Blog
A múltkori szerszámos posztban még függő volt a hónoló kérdése.
Tavaly (értsd tegnap és tegnapelőtt) [k i z z o] rávezetett hogy mégis a flexhone kell, úgyhogy a himnusz után rendeltem egyet az ebay-en.
A visszaigazoló levél 0:39-kor jött, az ebay még dec 31-el igazolta vissza mert amerikában még tavaly volt..
Szóval várjuk, elvileg februárban érkezik.

Megejtettem a vezérlés, olaj, és szűrők cseréjét, ehhez az alkatrészeket Erhard 242 intézte tegnap.
Kicseréltem még az ablakmosó szivazóttyút is, ezt pedig barátom intézte. Szélvédő mosás már van, de sajnos a hátsó fele valami dugulás lehet. Ezt már nem volt időm feltárni.
Vezérlést valamikor cserélhettek, de a vízpumpa szerintem még a gyári volt, elég jó válla volt már a görgőnek. A váltóból is lejött majdnem a 2L olaj. Lehet, hogy ezt még nem piszkálták előttem.
A Xenon jeladója elég bután állt a lengőkarnál, ezt megigazítottam. Ezek után jól felfele világított. Nem volt már lehetőségem újra kalibrálni, ezért csak igazítottam a konzolon, hogy jó helyre világítson. A korábbi állása szerint pont fordítva is szintezhetett...












Éves olajcsere szűrőkkel együtt megtörtént.
Jobb hátsó lengéscsillapító szerintem nem jó, pedig vissza olvasva kb másfél éve cseréltem őket.
Ezen felbuzdulva kicserélek gyakorlatilag mindent. Rendeltem tegnap komplett fékeket előre és hátra is, hátulra lengéscsillapítókat, toronycsapágyat, keresztlengőkarokat, hosszlengőkarokat, meg még pár apróságot. Lényegében minden új lesz. Ha meg jött a cucc illetve az idő is engedi nekiállok majd.
B. U. É. K
Volt a jobb oldali első sárvédőn egy nagyobb horpadás. Így vettem az autót de mindig is zavart. Nekiálltam hátha sikerül helyrehozni. Persze az olasz ürge jó vastagon spray-el lefestette a karcot úgyhogy az megmaradt, de a horpadást sikerült elviselhetően kihúzni. Először csináltam ilyet, nem mondom nem lehetne jobb de nem lett rossz.
Mivel olvastam hogy kényes ez azM32-es váltó, így gondoltam lecserélem az olajat benne biztos ami biztos. Gyári Tutela 75W-85 került bele pontosan 2,8L. Úgy olvastam, hogy kicsit túl kell tölteni hogy az 5. 6. fokozat tengely csapagyai rendes kenést kapjanak. Állítolag így tartósabb lesz. Majd megválik.
Ár: 3L Tutela 75W-85 olaj 180 ron (postával együtt)
Km: 134484







Motorolaj és szűrőcsere 7962 km után.
Valamint lecseréltük az osztómű és a differenciálmű olajat is.
Motorolaj: Selenia WR 5w40
Olajszűrő: Alco
Difi és osztómű: Tutela Multiaxle 75w-85
Jelenlegi Km.:171539
A motorvédő beszakadt csavarjai kifúrva, menetek újra vágva.
A kardántengelyre már rálógott a szigetelés, eredeti rögzítéspontjaihoz 5cm es darabokra vágott hilti szallagot hajlítottunk.

Sajnos a rádió nem igazán akarta rendesen venni a csatornákat így eddig csak az ajándék CD-t tudtuk hallgatni. A zenék jók voltak csak már kicsit unalmas volt (bocsi Jorjie :-) )
Sajnos csak AUX csati van a fejegységen így kellett valami kütyü ami összeköti a telefont a rádióval. Keresgéltem és találtam is egy egész jó kis USB-s AUX csatlakozót. Hétfőn meg rendeltem és ma meg is jött. Egyszerű kis eszköz, de nagyon praktikus. Csak össze kell párosítani a két dolgot és már mehet is a zenebona. Ráadásul még kihangosító ként is lehet használni, bár ezt a funkciót még nem próbáltam ki.
A lényeg, hogy szól a zene 😀
A kis átalakító 2000ft volt plusz a posta ami egy 1000-es volt.

Nem tervezetett beavatkozások: szervóolaj folyása a szervócsőből és hátsó rugótörés miatt.
- Szervócső (gyári)
- Spirálrugó, hátsó x 2 (Japanparts, gyári eredetiből TI rugó érkezett, ezért gyorsan lépni kellett)
- Lengéscsillapító porvédő+ütköző x 2 (Febi)
- Toronyszilent (Febi)
- Szállítási költség + Munkadíj
Az idén beszerzett Magnetti Marelli ablaktörlő lapátokat az elviselhetetlen hangja és rossz törlése miatt lecseréltem SWF-re.
Km óraállás: 143 894