Mutasd

>> Esemény2024-04-23

Eddig csak helyben mozogtam az autóval, akkor is éreztem, hogy nem oké, kicsit hosszabb távon egyenesen katasztrófa, G-szem hiba azonnal kijött, ami 17essel nem érződik. Brutálisan más volt az autó viselkedése, mikor felkerült írtam a postba, hogy nem tetszik, így attól függetlenül, hogy a G-szem cserélve lesz, nem kerülnek vissza.

Oly’ annyira, hogy rögtön el is adtam. Egy laza 350 km-t utaztak érte :)

Visszakerült a 17-es, hiába nézett ki jól a Ti vel, nem ér annyit.

Így már értem az előző tulaj is miért vette le és adta el (főleg eladás előtt) a szintén 19-es Ti-t.
Csak ő azt mondta, hogy azzal “kényelmetlen” volt, nehéz lett volna megmondani az igazat :)))

 
>> Szerviz2024-04-20

Bal első fényszóró hol világított, hol nem. Nekiálltam nyomozni, és két eloxidálódott tűzősaru volt az izzón , szigszalaggal betekerve. A saru érintésre porladt szét. Javítani 5 perc -lenne- , de a vezetékhez nem lehet hozzáférni a fényszóró kivétele nélkül.
Tehát , kerék, dobbetét le, a nagyon sok éve nem mozgatott lökhárító csavarok közül 2 nagy nehezen kijött, harmadik dr. flex vette kezelésbe. Cserélve átmenő csavarra.

2 lökös tartó a 4ből rozsdás volt, levettem, homokszórtam, lefestettem. Ha már ott matattam…


Lámpa kint, javítás 5 perc :) Lökhárító szereléssel 1.5 óra.

Ha már a dobbetétbe bújtam kivettem a kürtöt, mert nem szólt. Biztoítékját egy ideje ellenőriztem. Az egyik saru oxidos volt, illetve mikor vettem ki szétesett így akkor már a belseje is ki lett pucolva, , réz kommutátor felcsiszolva. Összeraktam, működik :)

Az feltűnt, hogy nagyon racing piros, és kicsit toyota yarisosan bénán kürtöl, valszeg nem gyári már :D

Valamelyik nap észerevettem, hogy a bal hátsó lámpa nem világít.

Sejtettem, hogy a hiba az átvezető kötegben lesz.
Igazam lett, 2 szál el volt szakadva, jópár szálnak a szigetelése már öregszik. A 2 szálat újra forrasztottam, zsugorcsöveztem. El ne felejtsem, a kötegbe gányolt plusz vezetéket is kiszedtem a francba, valószínű innen kapta a Jedit a “remek” ledes tolató fény amit pár postal elöbb szórtam ki az autóból.
A sérült szigetelések szigszalaggal voltak szigetelve, ezeket én is csak újra tekertem, mert már el volt rajtuk öregedve. Egy helyzetjelző is ki volt égve, és a dupaszálas helyzetjelzője is, mindkettőből kapott újat.
Elöl-hátul megfelelő a világítás az autón. :) És mostmár tudok dudálva szitkozódni 😆

 
>> Autóápolás2024-04-06

3 lépcsős polírt kapott az autó. Iszonyat karcos és hologramos volt. DeWalt forgó gyapjú korongal kezdtem (igényeltem a powert 🤣), Makita excenterrel folytattam. Koch Cemie és Labocosmetica pasztákat használtam.
Labocosmetica Cupido nano sealent-el zártam. 16 órát dolgoztam rajta.

>> Tuning és extra2024-04-02

Megjöttek a tehermentesítők, és rákerültek a Conti gumik.

A gumi kicsit nagy rá (225/45R19) /35 lenne a váltója, de az meg nagyon kicsi oldalfalú, egy szép ültetést igényelne, ezzel most kitölti a kerékjáratot ami miatt jól néz ki ,de nem annyira optimális. Az autó viselkedése nem tetszik ezekkel a kerekekkel, pár dolgot még kicserélek a futóműben, kap egy beállítást, ha továbbra sem tetszik, eladom a szettet,és kap egy 17-es gyárit nyárinak.

Amúgy elég dög :)

 
>> Tuning és extra2024-03-25

Vásároltam egy félig leharcolt 159 Ti szettet amit újrafényeztem, rendeltem bele központosítót, ha azok megjönnek, gumizás után fel tud kerülni.
A 159Ti-nkről maradt 4db jó állapotú Continental SportContact5 azt tervezem rá.

 
>> Szerviz2024-03-08

A váltóolaj csere nem volt tervezett. Megörvendeztette a garázsom padlóját egy literrel.
Nagyon pipa voltam, másnap megemeltem ,és alánéztem ,hogy felmérjem a károkat.
A féltengely csúszott ki kb. 2mm-el. Nem igazán értem ,hogy ez ,hogy történt meg.
De még szerencse ,hogy itthon.

