Blog
Régen jutottam odáig,hogy vezessem a blogot, de most bepótolom. Sajnos sok minden nem történt az utolsó bejegyzés óta, csak apróbb javítások, módosítások amik majd csak egyben jelentenek sokat most külön-külön nem írnék róluk. Ami történt az pedig sajnálatos, de a bürokráciával nem lehet mit kezdeni. Tudtam hogy a karosszéria szélesítésem nem fognak megfelelni a műszakin, viszont mivel ( az utolsó bejegyzésben írtam hogy megy a kocsi átvizsgálásra ) a hivatalos műhelyben ezt nekem nem írták fel hibának sőt nem is említették így jó magyar szokás szerint nem is törődtem vele. Azonban ráfizettem mert a műszakin nem ment volna át de szerencsémre az éles vizsgát el sem kezdték ( ennyiből volt csak jó hogy ismerőshöz vittem ). Ezek után határoztam egyet és a kocsi 2015.04.08. napja óta a lehető legjobb kezekben van jóó messzire tőlem marcaliban ahol megkapja a végső munkálatokat ami nem más mint hogy a szélesítéseket eltüntetik, szépen szolídan kipofozzák, és kap egy teljes telifényt az autó. A színt még nem fixáltuk, de elvileg grafitszürke, a tető pedig lakkfekete. ( Persze ha valaki olvassa a blogot és van valami ütős tippje ne tartsa magában vevő vagyok sokmindenre ). Ezek után remélhetőleg túlesik a vizsgán is és újra falhatjuk a kilómétereket. Addig is marad az izgatott várakozás, hogy vajon milyen lesz, hiszen 300 kilóméter az nem a szomszédban van úgyhogy nem szaladgálok naponta megnézni hogy is állnak vele :D Természetesen a végső állapotról lesz egy összefoglaló és képek is.
Hiányoltam a kocsiban az USB bemenetet, valamint gyakran navigálok okostelefonnal amit szerettem volna kihangosítani.
Így került beépítésre egy Dension Gateway Lite BT modul (mellékesen Made in Hungary :)))
A beszerelés egyszerü mint a pofon, lényegében plug&play. Ami viszont elöfordulhat hogy gyárilag nem a rádiónak megfelelöen van beállítva a hangerö a modulon. Ez szintén kiküszöbölhetö a megfelelö konfigurációs fájlok felmásolásával a modulra. Ezek a fájlok elérhetöek a dension honlapon.


Már unalmasvolt... kellett valani amitől újra bele szeretek. Gyönyörű! :) míg a felnivel játszottam a párom tavaszi nagy takarítást hajtott végre Alfin :)



Csináltam egy kis tuningot. A TS szívászajcsökkentő dobozát többen lecserélik a V6-osok szimpla csövére. A doboz helyett lett berakva egy 100-as cső (a doboz szűkít is és össze-vissza kanyarog benne a levegő...). Nem mertem közvetlenül a légbeömlőre ráhúzni, csak felé fordítottam.
Jön a tesztüzem... :)





