után, aki hívott azonnal, hogy holnap vigyem, ki megnézi. Reggel már szervóm sem volt csak ha kikapcsoltam a klímát, aztán már úgy sem. Vác határáig értem el. Majd váltott a kocsi a klasszikus régi dízel hangra. Félreállok, telefonálok. Hamarosan jön értem és elhúz. Rövidre fogva a lényeg: a vezérlés 3 fokot ugrott, az ékszíjtárcsámat szétszedte az új márkás szíj, mert anno valami szar minőségűt tettek fel (Dyco?) így ez csere, ahogy a vezérműszíj és a hosszbordásszíj, valamint a generátor szabadonfutója és pár görgő. A héten már nem tudtam visszakapni az autót mert nem tudott leérni a minőségibb alkatrész így csak hétfőn tudtam átvenni. Abban maradtunk, hogy még egy jó klímáshoz el kell vinnem, telefonszámot is kaptam, viszont Máté kitakarította a klímakompresszort és még mielőtt átvettem megnézte, és furcsállotta, hogy most semmi hangja nincs. Abban maradtunk, hogy akkor használom, így ahogy van, és ha hangja lesz, majd akkor elviszem. Azóta is rendben van az autó minden téren!

2019.07.17-én sikerült átvenni, így Balatonról hazafelé jövet beugrottunk érte a három nővel (Évi, Kincső, Anyám). Kicsit hosszúra nyúlt, nem lehetett már okosban megoldani, be lett szigorítva nagyon az ügyintézés így várni kellett. Egy kolléga, aki szintén 159SW tulaj lett szintén egy hónapot várt az övére. A lényeg, hogy végre meglett egy szelet autótörténelem, egy olyan márka, ami mindig tetszett, de periférián volt mindvégig. Magam sem értem miért. Gyorsan elrendeztük a papírokat aztán haladhattunk is hazafelé. Kincső természetesen mondta, hogy ő Alfival jönne akkor haza, így a gyerekülést gyorsan átpakoltam, csimota beültet és irány haza. Mondtak egy benzinkutat, hova menjek (ÖMV) mert ha bármi van, oda tudnak jönni, menteni. Na de annyira zavarban voltam a megnövekedett járművet irányítva, hogy elnéztem a kijárót és továbbmentem. Na, mondom, fasza ez jól kezdődik. Mindegy a következő egy MOL kút 5km-re. Majd akkor otthon telelövöm az ÖMV-n. Jól telt a hazafelé út (60-70km) a gyereknek is nagyon tetszett, hogy hátul is elektromos ablak van illetve, hogy középen tud ülni a gyerekülésben. Nekem meg az igényes belső és a nyomatéka, amit az 1.4-es ©koda Fabia nem tudott produkálni –szegény.


