Blog
Ma beállíttattam az első futóművet. Összetartott. Már jó.
Tegnap észrevettem, hogy csöpög az olaj a kocsi jobb első részénél, de csak ma volt hozzá energiám, hogy be is nézzek alá. Nem tetszett az, ami fogadott. A jobb első kereket levéve már éreztem, hogy a gumi belső része csúszik és teljesen olajos csak úgy, mint a kerékjárat. Na hát alvázvédő borítás le,nézzük mi a baj. Fél órás keresgélés után észrevettem, hogy az olajhűtő a bűnös, valahol el van repedve. Holnap lesz egy utam, hogy újat vegyek.
Amikor először beleültem a kocsiba rá kellett döbbennem, hogy a klíma nem nagyon hűt. El is mentem a Lurdy ház mélygarázsában található Gumiszervízes srácokhoz, akik feltöltötték a klímát.
Megtörtént az utsó levegőszennyező forrás kiszöbölése.
Beépítésre került egy oil catch can ami meggátolja hogy az olajpárából kicsapódó olaj a szívóoldalra jusson.



Kapott a hintó egy külső teli fényezést. Azzal kellett volna kezdenem, hogy nem lett tökéletes. Első ilyen munkám, igazából lelkes amatőr vagyok ezen a téren, se extra felszerelésem, se tökéletes körülmények, de megcsináltam. Hozzáértő, tapasztalt szemmel nézve biztos felbukkan pár jó nagy hiba, de ha több tapasztalatom lesz az idő múlásával, akkor biztosan javítani fogok mindent.
Mivel untam már a "világos szürkét", így új szín után kutattam. A műszakiban fel van tüntetve a szín, így nem szerettem volna más színt választani, csak árnyalatban szaladtam egyik házból a másikba (úgymond "egy" árnyalattal sötétebb), Választásom pedig a 319/B-re esett, azaz a Grigio antracite metál színre, fekete tetővel bolondítva.
A külső annyiban változott, hogy az első lökhárító a nagyobb cooler miatt lejjebb lett engedve, üvegszállal toldottam meg az ütközőt, 2 oldalról 5-6 rétegben. A küszöb spoiler egybe lett dolgozva a kasznival, az első és hátsó sárvédőknél eléggé szembetűnő a változás. A küszöb spoiler elején csináltam egy kis "csúcsot", mert nagyon bután mutatott a mély ütköző és a magas küszöb, próbáltam optikailag picit összehozni.a tetőről eltűnt az antenna, túl nagy volt és gyakorlatilag semmire nem tudtam használni, de majd valamilyen más fajta rejtettel pótolva lesz. Egyelőre a hátsó lökhárító várat magára, mert ellőbb a kipufogó rendszert kell összeraknom, aztán jön a maradék munka a külsővel.





Ma két fajta revitalizáló adalékot fecskendeztem az autóba a XADO EX 120 termékcsaládból:
- üzemanyagrendszerhez
- szervo és hidraulika rendszerhez
Hamarosan kap a váltó és a motor is, kíváncsi vagyok, lesz-e érzékelhető bármi változás.


Az 5.-én megtörtént gyújtás kábel csere óta megszűntek a hidegindítási problémák, így abszolút elégedetten gyógyultnak tekintem a beteget.
Pár hete felkerült a Manky féle program az autóra de már előtte is éreztem, hogy az alsó tartományban meglehetősen lustán viselkedik az autó. Nem úgy húz és idő kell neki mire felpörög a turbó, majd jön a hátbavágás 2500 környékén. A program ezt csak felerősítette, szóval rámértünk ECU Scannel és kiderült, hogy alacsony fordulaton nem kap elég levegőt az autó és a turbó is rendszeresen kisebb fordulaton pörög mint a referencia értékek.
Megoldás: LMM csere és turbófelújítás. A tipp az volt,h geometria probléma lesz de kiderült, hogy a 200k km ellenére a tengely és a geometria rendben volt, "csupán" az olajat engedte folyamatosan. Korrigálva, bemérve újra 6 hónap garival átadva.
A felújítás miatt olajcsere is dukált mert ezt írja elő a cég így új Xado olaj és szűrő került a vasba. Előtte egy tisztító "vegyigyümi" is bekerült ami 200km alatt kicsit kimosta a lerakódott koszt. Emellett ha már állt az autó úgy voltam vele,h itt az alkalom,h az egyébként nem vészes állapotú kormányt újrabőrözzem a váltógombbal együtt. Gyönyörű lett :)
Az előző postban említett izzítórelé is bevált így azzal sincs már gond.
Ingyen volt.
Kormány és váltógomb: 28.500Ft
Turbófelújítás: 110.000Ft
LMM: 35.000Ft
Olaj, olajszűrő,tisztító adalék: 20.000Ft
Szerelés: 40.000Ft


Ma túlesett az EGR egy takarításon, gondolván, hogy esetleg szorul és ez okozza a gondot. Szétszedve gyanúsan tisztának tűnt és valóban alig jött belőle koksz, szinte csak annyi volt mint egy olyan szekrény tetején a por, amit 2-3 hete nem takartottak. Lehet hogy nincs is nyitogatva menet közben? Ott sincs egy deka korom, ahol a szaki elmondása szerint minden általa szétszedett EGR-nél volt.
Mivel odafelé bedobta a check engine pilácsot, rá is dugtuk gépre, hogy mi lehet az. A DPF nyomáskülönbség szenzor volt, de valúszínűleg csak ideiglenes hiba volt, mert törlés után nem jött vissza. Ránéztünk a működésére és mért rendesen úgyhogy az OK. De ha már rá vagyunk hangolódva az agyára, nézzünk rá az EGR-re...
Furcsa dolgokat csinált. A nyitottság % összevissza ment 3.998% aztán gázadásra 30-40%, majd elengedve a gázt elkezdett szép lassan felmenni 60%-ig és hirtelen felugrott 90%-ig, majd ugyanilyen hirtelen vissza 3.998%-ra. Hozzá se nyúltunk a gázpedálhoz és összevissza nyitogatta/zárogatta. Közben rendesen hallható volt, ahogy a motor hangja változik. Jövő héten berakunk egy másik (tuti jó) EGR-t, hogy azzal mit csinál. Akkor folyt köv....