Blog
semmi extra, csak a szokásos Selenia 20k
plussz vettem 5 litert, ha után kellene tölteni
Ma felkerültek a téli kerekek, immár vadi új gumikkal. Két téli szezon után ugyanis mostmár megváltam a Liquid-től a felnikkel együtt vásárolt Honkook garnitúrától.
Mivel a nyári Uniroyal Rainsport 3 nagyon bevált (imádom) és már tavaly télire is feleségem 147-esére is az Uniroyal téli gumiját vettem, most a sajátomra is ez a márka került: Uniroyal MS plus 77 225/50 R17" T DOT2719
Profilmélység 9,5 mm
Ár-érték arányban szerintem kitűnő vásár volt, 36k Ft volt darabja szereléssel együtt. És hát 2019 27. havi...azért ez sem mindegy.
Ami gáz, és szívom is a fogam miatta, hogy tavasszal ki lettek cserélve elöl a lengőkarok. Meg is beszéltük a szerelő barátommal, hogy napokon belül majd megy vissza még futóműállításra, de teljesen kiment a fejemből.
Meg is lett az eredménye.
Mostanra a két első guminak totál megette az belsejét. Egy 1 cm-ez csíkban eltűnt a minta. Tavasszal vehetek előre 2 db új gumit, pedig még egy nyári szezon lett volna benne.
Annyiból mondjuk jó, hogy így 2021 tavaszán nem egyszerre 4 db-ot kell vennem (250 ezerért), hanem majd megint csak kettőt. Így kevésbé lesz kasszagyilkos a dolog.
És akkor a számok:
Nyári gurulók:
Uniroyal Rainsport 3 235/40 R19" 96Y XL DOT0818 DOT5017
feltéve 231 803 km, leszedve 240 364 km, futott táv: 8561 km
MÁS: tegnap, vagy ma elhagytam a bal első oldalsó indexem búráját :(
Jövő hét kedden futóműállítás, írtam a szerelő barátomnak, Csabinak, hogy rendeljen egy indexet és cserélje ki. Gondolom búra külön csak bontóban...azért meg nem éri meg 100 km-ert autóznom.





Km: 190.017 km.
A nyáriak 6.989 km-t futottak, mennek pihenni.
A szerelést és centrírozást idén is a győri Hatvani műhelyben végezték.



Mai napon felkerültek a Nokian téligumik. Szerelést a Molnár gumiszervíz végezte Ajkán. Gyorsak és profik a srácok. A nyárigumik betárolva tavaszig.
KM: 41.676

Nyári gumi garnitura cseréje télire (225/50/17)
Felkerültek a téli gumik, Nokian WR defekttűrő változatban.
Hazafelé feltűnt hogy még halkabb mint a nyári, lassan elalszom a kocsiban akkora a csend :-)
10.833 km
Ma ismét Csörgőéknél jártam, a kiegyenlítő tartály ügyében. Úgy néz ki pont került a a dolog végére, a második már hibátlan.
A multkori lengőkarcsere egy s.o.s. helyzet volt, most azon a lengőkaron kívül minden futómű alkatrész cserélve lett a lengéscsillapìtókon kívül, és persze be is lett állítva.
Km:273000
2019-ben kicsit leszorította a V6 a nagy Ő-t. 2000km, ami ennek ellenére egy erősebb év volt. Az autó egyébként ennyire még nem állt össze az utóbbi 16 évben mióta nálam van. Bár egy A4-est tele tudnék írni a hibalistával, amiből csak egy tétel lenne a külső festés.
Nincs jelentősége, elég szép és jó is.
A gumik nagyon kevesek voltak már idén, vizesen nagyon csúsztak. Száraz úton is volt egy eset, amikor három flikk-flakk után tudtam csak összeszedni.
Meglódult a fantáziám, hogy ilyen-olyan futómű feljavítás kellene, de a másik oldalról meg egyszerűek az érvek: ülj modernebb autóba, ha ezt meg azt akarod elérni. Egy 185-ös gumit a 165 helyett, meg a hátulja megültetését azért lehet kipróbálom hamarosan, nehogy egyszer leessek az útról vele. Vívódik bennem a régi elv, hogy maradjon az autó teljesen eredeti, meg a lehetőség, hogy dobjunk az úttartáson egy kicsit. A tuning veszélyes téma, mert soha nincs vége. Legtechnikásabban, legtöbb gépészkedéssel ezt az autót lehet és kell is vezetni az összes között. Egyszerűen csodálatos.
Szezon zárasként kimentem Kakucsra. Esővel kezdtem csúszott betyárul, megforogtam többször. 3 óra körözés után leszáradt a pálya. Aztán a gumit leradíroztam, szárazon fogta. Kicsit megnyugtatott a nap. Tavasszal még kimegyek esőben, megnézem milyen lett a gumi.
2019.07.12-14
Kecskemét-Alfacity, Tatabánya-Esztergom-Hungaroring Classic-Kecskemét
2019.11.21
Kakucsring 150+ kör