Blog
Kicsit megkésve, no de nem túl későn írom ezt a blogbejegyzést. Már nyáron megejtettem a hátsó lámpabúrák cseréjét. Bontottan vettem 2 lexus design hátsó lámpát, szerintem elég csinosak, bár azért látszik hogy nem újak.
Aliexpress.com-ról rendeltem 1500 Ft / párért két színes Alfa emblémát, ami nem kifejezetten 145be való, de azért kellő ragasztóval és anyázással sikerült a helyükre rakni. :)
Belül két műanyag, a középső és a rádióbeszerelős-kesztyűtartós egységek lettek kicserélve, fekete színűre. Belső műanyagokat tekintve már csak a műszerfal van hátra ( azt is feketére ). Remélem hétvégén végre azt is lesz alkalmam megcsinálni.
Sajna nagynyomású mosás esetén beázik kétoldalt az ajtónál, pontosabban a hangfalaknál folyik be a víz. Fórumon kaptam a tippet, hogy az ajtó allján a gumit elhúzva a kifolyókat pucoljam ki, megtettem, de baloldalt továbbra is beázik. Majd ha szétszedem műszerfalat akkor kiszedem kárpitokat is, belülről is megpróbálom, hátha maradt még valami sár ott.
Ami a szervizelést illeti, jobb hátsó toronycsapágyat kell majd csinálni, amit Ferkéhez szeretnék vinni, illetve szintén Ferke által diagnosztizált a légtömegmérő hibája, amit jövőhéten intézek el. ( újat veszek )




Körülbelül 2,5 USD környékén még régen rendeltem 2 led-izzót (e-bay, kína). A csomagtérbe került bele a kis 6 ledes, hűtőbordázott darab. A másik led panelt az utastérbe szánom majd.
Most fényképem nincs a csomagteres eredményről, de majd pótlom a közeljövőben. Viszont azt állíthatom, hogy erősebb, hidegebb fény lett a csomagtérben. Igazából még azt is elviselném, ha mindkét oldalon lenne...
Adatok:
6 ledes: 6 high Power SMD (Typ 5630), Super White (6000K), 12V, foglalat: C5W
Led panel: 18 darab 5050 típusú led, méret 44x24 mm, 5000K , 12V, Adapter: T10,BA9S és festoon, hátoldalán ragasztható.



Kihasználva ezt a szép "óra visszaállításos" időt reggel felkeltem és nem bírtam nézni, hogy szegény "kis sárkány" olyan koszos. Kapott egy mosást és egy turtle nano wax-ot. Közben 3 szomszéd és egy járókelő is odajott, hogy milyen szép állapotban van az autó. :)
Az utolsó kettő képen jól látjátok, a kis sárkány kapott egy kis sárkányt. :) :D :)
Költség nincs jelenleg, régebben bevásároltam, új vegyszer most nem kellett.




Igaz, már eltelt másfél hónap mióta az eredeti ülések hozzám kerültek, de most sikerült kölcsön kapnom egy kárpít és szőnyeg tisztítót. (Köszi Pézé147!!!)) Utána néztem egy két kárpít tisztító vegyszernek, de ezekre esett a választás. (Utólag azt is mondom, hogy jó választás volt, mert nem hiszem, hogy "Vanish" vagy "Karcher" márka szebb munkát végzett volna.) A gépbe a sárga flakonos "Emsal" márkájú folyadék került. A másik a "Vix" márkájú hab aerosol volt, amit az ülésre kellett fújni, pár percet várni és utána a géppel átmenni rajta. Az eredmény igen meglepő volt, a gépből olyan folyadék került ki, hogy a coca-cola is megirigyelte volna.
Az elején nagyon meg szerettem volna tartani ezeket az üléseket, de most, hogy megcsináltam erősen gondolkodom, hogy egy 145-ös alfa társ nagyobb örömét találná benne. Nekem most nincs sok helyem tárolni és az eredeti ötlet, hogy kanapé és fotel lesz belőle, szintén hely hiány miatt nem fog összejönni. Szóval alszom rá egyet-kettőt és lehet felteszem adok-veszek oldalra.





A tél közeledtével egyre égetőbbé vált a radiátor cseréje. Fűtött, de párásodott az üveg, és fagyálló szagot árasztott.
A csere nem egyszerű mutatvány, főleg, ha valaki először vág bele. Aprólékos munkával másfél napig tartott.
Megjegyzem, közben kitakarítottam és megjavítottam mindent, amit szét bontottam. A külső - belső levegő keringtetés csappantyúja el volt szabadulva, eltört a kis fül amit mozgat a motor. Megjavítva... :) Az ablaktörlőm rendszertelen időnként, rendszertelen helyen megállt. Kiszerelés szétszedés, és alapos szemrevételezés után, ami nagyító alatt történt, megtaláltam a vezérlő panelon azt a hajszál repedést, ami a kontakt hibát okozta. Megjavítva... :)
A fűtőradiátor megtámadásához ki kell venni a klíma radiátort is. Lehet lekötve is, de lehet nyomás alatt is. Én utóbbit választottam, mert hosszas szemrevételezés után rájöttem, hogy nem sokat nyerek a kikötéssel. Viszont az alu csövek azt a minimális hajlást gond nélkül elviselik. Igaz, visszarakásnál macerásabb egy kicsit, de nem megoldhatatlan.
Aki nekivág, szánjon rá elég időt, türelmet...









Már nem ma történt, de túl vagyok a fényszóró mizérián. Azért osztom meg, hogy tapasztalati tanáccsal szolgálhasson mások számára.
Először elküldtem egy műhelybe, ahol katalitikus fém porlasztással foncsorozták. Igéretük szerint tuti az eljárás. Elkészült, beszereltem, és láss csodát, az első éjszakai 3 órás autózás végére szétégett... Újra szétszedtem, másodjára fémgőzöléses foncsorozásra küldtem. Ez már tovább bírta kicsivel, és nem olyan drasztikusan, de az sem bírta ki a halogén hőjét. Úgy döntöttem, hogy xenonosítok. :) Újra fémgőzöléses foncsorozás, ezúttal két komponensű lakkal, és hozzá új xenon garnitúra. Nagyon jó fénye van, és úgy néz ki, hogy most már bírja, 3 hónap használat után.
Ha érdekel valami infó, kérdezz bátran, ha tudok segítek.
A fotókon a katalitikus fém porlasztásos foncsor látható leégve, és a fémgőzölt az új, amit most is benne van.




"196.000KM"
- Selenia 20K
Beköszöntött a hideg idő. Ideje volt megvásárolni a téligumikat. Választásom a Nokian márkára esett. Egy ismerősöm igen erősen ajánlotta és nem utolsósorban árban is nagyon versenyképes.
215/55 r17-es méretűt vásároltam az Amazontól. Hogy miért?
225 és 215 között gondolkoztam, aztán a neten olvastam, hogy a keskenyebb gumi nedves, latyakos úton jobban kiszorítja a latyakot a bordák közül. száraz úton rosszabb a tapadása, de most téli gumiról beszéltünk.
50 és 55 közül azért az utóbbi lett, mert alacsonynak találom az autót. A városban így is óvatosan kell közlekednem vele nehogy leérjen az eleje, ráadásul tél jön, így egyébként sem fog ártani ha egy picit magasabb.
Nokian WR A3 (4db) 350 Euro
Szerelés: 60 Euro
Érzés: ha megérkezik a hó elmondom... :)

