Blog
Ma kimentünk Budaörsre és Ákos megejtette a kocsikám olajcseréjét.
138524 km
Selenia wr pure energy 5w30 olaj
olajszűrő
levegőszűrő
pollenszűrő
üzemanyagszrűő







Öcsémnek köszönhetően egy újabb szépségtapaszt kapott az autó, hátsó prizmák formájában.
Már vásárláskor hiányzott a jobboldalinak a felső rétege, így csak egy piros lap volt.
A baloldali idővel megrepedt, aztán pedig darabjaira hullott, így kb 1-2 évig prizmák nélkül jártam. Gondolkodtam a lefalazáson, de ez csak gondolat maradt.
A mai napon pedig bekerültek a meglehetősen ritka kiegészítők. :)


Bal oldali féltengely csillagot kellett cserélni. Egyúttal a porvédő gumija is ki lett cserélve, nem látszott, hogy baja lenne, de nem sok zsír volt benne.
Meglett a rendszáma, igaz nem adták olcsón.Az NKH-nál simán ment minden, volt kinti műszakija így nem is nagyon cicóztak vele.Fóliát beírták az magyar forgalmiba így az is letudva.A képek az első hivatalos itthoni úrtól és az első mosásról készültek. A rendszámot mikor kiadták az okányirodában jót mosolyogtam, ennek érdekessége, hogy most 2016-ot írunk és 91-ben születtem. Lehet tök véletlen, ja nem azok nincsenek :D



Végre! Bent áll az ALFA az udvarban, este volt már mikor megjött a trailer. Most már én is elmondhatom,hogy Alfa Romeo tulaj vagyok.:D




A mai napon megesett a vezérlés és a hosszbordás szíj szettek cseréje,plusz a váltó olajé.Dayco szetteket kapott Marelli vízpumpával és Reinz szimeringgel.A Váltó olaj a hozzá való Tutella lett.Nem volt elhasználódva mikor engedtük le,de fene tudja mikor cserélték és mit tettek bele.A fagyállót is kicseréltük ha már leengedtük az egészet. Km.Pont 215000 :D





Pár hónappal eladás után rátaláltam a neten a szekérre. Motorhibásan árulták, ezen nem is csodálkoztam. Aki megvette tőlem egy idióta hegyi pásztor volt. Vicc volt az ár, amin hirdették, gondoltam megér egy próbát. Telefonon keresztül sikerült az ár 30%-át lealkudni, majd még aznap elmentünk megnézni (mi már tudtuk, hogy hozzuk). Körbenéztem, a motortérben szomorúan láttam bizonyos változásokat. Mindegy is volt már akkor, hoztuk. Szerdától hétfőig nem nyúltam hozzá, majd hétfőn kb. 17:00-kor elkezdődött a motor kiszedése. Mivel minden csupa olaj és gépzsír volt, minden csavar könnyen megengedett. Nem örültem a beleöntött olajnak, nem örültem annak a "leszarom, jó ahogy van" stílusnak, amit láttam. Este 22:00-kor kiköltözött a motor, váltóval együtt. A motor ahogy van, használhatatlan, komplett generált igényel. másnap körbemostam az egész motorteret, örömmel néztem a váz, bölcső és körülötte lévő berendezések állapotát. 18 éves, de letagadhatna az állapotát nézve akár 10-et is. Ezután a váltó következett. Az is alapos mosás után kerül vissza a motor oldalára. A következő folyamat az lesz, hogy szétszedődik a motor és megnézem mit lehet menteni és mi szorul cserére.