Blog

>> SzervizDoni // Alfa 146 1.6 TS - Junior // 2008-04-17

Hát elérkezett az idő a nyári gumihoz és hát sajnos vagy nem, de újakat kellett vennem. A választás a Good Year Eagle F1 GSD3-ra esett, egyrészt mert már a GSD2-vel meg voltam elégedve, másrészt meg mert jó áron hozzá tudtam jutni. Szóval most megint a szép felniken, a 215/45 R16 papucsokon gurulunk. Viszont hogy egy kis rossz szájíz is legyen a dologban, vége az 5 fővel utazásnak, mert hála a nagy gumiknak és a "jó" magyar utaknak, összeér a kerékjárati dob hátul a nagyobb huppanásoknál a gumi szélével. Szóval marad a 3 max 4 fős utazás :o( a sok irigykedő tekintettel :o)

 
>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Gyerekek... Soha, de soha ne igyatok meg két energiaitalt egymás után.

>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Először is mindenkinek, aki eljött AlfaCitybe!

Másodszor a támogatóinknak, akik hathatós anyagi és egyéb segítsége nélkül sokkal kevesebbet tudtunk volna letenni az asztalra. Közülük szeretném kiemelni kod barátunkat és kis csapatát, akik egy nagyon pöpec beléptető rendszert raktak össze nekünk! Szintén a támogatók csapatából megemlíteném Bogit és Gabit, akik a szokásos kedvességükkel sürögtek-forogtak egész nap.

A beszállítók közül Csabának (örök matricás emberünk) és Ollah őfelségének szeretném megköszönni, hogy ellátak minket a szükséges készletekkel. Szintén egyfajta beszállító volt NaTo, aki az Alfacity Futam játék C64 stílusú zenéjét szerezte, igazi profi módjára. ;)

Továbbá, azoknak akik nélkülözhetetlen segítséget nyújtottak a szervezésben: ők Adri, Bazsi és Carlos. A szuper parkoltató brigádnak, akik: Bazsa72, Giorgio és öccse, Magoo, Satti, Tsiga és Whiteskull; valamint Ceki, aki előző nap is sokat segített. Volt továbbá nekünk hat aranyos hostessünk (Anita, Anna, Margit, Niki, Réka és Szilvi), és négy ügyes hostunk (Ferenc, János, Szabolcs, Zoltán), akik - bár aznap hajnalban csöppentek a szombati őrületbe - szerintem nagyon jól helyt álltak! Szabolcs még bónuszként fotózott is, a galériában megtalálhatjátok a képeit.

Végül, de nem utolsó sorban, annak az embernek, aki nélkülözhetetlen az Amore létezése szempontjából, és aki elkészítette nekünk az alfacity.hu oldalt is: a világ legjobb programozójának, WebM-nek. :)

>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Na, akkor a lényeg. Van nekünk egy esztergomi találkozónk, komoly hagyományokkal és csodálatos helyszínnel. Ezen felül, az én fejemben van egy Cél, ami nem kevesebb, mint hogy pár év múlva a világon azt mondják: ha volkswagen, akkor Wörthersee, ha veterán autó akkor Goodwood, ha Alfa Romeo akkor AlfaCity… szerintem ez jó cél. :) Ha valamiért szeretem kivenni a részem a találkozó szervezéséből, akkor ez az.

Hát akkor nincs is semmi gond. Ja… de van. Egy kis ellentmondás feszül a fenti két dolog között, ugyanis nincs helyünk tovább nőni. Nagyjából mindenki ismeri már a helyszínt. Konkrétan 470 parkolóhelyünk van a két parkolórészben együttvéve. Van még a másik oldalon egy parkoló, de azt nem tudjuk megszerezni, mert fenntartják a turistáknak, ami egy érthető szempont, de azért ebből a szempontból bosszantó. Ott van még a füves terület a kollégium előtt, ahol elfér, mondjuk, húsz autó. Elférne, ha oda lehetne állni - de nem lehet, mert közterület. Tavaly kaptunk is egy szép bírságot is a nyakunkba emiatt, ezért idén gondosan elkerítettük a területet. Persze volt akit ez se zavart, és „lezárószalag nem betonfal!” felkiáltással megint sikerült pár cartársnak oda parkolnia. Nem baj, meg tudtuk velük beszélni.

Rendben, tehát kevés a hely. Viszont van sok-sok alfás, aki szeretne eljönni a találkozóra. Összeül az Alfa Amore csapat, és kitalálja az elővételi rendszert. A tagság éljenez, mindenkinek tetszik az ötlet, és három hét eladunk 380 jegyet. Aztán aki ott volt, látta hogy mi történt. A nap közepén üresen tátong a Zöld parkoló egy jó része, legalább 30-40 hely szabadon maradt. Mi is néztünk egymásra, nem értettük. Aki nem kapott parkolóhelyet - érthető módon - még idegesebb lett. De mi volt az oka?

