Blog

>> Szervizpocok146 // Alfa 146 1.6 8v // 2016-07-11

Innen indul a "Kiscsaj és az Én közös történetünk"

2015 Augusztus 14-15, pontosan már nem emlékszem a dátumra, egy este megláttam egy Alfás csoportban, véletlen egy hirdetést.
Elején kicsit sérült volt, hűtő törött, első löki törött, géptető és sárvédőív horpadt. Motorban 264e km. Felhívtam az eladót, kaptam még képeket, a jelenlegi állapotról. Így képek alapján megtetszett, nemtudom mi fogott meg benne... talán a sorsa, talán, az hogy Belőle még autót faragunk, talán, a bizonyítási vágy, vagy nem is tudom :) Ő jobb sorsra hivatott, minthogy donor legyen, vagy vastelep...
2015 Augusztus 20 a dátum. Trélerrel elmentünk az autóért. Megbeszélt időpontra odaértünk, megláttam... Hát őszintén csalódás ért... festését kiszívta a nap egyik oldalát, hátsó lökös is törött, kárpitok lógnak, elektromos ablak, tükör nem működik pl. Gondoltam is magamban, ennyire azért nem lehetek hülye, hogy kipróbálás nélkül elhozzam (nem volt járóképes) dehát, szeretem a kihívásokat, és valami megfogott az első pillantásra.
Elhoztuk: hoztam alkatrészeket is, kezdetnek egy hátsó lökit és egy hűtőt.
Augusztus későbbi dátum: hűtőcsere... kissé küzdeni kellett, mert a hűtő előtti kereszttartó kissé deformálódott, megoldottuk.. hűtő kicserélve, bilincsek újak, hűtővíz betöltve, lelégtelenítve... vezérműszíj jó állapotnak örvendett, mert napi használatban volt az autó a balesetéig..
Első indítás: motor szépen jár, nincsen semmi gond látszólag... LÁTSZÓLAG
1-2 perc alapjáraton járás alatt felforrt a hűtővíz... szuper... lábon szerettem volna elvinni a karosszériáshoz, de hát ez nem jött össze (le volt már jelentve autószerelőhöz átnézésre, de nem szerettem volna hogy szégyenszemre tréleren mennyen oda)
Elhúztuk karosszériáshoz. 1-2 hét alatt elkészült. (tele volt az Úriember melóval, és levezetésképpen csinálta az enyémet)
Alkatrészekért köszönet a Cartársaknak!!! Géptető, sárvédőív, lökösök, első lökhárító alatti kereszttartó cseréje megtörtént. Nyúlványok nem sérültek a balesetben. Inkább csak látványos volt a Kiscsaj sérülése.
történet folytatása:
Ismét tréler. megyünk a szerelőhöz. állapotfelmérés, anyagok összeírása
vízpumpa, olaj, olajszűrő, hengerfejtömítés, termosztát csere, szokásos dolgok...
elkészültünk végre :) elektromos hibák elhárítva, minden tökéletesen működik.
végre megtehettük első kilométereinket együtt :)
Mivel október volt, mire elkészültünk, feltetettem a téli gumikat... ekkor ért a csodás felfedezés, hogy a bölcső keresztül repedve.. alkatrészbeszerzés... megérkezett..szerelőt kellett váltanom közben, mert hirtelen elfoglalt lett, miután mondtam neki a következő feladatot :D
Bátyám szerelője karácsony napján!!! kicserélte, szuper lett:)
ezután végre volt kb 70km gondtalan utunk :)
Új telifény volt a következő lépésem. Festékboltban mint egy kisgyerek kb olyan lehettem :D
A szín már biztos volt, hogy Rosso, de az árnyalat az nem.. 7 színkártyával kimentem az autóhoz, és csak néztem csak néztem.. kiválasztottam 15-20 perc alatt :D
Ekkor 2016 Január 26 a dátum
Kissé elhúzódott a fényezés... Március 4 késő délutánra elkészült, Születésnapi ajándék lett végül, épp mint karácsonykor terveztem :D
Azóta nagyobb változások nincsenek: kárpitok visszaragasztva, beltér már kultúrált állapotra hozva, Letronix plazmaszámlap beszerelve, 146 Special Edition piros cérnás bőrkormányra cserélve. közben kapott a gyári helyett új hangszórókat és egy pioneer fejegységet.

 
>> Szervizpocok146 // Alfa 146 1.6 8v // 2016-07-07

Elérkezett a műszakira való felkészítés ideje
(Az autó hányattatott sorsú volt, és majdnem 1 éve került hozzám, de ez egy másik történet)
Ennek is köszönhető, hogy a hátsó fékrendszer olyan volt amilyen...
Kézifék kötelek, fékmunkahengerek, fékbetétek mind cserések lettek, épp mint a hátsó fékcsövek is, mind a két oldalon. Ezzel egyidőben a fékolaj is cserélve lett.

 
>> EseményFePe // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2016-07-10

Sziasztok!
9 ev kihagyas utan ujra jelentkezem! Gyorsan repul az ido. Par ev kulfold, hazakoltozes, hazasodas, csaladalapitas utan nekilltam ujra a GTV-mnek. Sajnos az eredeti tervek szerint nem en lakatoltam es fenyeztem, de legalabb mar ezeken tul vagyunk... Ugy dontottem, szetszedem teljesen es kilakatoltatom, es lefenyeztetem. Ez lett a vege. Holnap erkezik haza a fenyezotol. A tervek szerint utana alvazvedelem, es az osszerakas...

Úgy alakult, hogy pár évet kihagyva idén újra résztvettünk nejemmel a találkozón, s nem bántuk meg. 1068-nak érkeztünk.
Nagyon jól éreztük magunkat, jó volt a program.
Köszönet a Szervezőknek.