Levittem a műhelybe aknára, kivettük a féltengelyt. A seeger gyűrűt nagynak találtam, azt gondoltam valami nem rávalóval szerelték össze.

Pár napig szomorkodott az aknán, majd 5 boltot végigjárva sem lehetett venni rá új seegert.

Közben ePerben ki cikkszámoztam, gyári van rajta. Csak ennek van ilyen formája, rendelni minimum 5öt lehet gyáriba, vagy ebayről angliába... Mivel gyári és látszólag nincs baja ezért összeraktuk újra, ugyanazzal. Kapott friss váltóolajat. Egyelőre jónak tűnik.
Szerencsére aki előzőleg szerelte mindent zsírral rakott össze ahogy azt én is szoktam és szeretem így a szerelés meglepetésektől függetlenül, jól sikerült.

A szervóolaj tartályba nagyjából a puncs puddingra emlékeztető valami volt.
Az életben nem láttam még ilyet...

Vettem 2l automata váltó olajat, 1literrel átmostam, majd feltöltöttem.
A puncs puddingból meggylevest lehetett elérni. :D
Totális rendszer átmosás kéne neki, franc tudja hány liter menne a kukába ,hogy meg tudjuk őrizni az automataváltó olaj színét, de erre most nem fogok sort keríteni. Nem tudom mi az úristent öntött bele valaki ,valamikor.

 
>> Tuning és extra2024-03-01

Az autót vadi új szélvédővel vettem, de a regisztrációs matricát nem cserélték, és elég csúnyácska volt, gondoltam ,hogy átírásnál rendelek is egy újat.

Eredetvizsgán szóltak is érte, úgyhogy az esztétikán kívül is kellett cserélni :)
Megrendeltem, de ezt nem küldik ki, úgyhogy érte mentem. Felkerült.

A hátsó lámpák a 166 betegségben szenvednek. Mattulnak, és picit el is kezdett anyagában repedezni. Becsiszoltam, műanyag alapozó után 2k lakkot kapott 3rétegben.
Pici fekete bázist raktam a lakkba, minimális sötétítést elérve.
Így vélhetően nem fog tovább repedni (ezért lett lakkozva, nem csak polírozva, illetve sok repedést el is fedett), és nagyon szép fényes lett.

A lámpákban kicseréltem a tolató izzót simára, a kínai ledet dobtam a francba, alig világítottak. A rendszám felett egy ledcsík volt felragasztva tolató lámpa kiegészítése gyanánt. Na most fekete ablakok mellett ez is halottnak a csók, illetve olyan borzasztóan gagyi volt ,hogy kivágtam a kukába.

 
>> Egyéb2024-02-15

Kicseréltem a kormányt a bontott bőrkormányra (míg a fa felújítás alatt van), és az aftermarket nem tetsző embléma miatt a légzsákot is. Az eredeti Alfa logot csak rongálva tudták kiműteni...

Óracsoport foghíjasan világított, vettem bele új osram izzókat. Ami jó volt, benne hagytam ,de este látni lehetett,hogy halványabbak az eredetiek így mindet cseréltem, kivéve a km számlálónál, oda raktam egy fáradtabbat, mert túl erősen világított a többihez képest.

Elkezdtem a fa kormány felújítását ,lakkozás után küldöm bőrözésre.

 
>> Szerviz2024-02-13

Mikor átnéztem az autót az első fékcsöveket cserére ítéltem.
Vele együtt természetesen ment a fékfolyadék is, erősen ráfért.
Mivel ótvar szarul voltak lefestve a féknyergek így átfújtam őket.
Leszereltem, alaposan letakarítottam, lecsiszoltam.

Sok időm nem volt rá ,kutyafuttában nem tökéletes, de azért elgurul vele az autó :D
2K epoxy, Giulia arany ,lakkozva.

Sajna ezzel a típusú felnivel nem látszik szinte semmi a nyeregből.

 
>> Egyéb2024-02-11

Vásároltam egy bontott, nem túl fényes állapotban lévő gyári, fa váltógombot.

Lecsiszoltam, majd lelakkoztam.
A fa úgy beszívta másnapra, mintha nem csináltam volna semmit. :D
Majd mégegyszer lelakkoztam, akkor sem volt az igazi, de alakult. Újabb 2nap száradás, csiszolás után a 3. lakkozás már szép lett. 2K autólakk természetesen. Valószínű kellett volna pác, vagy valami ,ami megakadályozza, hogy ne szívja be a lakkot.

Fát nem igazán szoktam fújni, így nem tudom a pontos technológiát. :)

Következő a kormány felújítása, újrabőrözése, addig nem is kerül be. Vásároltam egy bontott kormányt is, hogy legyen amíg felújítom a fa kormányom.