Blog

2014 májusában volt féktárcsa és fékbetét csere az autón legutóbb, azóta kb 75 ezer km ment bele.
A féktárcsa még egy betétet simán elbír, úgyhogy a Brembo betéteket TRW-re cseréltettem.
A betétek egyenletesen voltak kopva, még pár ezer km-ert kibírt volna, de a csere mellett döntöttem.
Végre megszabadultam a sipoló Brembo betétektől így végre.
Amúgy tartós és jól fogó a Brembo, viszont melegbe, visít és sipol.
Hátul is TRW betét van Brembo max sport tárcsákkal, ott bevált, most elöl is ez a páros van már.

 

Most fél év alatt sikerült beletennem közel 10000 km-ert a nyári olajcsere óta, úgyhogy kapott ismét egy olajcserét az autó. Levegőszűrő is cserélve (Valeo).
Selenia 5w40 WR diesel, csak a szokásos.
Km óra állása: 266910 km

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2020-01-17

Elérkezettaz újabb olajcsere ideje. Az olajszűrő MANN lett, pollenszűrő gyári utángyártott. Cserélni kellett még bal elöl a stabrúd pálcát, mert kissé kotyogott, illetve hátul, a jobb hátsó-hátsó lengőkart.

 
>> EgyébVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2020-01-18

Ideje volt már arra, hogy felkerüljön egy vonóhorog, már nem azért, mert annyit használnám, csak legyen, ha kell és ne kelljen autóért könyörögni. Diszkréten egy levehető került felrakásra, hogy az összképet ne csúfítsa el.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2019-12-30

Újabb 6 hónap pihenés. Addig kiderül a hogyan tovább. Remélem nem zsibbad el a lába a sok állásban. 🤔😁😁😁

 
>> SzervizG-MANN🍀 // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 280 LE // 2020-01-17

Előírt gyári olaj (Selenia Digitek P.E. 0W-30), olajszűrő, pollenszűrő csere és új fűtő ventilátor garanciában (pici cicergő hangja volt). Légszűrő is cserélve.
Köszönöm Olaszautók Háza (Autóház Budaörs).

 
>> AutóápolásSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2019-10-26

Nem voltak szépek, gondoltam lefényezem. Olvastam itt hogy nehézkes a leszedés ragacsos dzsuva van rajta gyárilag. Leszedtem (még egyszer nem állnék neki), a végeredménnyel nem vagyok tökéletesen elégedett, de bőven jobb lett mint volt. Látok rá esélyt hogy futok vele még egy kört, ezt a festéket könnyen le szedem már.
Csiszolás,Alapozás, fényezés, lakkozás volt a munkafolyamat.

 
>> AutóápolásSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2019-10-19

Unatkoztam, ne kelljen soha de ha mégis nézzen már ki normálisan.
Szokásos, csiszolás, alapozás 2x, fekete szín 2x, lakk.
A gyári matrica is visszakerült rá természetesen, visszakerült a helyére.

 
>> EseménytheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-01-17

Leköltöztettem a házhoz a GTV-t a bérelt garázsból ,így akár minden nap tudom nézegetni :D

Dzsumbuj írtással kezdődött a történet, amit az előző tulaj ránkhagyott, aztán új kerítéssel folytatódott hátul (Ide jön majd még belátás gátló)

Betonalap öntést mi csináltuk,nyilván nem egy profi munka, de vasalva, 15cm vastagságban lett csinálva.Arra,hogy ráálljon a kocsi, tökéletes. :D
Egy rámpát kell még tavasszal önteni elé, mert most igen körülményes a bejárás.

Az ünnepek miatt ,vagy 1.5hónap volt mire hozták a garázsokat.

A GTV garázsa amúgy semmi extra, max annyi ,hogy erősített horganyzott szerkezettel kértem ,és az eleje feketére van festve,hogy ne virítson egy bádog az udvar végén.
Téli álom vége : 2020.03.01.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-01-17

Első körben a múltkori küszöb javítás felület kezelése. Aztán a levél rács környéke rendbetétele.
A pollenszűrő kicserélve (Mann Filter)
Azután bebizonyosodott hogy a külső belső levegő állító lapát nem működik. A motor még megy, csak a lapát nem. Ez az egy marad is ilyen mert nem ér egy műszerfal kibontást.
Az ablaktörlő automata pillanat törlés kicsit szaggatva ment. Kivettem hogy megtöröljem az érintkezőket. Közbe a kiszerelés után láttam hogy valami már le volt testelve a motornál. Az érintkezők takarítása után egy próba test nélkül ami nem tudom honnan csúszhatott ki, de nem volt jól rögzítve ahogy ezt már máshol is tapasztaltam (Riasztó). Kiderült nincs automata gyors törlés, sem kézi pillanat törlés. Méregettem, de a csatlakozóba jó minden. Az ablaktörlő vezérlővel lesz valami gond, és sejtésem hogy utána a motorra vezető kábel egyike volt letestelve. Igazából nem jöttem rá, úgy hogy kerestem másik motort. Csak az fl előtti más, mint csatlakozóba mind a kábelek darabszámában. Míg a FL verziónak van lassú törlése és gyors is, addig az fl előttinek csak egyfajta gyorsasága van.
Sok sok agyalás után úgy döntöttem, hogy át kötöm régi verzióra. Négy kábelból kellett hármat, így hát eredetileg volt egy test, egy pozitív és két vezérlő negatív (lassú és gyors fokozat, vagy csak az egyik vagy csak a másik kap negatívot). A régi fajta csak test, pozitív, és vezérlő test. A vezérlő test(ek) összekötése, így lett kettő vezérlő kábelból egy. Most már működött minden, de úgy mint az fl előtti szériákban.
Az ablaktörlő szerkezet már szét volt kopva, úgy hogy cserés lett az is egy olyanra aminek nincs holtjátéka.
A levél rács alatt a szélvédő keret, és még beljebb ki porszívózva.
Bal és jobb oldali levél rács csere másikra. A réginek hiányzott mindegyik oldalról egy egy tartó fül.
Végül egy új ablaktörlő pár, Bosch Aerotwin AR728s. + téli szélvédő folyadékkal feltöltve.