A kuplung a próbaúton megint elkezdett ereszteni. :(
Szépen engedte el a nyomást és amikor hazaértem csöpögött a váltóharang aljáról a hidraulika folyadék...
Amikor felnyitottam a motorházat, akkor láttam, hogy a váltó tetejéről folyik a folyadék.
Szerencsére, csak a hidraulika cső végén lévő tömítő O gyűrű eresztett (valószínűleg légtelenítés közben, vagy berakáskor csípődhetett el). Vasárnap nem tudtam újat szerezni, így a légtelenítéshez használt második O gyűrűvel megcseréltem. Kuplung remélem már nem vacakol többet...
Végre elkészült a gép, a kuplung vajpuha. Öröm és boldogság! :)
A jó időre való tekintettel a hétvége a Balaton jegyében telt.
Szombaton - miután egy gyors látogatást tettünk Csörinél - az északi részt jártuk be. Külön kiemelném Örvényesen a Huszár éttermet, ahol megebédeltünk. Minden évben betérünk ide, és mindig megelégedetten távozunk. Megjártuk Tihanyt, a félszigetet és amit csak lehetett.
Vasárnap Keszthely volt a cél, ahol tettünk egy hajókirándulást is.
Több, mint 450 km-t mentünk, a Várpalotáig terjedő első részt leszámítva nyitott tetővel. Leégtünk rendesen. A napszemüveg helye fehér foltként világít a pirosra sült arcunkon.
Király volt, köszönet az időjárásnak!
Hatalmas élmény volt a pörgős TS a téli gázolajpusztítás után.
1. Az a hang, amit 5.000 felett ad hátborzongató.
2. Használható fordulatszám tartomány hihetetlen.
- Faluba érve NEM kell visszakapcsolni. Ötödikben át lehet csorogni. A kormosnál egyet-kettőt vissza kell pakolni.
- Egyesből indulva, azt kipörgetve akár a legmagasabb fokozat is kapcsolható. Magyarul 0-100 egy váltással. Igaz, érdemes a többit is használni, mert érdemes kihúzatni - lásd 1-es pont! :-)))
Vasárnap a Balcsi partján menet közben a Pók átlépte a 175.000 km-t.
Kicsit számoltam és elborzadtam.
100 km/ó-nál a motor ötödikben pörög úgy 3.000-et percenként.
A 100 km megtételéhez 60 perc*3.000 1/min= 180.000-et fordul.
Ha végig ötödikben mente volna le az össztávot (ami ugye nem igaz), akkor 175.000/100*180.000=315.000.000 (azaz 315 millió) megtett főtengely fordulat jön ki.
Ennél a valóság azért jóval több, mert 1-4 fokozat is használva van, és alapjáraton is pöfög azért élete során a vas.
315.000.000 - még leírva is nagyon sok...
...és gyakorlatilag nem fogyaszt olajat, fémtiszta a fojtószelep és tiszta olajat engedtünk le 8.500 km után.
Még legalább 250 millió fordulatot kívánok neki :-)




A Vasúttörténeti parkban ezen a hétvégén került megrendezésre az Oldtimer Show. Ennek keretein belül a Fanat-X csapat összehozott egy tuning autó találkozót is, melyen mi is részt vettünk. Jó hangulat, jó társaság és végre igazi napsütés, jó idő. Tavasz van, épp ideje! :-)




Elkezdődött a karosszéria javítása, hát elég sok gond van vele. Remélhetőleg hamar a végére fogunk jutni.









Nem a konditeremben voltam, mielőtt félreérthető lenne a cim :)
Mondjuk mialatt a kocsi bal oldalát átgyurmáztam, egy kellemes kis testedzést is lezavartam. A jobb oldla meg van húzgálva, igy azt felesleges cicomázni. ok, ha innen nézzük, akkor a balt is felesleges volt :)
Roppant jó anyag, minden apró kis szennyeződést eltávolit. karcokat természetesen nem, de nem is arra való. nagyon finom sima felületet kapunk utána, amit pl egy super resin polish-sal átkenve új életre kel a fényezés.
A csomagtér ajtón viszont temérdek karc volt, úgyh nekiugrottam 2500as vizes polirral. gondoltam nagyobb kárt már úgyse tudok tenni benne. Természetesen a nagyon mély karcokat hiába is csiszoltam, onnan ha hiányzik a szin, azon már a polir se segit. Viszont az apró karcokat ha kiszedem, a felület szebb lesz, kevesebb karc kevésbé rombolja a szépérzéket. Új korongot is próbára tettem. Eddig zöldet használtam a durva pasztához, de most rózsaszin került fel, jobb is lett az eredmény. A finom korong és paszta kombóra nem volt időm, de az eredmény igy is kellemes lett.