Öt oka is volt. Az első, hogy mi hagytunk egy kis tartalékot (kb. 10 helyet) a Zöldben, gondolván hogy inkább maradjon ki pár hely, amit utólag feltöltünk néhány szerencséssel, mint hogy ne jusson valakinek hely, aki megvette a jegyét. A második, hogy a fenti parkoltatóink valamiféle rejtélyes tömörítési eljárást fejlesztettek ki (érthetőbben: nagyon ügyesek voltak :) ), ugyanis majd’ húsz autóval többet le tudtak tenni a Bazilika környékén, mint amennyit mi számoltunk. A harmadik ok, hogy azok érkeztek a legkorábban, akik nem tudtak elővételben jegyet venni. Ez teljesen érthető, viszont mi tudtuk (és jeleztük is előre), hogy csak 40-50 kocsit tudunk beengedni a Pirosba, mert a többi jegy már elkelt. Gyakorlatilag fél óra alatt elfogyott ez az 50 hely… utána már mi is csak azt tudtuk mondogatni, hogy keressenek a városban helyet, mert itt már nincs. Negyedik ok: a Zöld jegyesek, tudván hogy megvan a helyük, annyira nem igyekeztek leérni, hogy elkerüljék a dugót - kb. a „zöldek” fele a beléptetés vége felé érkezett meg. Ötödik ok: volt pár Zöld jegyes aki nem jött el. Ez egy természetes dolog, nincs ezzel semmi probléma, csak említem, mert ez is számít. Na, ha a fenti öt okot összerakjátok, akkor már Ti is tudjátok hogy miért így történt. De ki gondolhatott mindezekre előre?

A parkoltatással kapcsolatban még egy pár dolog: azért töltjük felülről a Zöld parkolót, mert így kisebb a sor, gyorsabb a haladás. Ez tény. Próbáltuk már fordítva, de kétharmad ennyi autónál se működött a dolog.

A fenti körülmények között típusok szerint egyszerűen képtelenség parkoltatni. Hiába szántuk kiemeltnek a 33-ast, egyszerűen nem megoldható hogy egy helyre rakjuk őket. Aki azt állítja hogy meg tudja csinálni (úgy hogy a többi autó rendje és közlekedése is fenmaradjon, és mondjuk a parkoltatás befejeződjön 5-ig), az bocs, de hülyeséget beszél.

A reggeli csúszás pedig valamiféle küldöttség miatt volt, akiket én spec. nem is láttam, de azért sikeresen feltartották a sort egy negyed órát. Köszönjük a Szent Adalbert központnak, hogy tökéletes időzítéssel akasztotta meg a rendezvény kezdését.

Valaki felvetette utólag, hogy célszerű lett volna jobban elkülöníteni a helyszínen jegyet vásárlókat és az elővételiseket. Hát igen, igaza van. :) A lényeg hogy azért tanultunk a hibákból, és jövőre máshogy csináljuk.

Máshogy csináljuk, de helyünk akkor se lesz több… most azt érzem a legégetőbb problémának, hogy erre találjunk valami megoldást.

>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Szeretném egy alapvetéssel kezdeni, ami talán nyilvánvaló egyesek számára, talán mindenki számára, de néha azért nem árt ismételten rávilágítani.

Az Alfa Amore egy internetes közösség. Internetes. Ez azt jelenti, hogy bármi ami velünk kapcsolatban történik, az online történik. A találkozók ebből a szempontból a kivétel, ahol az online kapcsolatok élővé válnak. Viszont amíg nem találkozunk, addig online kommunikálunk. Ti, mi, mindenki aki tag. Például, az AlfaCity-vel kapcsolatos kommunikáció két részből áll: mi információkat közlünk, Ti pedig ezek alapján informálódtok, megtudhattok szinte mindent a találkozóról. Úgy érzem, hogy az első részt maradéktalanul (najó, 95%-osan) teljesítettük. Rengeteg, rengeteg szöveget írtunk, igyekeztünk mindent elmagyarázni, mindehová kitenni minden infót, folyamatosan válaszoltunk a kérdésekre és probléma-felvetésekre, hírlevelet küldtünk…

Hogy miért írom le ezt? Azért, mert ennek az információ közlésnek egy jó nagy része pusztába kiálltott szóvá vált… Hiába küldünk hírlevelet, ha nem olvassátok el. Hiába csinálunk microsite-ot, ha már csak kiváncsiságból se néztek körül. Kérlek, ne értsetek félre, természetesen közületek nagyon sokan (a jól felfogott saját érdekükben) elolvastak mindent, és meg is tudtak mindent - amit meg nem, arra rákérdeztek. És ez így jó. Ami nem jó, hogy azok az emberek jó része, akiknek utólag problémája volt, ezt nem tették meg. Például valaki azért nem tudott jegyet venni magának előre, mert valami technikai málőr miatt nem tudott belépni az alfacity.hu-ra. Ez sajnálatos, azonban ha nem szól nekünk, akkor április 12.-én, szombaton túl sokat nem tudunk rajta segíteni. Nem szólt, nem tudtunk rajta segíteni, követelte vissza a jegy árát, visszakapta, ő csalódott, mi idegesek lettünk. Jó volt ez bárkinek is? Nem. Mi, ugye, nem tudjuk kitalálni hogy kinél mi nem működik (sajnos a web az ilyen). Ellenben, ha írt volna egy e-mailt vagy egy hozzászólást a topikba, valószínűleg el se jutunk idáig.

