Blog
Miután ebben a melegben elviselhetetlen mértékűre nőtt a ropogása az első futóműnek, és tervben van egy külföldi út, úgy döntöttem nem várok tovább, több rázópad és több szerviz átnézetés után én magam (vagyis időközben öcsémmel ketten), nekiállunk és megcsináljuk.
Volt itt már mindenféle "diagnosztika", kormányösszekötő, felső lengőkar, stabilizátor rúd szilent.... utóbbit nem rég ki is cserélték, de lényegesen jobb nem lett.
Talán mikor megvettem és ki lettek cserélve a felső lengőkarok, akkor volt egy kis csend.
Elmentem tehát a FASTORIGINAL lengőkarok termőföldjére a 17. kerületbe, megvettem őket, és aznap délután neki is álltam.
Itt veszek is egy nagy levegőt, nehogy elragadjon a hév és káromkodjak egy pár oldalnyit.
Kiszedni pofon egyszerű volt. Kijött rendesen. Amint kijött, egyértelművé is vált számomra,
hogy ez volt mindvégig az erőteljes ropogó-kopogások okozója. Azt nem értem, hogy ezt szakemberek nem veszik észre ? Vagy csak lusták szólni ? No de azért vittem átnézetni... hagyjuk is... ideges leszek csak megint...
A két szilent ki van lágyulva, kézzel könnyűszerrel mozog, a gumi repedezett, a belső körbe is fordul a tengelyen. Kuka. Egyértelműen.
És innen jött a hatalmas szívás. Az új lengőkar szilent blokkjai merevek, kézzel nem is mozgathatók. Így rengeteget szenvedtem mire vissza tudtam játszani a helyére.
A trükk az egészben a több emelő együttes használata és a minimum 4db. kéz volt.
Eleinte sajnos egyikkel sem rendelkeztem, így viszonylag hamar facsarni lehetett a ruhámból a vizet. De végül a helyére ment. Itt aznap fel is adtam. Fájt az összes kezem.
Másnap jött segítség, öcsém. A jobbos lengőkar pite volt, de a becsavarozás...
Elfecséreltünk kb. 2-2 órát a lengőkarok utolsó csavarjának betételével...
...sehogy sem mentek be, a végén persze ennek a trükkjére is rájöttünk, összeraktuk a
futóművet, kereket vissza, ráeresztettük az autót, megnyomkodtuk, be is ült a helyére,
kis izmozással a csavar is bekerült. Még azt nem értettem, hogy ha az olasz mérnökök a külső rövidebb csavarok végét be tudták esztergálni, hogy menesztőt képezzenek és kisebb furatátfedésnél is központosítson, akkor a két belső esetében ezt mi a fenéért nem tudták megtenni ? Mindegy, kúposra köszörültem a csavarok végét, el is kapták a furatot rögtön.
Két teljes kora délutántól estig történő szívással kicseréltük őket.
Alapjába véve megérte, ha az eredményt nézem. De többet nem szeretnék nekiállni...
Az eredmény az leírhatatlan most aztán tényleg kuss van elöl. Se nyeszergés, se ropogás, se kopogás, semmi. Csak csend. Leszámítva a kormányösszekötőket, de az minimálisan szól, és nemsoká viszem futóműveshez amúgy is...
Ebből az egészből azt a tanulságot vontam le, ha a következő autóm futóműve elkezd kopogni, mindent ész nélkül egyszerre cserélek. Akkor rögtön tuti jó lesz.
Mai napon sor került a már esedékes olaj ,és szűrök cseréjére.Selenia wrpe motorolaj,Mahle olaszűrő,csak hogy a legfontosabbat emlitsem. Kapott új olajleeresztö csavart is az autó.Pollenszürő cseréjénél viszont elszégyeltem magam,nagyon koszos volt a régi.Tavaly nyáron cseréltem.Ideje volt. Elhasználtam egy Loctite klimafertőtlenítőt is.
Kertszomszédom látta ,hogy bütykölöm az autot,kérdi ,már megint szerelni kell?? Mondom neki,csak olajcsere.Azt mondja,hát nem rég cserélted.Mondom neki,rég volt már húsvét.Rázta a fejét és elment 😃
Km óra állás: 179094
Előző olajcsere óta futott kilométerek száma:14644 km







Idén Demjén-t vettük célba egy kis kikapcsolódás céljából. 3 nap és 2 éjszakát töltöttünk el egy nagyon szép szállodában. Puccos hely nagyon jól éreztük magunkat :) Nagyon jó időnk volt de szerencsére már hűvösben utaztunk ;) Összesen 594 Km tettünk meg a nagyvaddal szinte csak autópályán . Viszont nem tudom miért de mikor lejöttünk az autópályáról valami nagyon elkezdett a jobb elején "ropogni" nyiszogni. de csak ha be van kapcsolva a klíma ... hm érdekes. majd utána nézek. Lényeg hogy király volt és visszamennék :)
Km : 240 964
Néhány kép :)








Amikor megvettem a kocsit tudtam hogy nincsen a klímába gáz mert meleget fújt az utastérbe. Jöttek a nagy melegek, és gondoltam még nyaralás előtt jó lenne ha fel lenne töltve a cuccos. Szóltam Lali mesternek hogy kukkoljon rá mégis mikor hogy tudna bele tölteni gázt. Mikor meghallgatta csak ennyit mondott... te ez a kompresszor halott ... Na akkor megjöttünk :) halottam én is hogy van egy kis hangja ott valami cicereg. No akkor kell egy kompresszor , hosszas keresgetés után sikerült szerezni egy bontottat jó áron, rögtön vittem is Lalihoz és korrektül és gyorsan megcsinálta így pont kész lett mire mentünk nyaralni köszi érte :)
Mikor este hazavittem gyorsan még kicseréltem a pollenszűrőt aktívszenesre, és csináltam egy klíma fertötlenítést sosem árt .
Mint kiderült az én kompresszorom működött ugyan de alig csinált nyomás eltérést. Csere után feltöltve a rendszer nem szivárog és tökéletesen működik :)
Köszi: Lali75 !
Most már hűvösben utazunk :)
Kompresszor : 11 600 ft
Pollenszűrő : 3200 ft
Klíma fertőtlenítő : 2500 ft
Munkadíj + töltés : 20 000 ft
Km: 240 364