Blog
Egy újabb erős nap az autó agyában...
Bekerült egy másik EGR, hogy az mit alkot, de nagyjából ugyan azt mint a saját. Egyedül annyi eltérés volt, hogy az enyém magától visszazárt egy idő után 95%-ról 4%-ra úgy, hogy a gázpedálhoz hozzá sem értünk. Amit betettünk teszt miatt, az maradt végig 95%-on és gázra 4%-ig lement, majd elengedett gáznál vissza 95%.
Nyomáskülönbség szenzor azóta még kétszer jelentkezett szabadság kérelemért.
Kipucoltuk, vissza. Élő adatot néztünk alapjáraton...-1 mBAR (ez most hogyan?) MES-ben csináltunk egy cserét mint ha új került volna bele... alapjáraton az érték 4-5 mBAR lett. Egy idő után megint ránéztünk, kíváncsiságból...akkor 28 mBAR volt alapjáraton az érték. Majd telefon Zé-nek hogy adjon tippet a köhögésre meg erre a szenzorra...hátha mond valami okosat.
- DPF hány %?
- 71%
- Kényszer regen.
Furcsán néztünk, de általában be szokott jönni amit mond.
Lefuttattuk és akkor jött a meglepi.
Regen után a DPF eltömődése 70% WTF?? Később megtudtam, hogy ez normális az erőltetett regen után és majd csak a normál regen lesz ami befejezi a folyamatot és a normális takarítást.
Mára elfáradtunk...folyt. köv....
Ma felkerült a matrica amit GT-től szereztem be.
Szerintem nagyon csinatos lett ;)
Még van egy tartalék a biztonság kedvéért.

Volt némi átfutása a dolognak, de sikerült hozzájutnom egy motorvédő lemezhez. Sajnos utángyártott cucc, mert gyári új már nincs, a bontottak meg nem néznek ki sokkal jobban, mint az én régi példányom. A nagy darab műanyag mellé két kisebbet is beújítottam: egy cseredarabot a törött fényvisszaverő helyére és a párját, csak úgy, hogy legyen.
Ma meglátogattam az Alfariumot, ahol fel is szerelték.
Kilométeróra állása: 140 669
Vasárnap bele szaladtunk a 180000-ik kilométerbe.20 hónapja van meg az autó,kicsivel több ,mint 61ezer kilométert tettünk meg együtt. Köszi szépen Boci a sok szép utat!😃

tegnap este volt felhőszakadás. alig volt magas a 3 pocsolya, amin átgázoltam hazafelé, mégis eltűnt a töltés valahová ...
sikerült egy 2.0-ás donort szereznem.
mindennel együtt 115000
Végre megnyílit az Alfa Romeo múzeum, régóta tervben volt már, hogy megnézzük, így a nyaralással összekötve elmentünk.
A múzeum tetszett, érdemes elmenni megnézni. Az viszont nem tetszett, hogy sok típus kimaradt a kiállításból (pl.: GTV, 90, 33, 6, Sprint). Ezeket sajnos gyari állapotban "lassan" már csak a múzeumban lehetne látni.












Elérkezett az idő, kikerültek a hátsó gátlók és a helyükre gázos Bilstein-ek kerültek.
Alfa GT-nél a hátsó lengéscsillapító cserénél amit érdemes megjegyezni, hogy a kalaptartó és a hátsó üléssor felőli műanyag darab külön leválasztható, alatta hozzáférni a toronyhoz. Tovább, ha a nagy csavar ami a gátló aljában van berohad és nem lehet megmozdítani, gázégővel a gátló alját kell melegíteni közben két húzás előre, egy vissza egy hosszú cro-va szárral és előbb utóbb megindul, persze vastagon fel kell locsolni olajjal


Nagy melegben üzemi hőmérsékleten, de akár hidegebb időben dugóban állva is, elkezdett "megszorulni" a kormány, ami nagyon zavaró volt, főleg autópályán. Olyan volt, mintha csak "fokozatokban" lehetne fordítani a kormányt. Mindezt nem sokkal a kormánymű felújítás után kezdte produkálni, de a felújításkor semmi olyat nem csináltunk a kormányművel ami ezt okozhatja. A szervószivattyúra gyanakodtam, ami egyébként is hangos volt már melegen is, és nagyon olajos is volt a környéke, így kicseréltem egy jó állapotú bontott darabra. A hangja megszűnt és úgy tűnik a kormány megszorulása is.
190500km