Tehát olvasás, és online kommunikáció. Nektek is kell olvasni és kommunikálni, igazán nem kerül semmibe (csak egy kis időt igényel), viszont gyors, egyértelmű, stb. Ennyi proaktivitást a jövőben is mindenkitől szeretnék kérni, mert ennélkül nem megy.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-04-16

Ma (0416) meglátogattuk Paradoxékat is, akik az esztergomi AlfaCity-ben azt a hangos kicsi alfát dobták össze, pár mélynyomóval, erősítővel, kondival, stb. röpke 3millióFt-ból. Hogy kellene valami hang nekem is az autóba és adjanak tanácsot. Az aktív ládáról helyből lebeszéltek -pedig már kinéztem egy jópofa clariont..-, mert állítólag lépcsőshátú autóban kevésnek bizonyulna. Így marad egy 'egyszerűbb' limitált szériás (:]) Z sorozatú macAudio erölködő, valami passzív ládával, amit majd sok próbálgatás után kiválasztunk. Van választék, már csak idő és pénz kell. Ami a legkevesebb:)

Ma kaptam készhez a rendszámtábla 2. darabját is, így már teljes a készlet. Mostmár csak egy-egykeret kell hozzá és egy szép Alfa Romeo-s zászló.. Már csak napok kérdése és megrendelésre kerül az is.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-04-16

Tegnapi nap (0415) dokinál jártam, hogy megújítsam a jogsimat, mert 0420-án lejár. Immáron 10 éve, hogy megszereztem a vezetői engedélyemet. Lehet, hogy valakinek ez nem is olyan sok, de 26 évesen..:)
Ma (0416) voltunk Gödöllőn az okmányirodában, hogy ott is elintézzük az ezzel járó teendőket. A fénykép katasztrófális lett. Mire megmondta a csaj, hogy hová nézzek, már készen is volt a kép. Nem sokat sz*rozott vele. Pl. meg se kérdezte, hogy bele akarok-e nézni elötte a tükörbe, hogy talán megigazítsam ósszekócolt hajam..:) Beültem, húzzam ki magam, nézzek a kamerába, kész, mehet. Ennyi volt kb. A kép meg.. veszélyes. Leszurkoltam 4000Ft-ot a postán, a dokinak meg adtam 6300-at és két hét múlva meg is lesz a szép új plasztik kártya a régi papír alapú helyett.
Kaptam róla egy papírt, hogy ott jártam és ha időközben lejár a jogsim (most vasárnap), akkor utána igazolni tudjam, hogy készül az új, de jófej volt a nő, mert azt mondta; a rendőr nem biztos, hogy el fogja fogadni. Akkor mi a sz*rnak van az a papír, ha nem azért, hogy amíg elkészül, ne b*sszanak meg? Hihetetlen.. 0430-án elvileg elkészül az új. Személyesen kell menni érte. Ez volt a másik ..hír. Postán miért nem jó?! 0503-án meg megyünk osztrákiába Seegrottéba a tavasbarlangba. JEssz. Remélem addig elkészül.

>> SzervizZsül // Alfa 166 2.0i Ts // 2008-04-16

Felkészültünk a vizsgára! Csak 250ezer lett kipengetve. :(

(Lengéscsillapítók, szilentek, kormányösszekötö, gömbfejek, légzsák vezérlő, légtömegmérő, stb...)

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2008-04-16

BOV 2 bar-ig!

 
>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-04-16

Fejben már számolgattam, de most le is írom, hogy mivel jár egy ilyen rendezvény lebonyolítása.

Előtte:
- 4 hónap előkészület a polgári foglalkozás mellett
- 2 hónap komoly munka, a polgári foglalkozás kezdi megsínyleni a szervezést
- 2 hét megfeszített munka, a polgári foglalkozás teljes háttérbe szorul
- mintegy 157 csésze kávé elfogyasztása a megbeszélések alkalmával
- 764 baszdmeg hagyta el a szánkat
- 426 óra telefonbeszélgetés
- 981 e-mail váltás
- 96 m konzol összeállítása
- 30 hangfal
- ezeket 12 fő technikai személyzet végezte el

Aznap
- 1 órás alvás, ébredés kakasszóra
- 11,2 km legyalogoltunk a rendezvény területén fejenként
- 42 "hol a wc" kérdés megválaszolása
- nyitás után az első üveg üdítő elfogyasztása 3 órával
- nyitás után az első étkezés elfogyasztása 7 órával
- szerződött személyzet: 14 fő
- önkéntes segítség: 10 fő
- helyhiány miatt kérésre visszafizetett belépő: 25 db
- igazolatlan távolmaradás a zöld parkolóból: 15 fő
- 20 liter vér folyt jó helyre