Blog
Az anyós oldali kilincsem megadta magát, ezért rendeltünk egy újat, ami nem a gyári műanyag, hanem tartós fém. A turbócső, amit tavaly vásároltam, ismét kilyukadt ugyanott, ahol a tavalyi, ezért egy fém toldással oldottuk meg. Olajszűrő és olajcsere is volt. (Fuchs - Titan 10W-40)
Az alkatrészek, az olaj, az olajszűrő és a teljes szervizért munkadíjjal együtt 32.500 Ft-ot volt.





Több nappal a trafó cserék után elmondhatom, hogy ez sem hozta meg a kívánt állapotot, így a gyújtás kábelek cseréje következett. Albától rendeltem egy szett NGK-t, hétfőn megjött, a mai nap be is raktam. Remélem ez már megoldja, mert a régi Bosch kábelekből három gyertyapipa is el volt repedve. Jót nevettem a címzésen, Erhard elhallotta a családi nevem, így Herényi került a dobozra :D







Megtörtént a fékfolyadék és a váltóolaj cseréje. A szervó és a váltó kapot egy-egy adag xado revitalizálót is, hogy még idejében orvosolva legyenek az apró kopások. Hozzátenném, hogy semmi probléma sem a váltóval, sem a szervóval :)
Fékfolyadék: Tutela Top 4 (1 liter) - 2.535 Ft
Váltóolaj: Tutela Car Matryx 75W85 (3 liter) - 8.565 Ft
Szervó revitalizáló: XADO EX120 - 2.900 Ft
Manuális váltó revitalizáló: XADO EX120 - 2.600 Ft
Munkadíj: 5.000 Ft
Most fordult elő először, hogy nem működött a klíma.
többszöri vákumozás, feltöltés eredményeként újra mükszik a rendszer

Gyári és szép állapotú, ritka Teledialok ide,- vagy oda... A harmadik autóm viselte már a szettet, és egyszerűen meguntam őket. Ezt az autót egy 5×100-as lyukosztású, 5 küllős felniszettel vásároltuk, nekem nagyon tetszettek, de megállapodásunk szerint vissza kellett adnom az előző tulajnak, mivel ez egy téligumival ellátott garnitúra volt. Visszakerültek hát a Teledialok néhány napra, majd egy számomra igen előnyös biznisz eredményeként egy gyári 17 collos szett került fel nagyon jó állapotú 215/45 gumikkal. Nekem nagyon tetszik, bár nem estem azonnal szerelembe a kinézettől, ma már nem venném le őket.



Jó az idő, menni kell. Bárhová...
Elsőre Pápát és Veszprémet céloztuk meg. Speakon aljazatot és dugót vettem.
Ebédelni az Alba Plázába mentünk, itt örökített meg minket Erhard242 Cartárs.
Némi boltnézegetés után vissza Veszprémbe, ahol a Balaton Plázában fagyiztunk egyet.
Ezek után bementünk Herendre a múzeumba és a bemutató részre. Láthattuk a régi porcelánokat és azt is, hogy hogyan készülnek. Nagyon tetszett.
Két érdekes óra állást is sikerült rögzíteni: 177.771 km - 177.777 km







Elgurultunk Csörihez a szokásos olajcsere&átnézés combóra.
Menü:
- szűrők (gázolaj, pollen, olaj, lég),
- olajcsere,
- a turbó mellett menő vezetékek szigetelésének pótlása ( a melegtől kikeményedett és lepotyogott),
- megelőzősként a főtengely ékszíjtárcsa cseréje (nem látni rajta semmit, de a csere óta sokkal nyugodtabban alszom).
Még megoldandó feladatok:
- új rádióantenna (megint megette a szomszéd macskája),
- hátsó kipufogó dob,
- defektjavító folyadék cseréje,
- egr hűtő műanyag fedelének cseréje.
Ez utóbbiakra várhatóan augusztus végén kerül sor.
Az alvázkeret jól láthatóan felületi korrózióval terhelt...












Nagy vonalakban összegezve az "első 2 hónap után".
-Szívósor csere, ez talán jtdm-nél szokásos szeánsz ennyi kilométernél, bár lehetett volna talán menteni egy javítókészlettel a régit, viszont jobban szeretek autózni mint mindig autót szerelni (egy svéd márkánál vagyok "dróóótos":))
-Ablaktörlő mechanika, nos ez a saját hibámból, de orvosolva lett egy cseredarabbal nem is vészes áron.
-Apróbb esztétikai hibák javítása.. Sajnos külsőleg nem hibátlan az autó, ezzel vásárláskor kompromisszumot kötöttem hisz az autó többi része teljesen rendben van.
-Bőrápolás. Csodálatos színe van még ennyi év után is a bőrözésnek, igyekszem a lehető legjobbat adni neki (szintén a svéd márka ápoló készlete) egy alapos tisztítás és ápolás után még csodásabb lett. A sofőrülés támaszainak azért egy kis színező nem ártana, de ez idővel meg lesz oldva.
Nagyvonalakban ennyi, a vételt nem bántam meg, hisz ez egy régi álom volt és így is nagyon szeretem ezt az autót. Van aki szerint jobban jártam volna egy manapság kommersznek nevezett bajor hármassal, de ezt mindenki maga döntse el, én már eldöntöttem:-)



Kirepedt a bal külső féltengely porvédő. Még időben cseréltem, nem nyomta ki az összes zsírt.
189700km