 
>> SzervizE155 // Alfa 155 1.6 16V Twin Spark // 2016-07-10

Centírozás segített.

 

Végre elérkezett ez a nap is. Februártól vártam, nagyon izgatott voltam már napokkal a találkozó előtt. Péntek délelőtt 10-kor indultunk, nagyon reménykedtem abban, hogy nem lesz nagy kánikula, viszont ez nem jött be. Fél óra utazás után folyt rólam a víz. Budapesten sikerült valami szörnyű forgalmat kifogni, így másfél órát tartott keresztül szelni a várost. Az M7 sem volt kegyes velünk, ritka szakasz volt az, ahol 100 km/h sebességgel lehetett haladni. 8 óra szenvedés után végre megérkeztünk Balatonszepezdre, ahol a szállásunk volt. Gyorsan belaktuk a szobát, aztán irány AlfaCity. Igazából szerettünk volna szétnézni, de sikerült jó pár cartással összefutn, jókat beszélgetni. Szombaton nagyon kellemesnek ígérkezett az időjárás Személy szerint szeretem a borongós hűvösebb időjárást, így örömmel vágtam neki a napnak. Még több ismerős arc, mg több kellemes élmény. A Giuia QV nagyon nagy volt! Sajnos nem sikerült beülnöm és hallani is csak messziről, de akkor is hatalmas! Nap végére szépen elfogytunk, de még így is sikerült kellemes meglepetésekben részesülni. Vasárnap délelőtt 10-kor elhagytuk a szállást és útnak indultunk hazafelé. Az M7, Budapest szerencsére szuper volt, lehetett haladni. Egy kis megálló az Aréna Plázában, reggeli, kávé aztán irány tovább az M3-ason. Egy részen úgy gondoltam, hogy kipróbálom mit tud, jelentem: 240 km/h sebességgel haladtam, de egy picit még ment volna. Összefutottunk a fehér 4C-vel is, és délután 5 körül megérkeztünk haza. Most egy újabb évet kell várni ilyen élményre, de megéri.

 

Köszönet a szervezőknek, hihetetlen munkát végeztek. Minden elismerésem.

Ellenben régi Alfásként hosszú idő óta az első AlfaCity volt, ahová nem váltottam meg előre a jegyet. Ahogy közeledett az időpont elmaradt a szokásos (már csak x-et kell aludni) várakozás is. A konvojokat se nézegettem, fel se merült, hogy csatlakozzam bármelyikhez is.
Szombaton lecsutakoltam a Pókot, de a szokásos kellékeket (zászló, maci, sapka, stb.) csak vasárnap reggel szedtem össze.
Aztán reggel kabrióztunk egy jót Zánkáig. Hatalmas élmény volt újra az egykori úttörőtábor. Anno 1979-ben jártam itt. Tényleg olyan messze volt a strand, mint az emlékeimben.
Szóval City...
A parkolás (és a parkoltatás) most se volt Alfához méltó. A por miatt felesleges volt a kocsimosás, pedig nekem még sikerült a bejárathoz közel, a fák alatt megállni. (Cserében a kutya se járt arra.)
Maga a helyszín tetszett. Egy helyen volt a gyakorlatilag minden. A kerítésen kilépve emberi árak is voltak. Így esett, hogy 11-kor egy lángost vettünk magunkhoz. Az igazi ebédet 3 óra után Örvényesen a Huszár étteremben ejtettük meg. (Szerencsére 3-tól 5-ig nem volt program.)

Személy szerint a tombolát nem értettem, de ez lehet, hogy az én hibám. (Miért kellett felváltva "húzni" a dobozból és a listából? Az előre váltott jegyek tulajainak nem kellett leadni a sorsjegyet a programfüzetből?)
Azt se értem, hogy a kiírással ellentétben ("Ehhez nem kell mást tenned, csak leadnod a programfüzetben található tombolaszelvényt az infopultnál. Sorsolás 5 órakor!") miért lett a fődíj az előre váltott jegyek között kisorsolva?

Sikerült pár ismerőssel összefutnom, volt aki tudatosan keresett meg. Sokan voltak, akiket nem találtam meg.
Jó volt látni, hogy Rolee46 mire jutott a GTV-jével. Öröm volt látni, hogy sikerült talpra állítania.
A sárkányhajót - elnézést mindenkitől - a vízhez való viszonyom miatt ki kellett hagynom, de lélekben velük voltam. Hajrá Pityukoma!

Kellemes napot töltöttünk el, majd 200 km-t kabrióztunk, DE...
... utólag értem, hogy miért nem visszaszámlálással tellettek az utolsó napok. Az elmúlt években valami elveszett, ami az idén se került elő. City - a Giulia bemutató ellenére - továbbra sem az Alfáról szól. (pl. az "Opel motorok" kijelentés a színpadon illúzióromboló volt.)
Szóval, jövőre valószínűleg kimarad, mint ahogy már a tavalyi is kimaradt néhány régi Alfásnál.

 
>> AutóápolásTóni // Alfa 145 1.4 TS // 2016-07-10

Első logó elkopott, így esedékes lett a csere

 
>> SzervizAnti64 // Alfa 166 2.5 v6 // 2016-07-10

114875 km-nél megejtettem az olajcserét, mert untam már ,hogy a leeresztő csavarnál csöpög és olajos a garázs padlója.. Alátétcserével megoldódott a probléma. Selénia olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserélve. Egy-két csavart lecseréltünk, mert nem voltak egyformák.

 
>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2016-07-10

A kipufogó flexibilis cső cseréje meglepő "traktorhang" csökkenést okozott :D