Blog
Helyben fényezték gyönyörű lett. 10.000/darab áron , mind a 4 felnin Új Hankook Ventus Prime2 egy darabig , ha vigyázok rá lesz 4 szép kerekem. Illetve télre rendeltem tárolózsákot :)



Bykfickével mentem idén a nagy eseményre :)
Délre értem oda a nagy melegbe és egyből el is kezdtem sörözni :)Pár ismerössel beszélgetés,aztán le a strandra meg az autok nézegetése következett.Idén a 75 -ösök tetszettek a legjobban..
Éjjel ott maradtunk a camping-be és másnap dél körül indultunk haza.
Jol éreztem magam idén is.Köszönet a szervezöknek,látszott hogy kitettek magukért!
Pár képet mellékelek :)




- 4db Continental Sport Contact 5 225/40x18"
(2db 2éves 2db 8hónapos)
A fél éve történt futómű felújítás nem sikerült valami jól. Ugyanis pár nappal ezelőtt vettem észre hogy mindkét első gumim belső fele rongyosra kopott volt ahol már szét is hasadt a gumi. Elvittem futómű beállításra és elvileg a V6 helyett a JTD paramétereire lett beállítva. Futóműves szólt, hogy a bal első -felső lengőkarom is már kotyog így azt is kicseréltem, valamint a jobb oldalit is. Műszakikor szóltak, hogy a lengéscsillapítók is a végét járják így azokat is cseréltem.
- Első felső lengőkarok cseréje
- Első lengés csillapítók cseréje
- Jobb első ABS szenzor javítás
- Futómű beállítás
János haveromnak köszönhetően, nem kellett fizetnem munkadíjat !
Végre meglett a gyári turbócső, gyorsan ki is cseréltük. A Kamaz feeling eltűnt, de majd az alsót is ellenőrizni fogom.

Július 18-án hajnalban indultunk Horvátországba a párommal Rabac településre. Az autót előző nap este az Agip kúton csurig tankoltam "prémium", DieselTech névre hallgató gázolajjal. Az odavezető út sem volt unalmas, a gps szerinti 5óra 10perces utat majdnem 9óra alatt sikerült megtenni, köszönhetően a 2órás araszolásnak 80km-en keresztül. Két személlyel, csurig rakott csomagtartóval, végig klímázva szerintem nagyon baráti 6.53as átlagfogyasztás jött ki. A település és környéke nagyon jó, izgalmas, hegyi szerpentinekkel övezett útjai jó igénybevételnek teszik ki a gépjárműveket, pláne, hogy parkolóhelyért nem egy kört kell megtenni nem akármilyen utakon.
A szomszédos Labin-ban, Ina kúton tankoltam ismét csurig az autót alap gázolajjal. A hazaúton jobb fogyasztás jött ki, igaz az araszolás mértéke is kisebb volt. A Lucko-i kapunál volt egy 1,5órás araszolásunk, pont délben, úgyhogy ment is a klíma rendesen egyhuzamban hazáig. Mindkét irányban természetesen tempomattal mentünk, óra szerinti 140-145 körüli sebességre beállítva. A hazaút fogyasztása 6,14-re jött ki. Minden egyéb részlet a képeken.
A nyaralás nagyon jól telt, jól éreztük magunkat, a gépsárkány is jól viselkedett a megtett cirka 1200km-en.




A tegnapi javítgatás eredménye javulás, de nem mondható gyógyultnak a beteg. Szebben indul, mintha jobban is menne, szebb a hangja, egy gázon közlekedve a néha levő apró kis rántás eltűnt, de még mindig nem az igazi. Telefonálgattam, keresgéltem, a legolcsóbb no-name is 9900 darabja, 25-30 a Bosch, Albaalkatrészéknél lenne valami 14-ért. Vissza mentem TZolihoz, berakott négy használt, de nem repedt darabot, ha eltűnik a hiba, valóban a trafók a ludasok, remélhetőleg nem lesz más probléma. Holnap reggel újra teszt.
Eljött az ideje a pajzs rendberakásának, ahonnan a nagynyomású mosó leszedte a festéket. Ezúttal Plastidip festéket használtunk, remélhetőleg ez tartósabb lesz.




Reggel kellemetlen meglepésként, nem indult el a nagylány. Kulcs behelyez, de az indítógomb megnyomásakor egyet tekert csak és jött egy üzenet:
A biztonsági kódrendszer nem elérhető.
Bújtam a kézikönyvét és a netet, de jobb híján felhívtam egy (pontosabban 2) itteni alfa szervizt. Az első elég megbízhatatlannak tűnik, mert 4-5 óra elteltével sem telefonáltak vissza. Viszont a második a megígért időpontban kijött, megnézte. Akksi hibájára gyanakodtak. Bebikázták és indult. Ezután elmentünk a szervizükbe, ahol egy ellenőrzést tartottak. Valóban csereérett lett.
Az árajánlatukat elfogadtam.
Akkumulátor (Exide 74Ah) + csere + kiszállás összesen 190 Euro