Blog
Egy hölgy a rönójával elém fordult. Jobbra elnézett, de balra nem. Megindult csikorgó kerekekkel mikor 10m -re sem voltam a kereszteződéstől. A hölgy és gyermeke sem volt bekötve mert csak ide akartak kiugrani gyorsan a közelbe. Sikerült :(
Mivel az autó lassan 19 életévét tapossa ez így GTK lenne a képek alapján is. Úgy hogy nem jelentettem be és talpra állítom inkább, mert el kéne bontani. Kicsit hosszadalmas a dolog. Kaptam egy 400k -s ajánlatot a javításra bontott alkatrészekkel. A javításból lehúztam a Klímát mert sosem használtam, így arra nincs szükségem.
Megsérült a Nyúlvány, a fényszóró keretek, lökhárító, motorháztető, jobb doblemez, komplett hűtő keretestől, klímahűtő (amit nem csináltatok már meg, soha nem használtam a klímát.). + a jobb első indexbúra is összetört. A bontott alkatrészeket rendes bontóból majd 200k ért szerették volna adni. Szóval magam mentem utána és Mifi valamint Kircher Dávid jóvoltából ezek is meglettek nagyjából ~50k költség mellett. Na persze volt még némi költség, mert Mifi volt kedves és elhozta Solymárra egy vasárnap amik megvoltak neki. Kifizettem a benzinpénzét és megfejeltem egy Jégerrel :) Dávid pedig Kaposvárról küldte futárszolgálattal. Köszönöm nekik a segítséget!



55,939 l / 881 km = 6,35 l / 100 km
Eddig azt hittem, ilyet Alfa max. 50 km-en tud...
(A fedcomp 3 tizedet csal felfelé.)
Új kerekeket vásároltam az autó alá.
Meghirdettem a BMW felniket, másnap már vitték is őket, módosítóstól, közben kerestem az újat.
Egy új Japan Racing-et szerettem volna, de ami tetszett nem volt raktáron, 1 hónapot kellett volna rá várnom, így nem rendeltem meg.
Feladtam egy hirdetést ,hogy nagyságrendileg milyen felniket keresek. Jelentkezett egy ember, O.Z Superleggera felnivel, amit én jól megvásároltam. Évek óta keresek egy ilyen szetett, 18-as is, 5x100-as is. Aki ismeri tudja micsoda kincs, aki nem, nézzen utána :)
Gyári fényezése volt, nem volt olyan gáz, de persze átfényeztem. Fegyveracél szürke fény, mattlakkozva. Gyönyörűek. 1 kupak hiányzik ,rendeltem egy szettet, meg szép fekete szelepsapkákat is.
Gumik jók, csak kicsit nagyok. Ez a 225/40R18 nem igen az én világom...
De Goodyear Eagle F1, szóval marad egy ideig.
Szerintem jól választottam... (ismét)







A mai nappal Alfa tulaj lettem :)
A Fiat Grande Punto, és az Aprilia RSV Mille mellé, ma beállt a 3. olasz jármű a garázsba.
Az Alfa SW-je mindig egy álom volt számomra, és most végre megtehettem, hogy merő önzésből vegyek egyet.
Egy németországból behozott darabról van szó.
A járműn erőssen látszik a kor. A kasztni tele van apró sérülésekkel, a belsejébe gányolásos megoldások tömege.
Viszont az alváz hibátlan-értsd rozsdamentes, ami szinte csoda a kinti gépek között-, a futómű, és a váltó szintén példásan viselkedik, és a motor is úgy tűnik rendben van.
Persze költeni kell majd rá szépe - írom a listát, figyelem a fórumokat, lesem a tapasztalatokat-, de először a bürokrácia által felállított költségoszlopokat kell ledöntenem.
Szóval, elsőre ennyi.
Most egyenlőre örömbódottá :)
Elgurultunk Győrbe és Rieglerék elvégezték az előírtakat.
Cserélve lettek:
- légszűrő (rendesen el van dugva),
- pollenszűrő,
- olajleeresztő tömítés,
- olajszűrő,
- motorolaj (ismét Selenia WR PE).
Kapott még egy új antennát is, mert a régi végét elfogyasztotta a szomszéd macskája. Biztos, ami biztos elraktam, ha újra kint kell aludnia, akkor visszateszem.
Az olaj 45%-on volt, még kb 15 ezret mehetett volna a jelzésig. 17500 volt benne, így valahol 30-35e körülire jönne ki a ciklus.
Hibaüzenet nem volt.
Végösszeg: 81.651 Ft





Cserére került a map szenzor mert nem tudott elég sokáig elszámolni.A számolni valót köszi Manky, köszi a támogatást Liquid.Az LMM meg kiabál hogy sok a levegő,sok a levegő,de mivel nem elég hangosan kiabálja és nem hallom így marad :)
Az autó védelme is biztosítva...

Féktácsa: Textar 18.000 Ft
Betét: Zimmermann 12.000 Ft
Km állás: 149.500 km
Nem volt végszükség a cseréje még,de mivel már nagyon idegesített a néha-néha fellépő csikorgás ki lett cserélve.
Ami kell: menetszár+fémlap+2anyacsavar=munkahenger visszanyomó szerkezet, torx készlet, 13-as kulcs, szabadidő, fogók(leginkább a munkahenger visszanyomásához)
Olaj(Selenia WR P.E. 5w30)
Szűrők cserélje (pollen-, olaj-, üzemanyag-, levegőszűrő)
Kilométeróra állása: 149.500
Nagy divat lett mostanában az emblémák cseréje, főként fekete-fehérre. A legtöbb helyen a színes régi és az új design-t láttam, valamint a fekete-fehér régit. Viszont Giottinál találtam fekete-fehéret az új design-ból is. 3000 plusz postaköltségért kaptam meg a két emblémát.
A cseréhez itteni blogokon nézelődtem, de a legtöbb helyen teljesen szétszerelték a hátsó csomagtartó nyitót valamint az első pajzs tetejét a művelethez. Ennél én egy egyszerűbb módszert akartam. A 159 fórumban megkérdezve kiderült, hogy létezik is ilyen módszer habár kicsivel barbárabb. A lényeg, hogy az emblémát egy fúróval át kell lyukasztani és belülről kifelé lefeszegetni. Azért nem ajánlatos a szélén kezdeni, mert a krómozott keretet könnyű úgy megsérteni. Először egy rendes elektromos fúrón gondolkoztam, de aztán óvatosabb megoldásnak tűnt a kis kézifúró. A művelet elég egyszerű volt. A képeken látszik, hogy a széléhez közelebb ütöttem inkább át, hogy könnyebb legyen oldalra feszíteni. Így, hogy látszik, hogy mi volt alatta, az első emblémánál egyértelmű, hogy a közepétől kicsit lejjebb érdemes átütni, mert ott van alatta egy lyuk. A hátsónál ez nem olyan egyértelmű, de nagy kárt azért nem lehet tenni, legfeljebb lesz egy kis karcolás az embléma alatt.... Amit legfeljebb csak egy következő cserénél fogunk újra látni. A végeredmény szerintem nagyon mutatós lett, elégedett vagyok vele.








