Blog
Bejött a check engine hiba. Elvittem Alsóvadászra, kettő hiba volt, az első: fék gáz összefüggés, a második: üres jel (N) a motorvezérlő egységnek.
Elsőre kicserélték a féklámpa kapcsolót, de sajna nem ez volt a hiba. Ez történt 2019.12.10.-én. 2020. 01.16.-án cserélve lett a start-stop érzékelő. Na itt már kétség sem férhet hozzá, hogy ez volt a rossz, ugyanis ezt már javította valaki mielőtt megvettem az autót. Szakadt volt a vezeték, anno ezt forrasztották, és most megint eltörött.
A vezeték minősége silány, legszívesebben nem ezt a jelzőt használnám, hanem azt, amit a médiában kifütyülnek.
Km óra:166851. Ja, még annyit, hogy a költségekbe a féklámpa kapcs.nincs benne, az 11000Ft munkadíjjal együtt.




A csomagtér világítás kezdetektől fogva nem működött. Most jött el az ideje, hogy ezen változtassak. Levettem a csomagtér ajtóról a kárpitot, lehúztam a dugót az ajtózárról, és egy áthidalással adtam feszt. a lámpának. A lámpa világított, tehát egyértelműen ez a hiba. Bontóból rendeltem 8000Ft+postáért. A bontó: Lábatlan, Pathó Zoltán.
A csomagtér ajtóba fújtam üregvédőt, de csak diszkréten, oda ahol szükség van rá, tehát az illesztésekhez. Rozsdának itt nyoma sincs.



2020.01.15.
Km: 113.400
Egr hűtőfedél cserélve
Az aksi megadta magát. 5 és fél évet bírt. Megint Exide Premium került az autóba.
A jobb oldali menetfény nem világított, mint utóbb kiderült, a xenon javítás alkalmával nem lett összedugva a csatlakozó. Valamint a riasztó kapcsolójában ki lett cserélve az elem.
A legközelebbi autóvillamosságihoz mentem. És bár gyorsan megoldották az aksi bevizsgálását, majd cseréjét, de elég durva összeget mondtak végül, amit már nevetségesnek tartok. Persze szóvá tettem, de nyilván többet nem megyek hozzájuk. Ha megint elektromos probléma lesz, keresek mást.
Na mindegy, remélem egy darabig nem lesz az elektromossággal gond.
Nálam is előjött a típushibás cicergő belső ventilátor zaj, így gariban cserélve lett.
Új gumik is kerültek az autóra. Kalandos úton de végül a Michelin Crossclimate + került fel eddig nagyon elégedett vagyok vele. :D
Vásárláskor látszott hogy szép az alja, szerettem volna ha így is marad.
Akna hiányában nem volt egyszerű de megoldottam, 3 nap alatt.
1. nap
Felbakoltam, szétszedtem alulról, kipufogót leszedtem, dobbetéteket ki. Alaposan lemostam, jó hogy nyár volt.. minden vizes volt.
2. nap
Tökéletesen szárazra sült a napon, Korrantal átmentem a felületi rozsdákon, mire ez megszáradt üregvédővel kifújtam a küszöböket belülről, a bölcsőt.
1kg elment
Alvázvédőből vettem 7kg +1kg volt még, telibe fújtam az alját, 2x a kerékjárati íveket is.
6,5kg alvázvédőt fújtam rá
Míg az autó száradt, lecsiszoltam a kipufogót, zsírtalanítottam, 2 réteg hőálló antracit festékkel lefújtam.
3. nap
megszáradt minden, összeraktam az autót.


A gyári meglehetősen kopottas emblémák helyett kapott ugyanolyat, de végül-is a fekete-ezüst került fel. Meg kapott egy kipufogóvéget mert a gyári cső az nem tetszett.



Pre-heating glow plugs not avalible
Vásárlás napjától fogadott ez az üzenet, de így október tájékán ideje volt megcsinálni.
Sokat olvastam utána, vezérlés cserekor is kérdeztem a szerelőt hogy mennyi lenne pluszban a csere, a szokásos válasz ha beletörik akkor drága. Így az akkor ugye elmaradt.
Szeptemberben leszedtem a motor burkolatot, csavarlazítót fújkáltam a gyertyák köré. Következő héten wd40et, ezt így váltogattam egy hónapig. Nyomatékkulcshoz vettem közdarabot hogy a kis krovával is össze tudjam legózni beállítottam az értéket és .. simán kiszedtem a gyertyákat. :)
Kiszedve legalább megmértem mekkorák vannak benne, ugye 2-3 méretűt is hoz a gép hozzá. Kimértem, leteszteltem mindegyik gyönyörűen izzít.
Akkor a relé, youtube a barátom, az alapján szétszedtem felcsiszoltam, összeragasztottam, mindent visszapakoltam kötöttem, hibaüzenet azóta sincs, ezt is megcsináltam.






