Blog
166.000 km-el vásároltam az autót.Vásárlás utáni szerviz során a következő dolgok lettek megcsinálva:
-3db porlasztó csere
-szervótartály csere
-leömlő tömítősor csere
-minden olaj és szűrő csere
-egr szelep csere
-komplett átnézés
Autó megvásárlása és néhány km megtétele után előjött egy elég látványos probléma,a kipufogó gáz a motortérbe távozott,így cserélni kellett a tömítést.Az autó átnézését és karbantartását a legjobb szervizre bíztam,az Alfáriumosok vették kezelésbe.A kiömlő füst probléma kezelése mellett jeleztem,hogy nézzék át teljesen az autót,és a fenn sorolt alkatrészek hibáját tárták fel és javasoltak ezen elemek cseréjét,ami meg is történt,és azóta hibátlan az autó.Vezérlést még nem cseréltettem,mivel az előző tulaj az autót Budaörsön a márkaszervizbe vitte minden kötelező alkalommal és számlán van a komplett vezérlés cseréről,amit 130.000-nél végeztek,de a közeljövőben erre is sort kerítünk.
Az autó nagyon megy és nagyon élvezet vezetni
Építészetileg elkészült a lebontott tömésház helyén az új garázs. A náthától alig látok, de hazahoztam a Pókot.
Már csak a villanyt kell bevezetnem és a többi cuccal kell még beköltözni.
Jó tudni, hogy itthon van.




Mivel a tetőkárpit kint figyel ezért az antenna hátra költöztetését ma megcsináltam, szebb szerintem és sokkal erősebb a vétel a betoldott 3 méteres hosszabbító miatt.



Egy kis helyzet jelentés.
A szívósori szelepek sérültek. A hengerfejek már a felújító bázison. A motor gyakorlatilag darabokra szedve. A dugattyúk, gyűrünk rendben és remélem a csapágyak is. Főtengely még megy mérésre. Valószínűleg a csapágyakat ki fogom cserélni.
Önindító és a generátor is át lesz vizsgálva.
Egyenlőre ennyi....




A szerelőm még tavaly mondta, hogy gond lesz a kormányművemmel. Amikor felfedezte a jobb oldali gumiharang környékén az olajködöt, megnézette egy kormányműre specializálódott kollégájával, aki szerint már nincs sok hátra, és ez nem igen javítható darab.
Azt hittem tovább húzom... Május 4-én szerda reggel induláskor és munkába menet alig hallhatóan volt valami fura hang előlről, de aztán el is felejtettem, addig amíg délben el nem indultam újra. Na akkor annyira erős és beteg hang jött előlről, illetve fura kormányzás-érzés, hogy azonnal irány a szerelőműhely. A szervószivattyú panaszkodott, mert a szervóolaj szintje minimum alá esett. A kormánymű bal oldali gumiharangból dőlt az olaj, de a jobb oldali is adta.
Szombatig még használtam, úgy hogy állandóan utántöltögettem a szervófolyadékot. Több, mint 2 litert locsoltam bele. Annyi időt nyertem, hogy utánaolvassak, kutassak, telefonálgassak a témában. Felújítás hazai műhelyben, gyári felújított, új vagy bontott? 6 vagy 7 műhellyel beszéltem telefonon, tökéletesen összezavartak: nem javítható - de igen javítható. Javítás 45 - 160 e Ft-ig. Gyári felújított kormánymű 90-180 e Ft-ig.
Végül szerelőm kormányműves kollégája (aki annál a gyárnál dolgozik, ahonnan a kormányművem való, 2 betűs) azt mondta, ő nem fogna hozzá, mert gyárilag ezt nem szerelhetőnek rakták össze, így kisiparilag bontva és valahogy összerakva sosem lesz ugyanaz. Így szerelőm intézett Trencsikéktől 2008-as, facelift utáni bontott kormányművet, ami bele is került. Ráadásul axiálcsuklóstul, külső kormányösszekötőstől küldték, így van 2-2 tartalék futómű alkatrészem is!
Sokkal passzentosabb lett az autó, végre azt a masszivitást érzem, amit kicsit mindig is hiányoltam, eltűntek az utolsó kopogó hangok előlről, és az időnként érezhető bakkanások, instabilitásra utaló jelek is. Még szükség lesz egy futómű beállításra és szerintem "mozdonyérzés" lesz!
Cserélésre került még:
- jobb oldali belső féltengely gumiharang,
- váltóolaj (Fuchs Titan Sintofluid 78W-80).
Egyúttal az egy éve töltött klímarendszerem ismét feltöltésre került, ezúttal UV festéssel, hogy a szép lassú szivárgás helyére is fény derüljön.



Sikeres autóvásárlás, egy álom valósult meg :)
Az autó Osztrák volt, vezetett szerv.könyvvel. Szerencsére az Osztrák só nem tudta tönkre tenni az Olasz CSODÁT :D
Mindenképpen ki szerettem volna próbálni a teljes felújítás előtt.
Ma mentem vele egy keveset, majdnem könny szökött a szemembe. Mindamellett, hogy iszonyatos műszaki állapotban van, hihetetlen jó volt az a pár méter. Működik a kilométeróra!
A benzint a tankból szívja, ez nagy szó. A fék tökéletes lett!
Szereztem hozzá országon belülről gyári, vadonatúj hátsó lámpákat.
Elkezdett kattogni a féltengely,így ki lett cserélve.
A bal hátsó nyereg dugattyúja nem volt épp szalonképes állapotban, így azt is cserére ítéltem.
Kicseréltük a másik oldalt is, mert a porvédők feladták a harcot, nem kínlódtam felújítással, vettem felújított tökéletes állapotúakat.
- Hátsó gumik cseréje (használt Dunlop SP Sport Max)
- Vezérműszíj (Dayco 94976 ; 199RHPL240HT), feszítő- (Ruville 56036) és terelőgörgő (Ruville 55898), illetve vízpumpa (GRAF PA1085)) cseréje
- Futóműállítás
73 315 km