Blog
Gyorsan beleszaladtak a méterek a Tonale-ba, megejtettük a kötelezőt, kapott friss Selenia 0W20 Eco 2 motorolajat, hozzá olaj, levegő és pollen szűrőt. A klíma is ki lett fertőtlenítve. (23800km.)
Egy csodás Giuliával kevesebb az utakon.
Egy esős szerdai estén a vérét adta, hogy megmentse az életem. Sajnos menthetetlen, az A-oszlopig eltűnt a fél eleje, én viszont kis zúzódásokkal kiszálltam.
RIP SNS-300 2021.03.02-2025.02.26.
Egy ideje bizgatta a fantáziámat, hogy milyen lenne egy Giulietta QV-t birtokolni. Korábban többször vezettem ilyet, és tetszett, de millió ok miatt nem jött el az autócsere ideje. Főleg amiatt, hogy a 156-os nagyon hozzám nőtt és eléggé nehezen szántam rá magam, hogy meghirdessem.
Ennek a QV-nak a hirdetése nagyon felkeltette a figyelmem. Egyrészt az alacsony futása (88000 km), másrészt a magas extramennyiség miatt, bár ez utóbb kiderült, hogy ennek egy része nem volt igaz. Sebaj, ami kell, az benne van. Főleg a tetőablak, ami kitétel volt, hogy mindenképpen kell!
George segítségét kértem, hogy jöjjön el velem megtekinteni az autót. Elég rossz idő volt, egész nap esett az eső, de azért jó alaposan megnéztük. Az ára nem volt olcsó, de nem is volt durván túlárazva. A kocsi átnézése közben apróbb hibákat találtunk, de minden könnyen orvosolható. A legnagyobb hiba, hogy az első fényszórókban a menetfény nem működik. Mivel a lámpa kanyarkövető xenonos, még bontottan is jelentős az ára. Ez egy alkualap volt és emiatt sikerült is komoly összeggel lejjebb vinni az árát. A kereskedés ügyvezetője megértette a problémát, utánanéztek ők is az áraknak, így belementek az alkuba. Nagyon jó fejek voltak, nagyot beszélgettünk velük, miközben az autót nézegettük.
És végül megvettem.
Tetszik. :-)
Az autó előéletéről annyit tudni, hogy anno Németországban lett forgalomba helyezve, majd 2023-ban érkezett Magyarországra, valahol Pécs környékén használták, aztán a tulaj beszámíttatta valami autóba.
Update: Sikerült megtalálni az előző tulajt, aki holland származású , itt él Magyarországon. Kiderült, hogy kb 13ezer km-rel ezelőtt új fékbetéteket kapott az autó, illetve egy új turbót. Nála maradt a kódkártya, ezt majd eljuttatja hozzám.












Jobb oldali, szèlvèdő dìsz elem. El volt törve a füle ès elállt, csúnyán nèzet ki. Kapott egy gyári ujjat. Ülèspárnával együtt vettem. Első kèt kèpen a törött, utolsón az új van.



Biztos ami biztos ha kell akkor van mihez nyúlni.
Olaszból megérkezett a szett, tökéletes, a helyére éppen csak de befért:-)
Szelepsapkák és védőfólia a kilincsfészkekhez szintén pipa.





16 év, 2 hónap, 5 nap. Ennyi ideig volt nálam a kis kormos. Nagyon szerettem, nem véletlenül maradt ilyen sokáig.
Pontosan érkezett a vevő. Kiálltam a garázsból az autóval, aztán elkezdték nézegetni. Olyan jó másfél órát tartott a mustra, kérdések, válaszok, stb. Kicsit laposak voltak a kerekek, látszik, hogy nem nagyon használtam mostanában az autót. Kerékfújás után a próbaúton mondtam, hogy kicsit lépjen oda a gázra. Megtette. Hát, egyrészt meglepődött, másrészt onnantól fülig ért a szája. :-)
Hazafelé menet kérdeztem, hogy akkor hogy érzi, mi a terv? A válasz az volt, hogy viszi, így megkértem, hogy az utolsó utamat megtenném akkor még vele. Termesztésen nem ellenkezett, megértette. Tettünk még egy kört, picit még autóztunk. Bitang jó verda ez még mindig, nagyon fog hiányozni.
Az új tulajtól ígéretet kaptam, hogy látni fogom még. Regisztrálni fog ide is, illetve találkozókra is jön majd. Mikor hazaért, küldött egy üzenetet, ezt le is mentettem, berakom a blogba.
Mindkét lányom sírva búcsúzott el tőle és én is megkönnyeztem. Kapott puszit a nózijára is.
Üres a garázs. Hiányozni fog...
Egy korszak lezárult, de az élet nem áll meg. Lesz majd, ami az űrt pótolni fogja.


Sajnos a sima egyszerű USB kivezetésről az új telefonok már nem igazán akarnak tölteni, de még ha működik is akkor sem gyorstöltő. Ezért átépítettem a hátsó USB kivezetést gyorstöltősre.
Ehhez rendeltem ebayről 2db USB-C quickcharge modult.
Bemenet DC 8-30V, ezt alakítja megfelelő kimeneti feszültségre attól függően mit kér a telefon.
(elvileg tudja mindhárom szabványt, Samsung és Honor telefonnal próbáltam)
Kimenet: 5V3A, 9V3A, 12V3A, 20V3.25A (itt ez utóbbi nem játszik, mivel 12V-ot kap)
Az eredeti tupla USB aljzat helyére építettem egy dupla USB-C aljzatot, 2db ilyen modullal. Van ott állandó 12V, ezt adom oda a moduloknak egy relével ami a "gyújtásos" 12V-ra kapcsol.








Kisebb szerviznek indult, de sajnos nagy lett belőle. :-(
- 4L Motul 8100 X-cess 5w-40: 12.870 HUF
- Fast olajszűrő: 1690 HUF
- Fast olajleeresztő csavar: 1000 HUF
- olajhűtő cső "O" gyűrűk (17mm belső átmérő x 3mm vastag): 500 HUF/db
- olajszűrő talp tömítés: ???
- Fast levegőszűrő: 3350 HUF
- Fast üzemanyagszűrő: 3624 HUF
- Fast pollenszűrő: 3490 HUF
- hátsó diffi csapágy csere: 20.000 HUF
- 3L Paraflu up fagyálló: 3770 HUF/L
- 1L ATE 5.1 fékfolyadék: 8970 HUF
- alsó cooler cső: 32.000 HUF
- 4 kerék átnézve, 3 újra centírozva: 6550 HUF/db
- munkadíj: 110.000 HUF
Az alsó cooler cső menet közben lyukadt ki, égtelen sziszegés közepette. Cserélve szilikon csőre. Rázott már egy ideje az autó 60-80km/h között, így a kerekek is ellenőrizve lettek és hát 3-at újra kellett centírozni. Tavaly szeptemberben rakattam fel az új gumikat, köszi AKH gumi!!! :-(









