Blog

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-05-27

Janóékhoz elvittem és az ideiglenes megoldást véglegesre cseréltettem...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-07-12

Pár napja benzin szagot éreztem a kocsi körül és az utastérben is, de hiába nézetem kívülről, sehol nem találtam szivárgást. Lebontottam a hátsó ülést és a kis fedelet a benzinpumpa fölött. A benzinpumpa tetején a nyomásszabályzó résznél állt a benzin a "kupakban". Az első képen be van karikázva a szivárgás helye, a másodikon meg látszik a repedés is. Kicsit idegesítő, hogy egy 100Ft értékű műanyag kupak miatt egy 75eFt-os alkatrészt kell kompletten cserélni...
Persze bontottat vettem töredék áron, de így is bosszantó...

>> EseményG-MANN🍀 // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV 235 // 2016-07-12

Köszönjük, hogy ott lehettünk. :)

 

Sikerült némi bogarat összeszedni az út során. Kb. 2.300 km-nél egyszer lemostam a kocsit, ezeket azóta szedtük össze :-)

 

Nemrégiben szert tettem egy GPS adatrögzítőre. A célom a Tuor de France dokumentálása volt. Az adatokat nézegetve érdekes dolgokat lehet látni.
Első nap elmentünk Metz-be,
Távolság: 1047,68 km.
Átlagsebesség: 106,84 km/ó
Max sebesség: 196 km/ó
Menetidő: 10:45:25
Állás: 57:01
A sebesség-távolság grafikonon jól kivehetőek az egyes országok:
- első cikk-cakk a magyar országút a határig,
- a sok szinte egyenletes sebesség az osztrák autópálya,
- a nagy cikk-cakk meg a német autópálya,
- a végén kis rész egyenletes tempóval a francia szakasz.

A francia nyugis autózásra jellemző a negyedik sebesség/út diagram is. Gyakorlatilag nem volt forgalom :-)

 

3 nap alatt beletettem 460km-t, minden gond nélkül (remélem így is marad) hazafelé beugrottam a szerelőmhöz a légzsák "hiba" miatt. Ő Delphi-vel rátudott csatlakozni és a hibát kitörölni. Öröm ééé bódottág. :)

 
>> Tuning és extraManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-07-11

Sikerült Pisti barátomnak köszönhetően szert tennem egy nagyon jó állapotú Novitec állítható futóműre, ezért az ültető rugóknak búcsút mondtam , nagyon jó lett végre egy valami olyan amilyennek akartam és gondoltam hogy lehet ilyen jó, nem csalódtam.
Elkezdett az autó sípoló hangot adni , na mondom a hosszbordás , vettem egyet (bosch) , kicseréltem , ugyan úgy síkit ,( hm ennek másfajta hangja van ) , kipufogó sortömítés kifúj , legszélső jobb oldal.
Szétszedés: csavar el van törve , csere , tömítés csere , összerak, kb 2 óráig jó, ugyan az.Meg is untam a szerelést , elvittem Erdő Attila barátomhoz , ő ugyan ezt megcsinálta csak le síkoltatta a csonkot volt benne 1,7-1,8mm, meg a futóművet is berakta beállította , szuper lett minden köszönöm neki!!

km óra: 236.800km

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-07-09

Azt hiszem többek nevében is mondhatom, hogy végre sikerült megtalálni a legideálisabb helyszínt a találkozó számára. Nagy is, a Balaton is közel van, mindenre van hely. Hibátlan. Bár amikor elfoglaltuk a szállást, azt hittem, hogy 1972-ben vagyok Csehszlovákiában... Mikró nincs, ellenben van egy dombormű a falon, ami egy gyönyörű beázástól keletkezett. Hangulatos, na... :-D Befizettünk reggelire és vacsorára, azt mondjuk nem kellett volna. Választási lehetőség nincs, azt eszel, amit kapsz. Van egy hangulata ennek is, de ezt köszönöm, nem kérem legközelebb. Szóval minden oké, de kaját majd megoldjuk jövőre máshogy. A parti árak sem voltak elszállva, talán lehetne több büfé, mert hosszú sor volt a tűző napon. Ennyit a körülményekről, nyilván igény szerint minden megoldható. A rendezvény pedig jó volt, bár engem ilyenkor a programok érdekelnek a legkevésbé, elég sok ember van, akivel csak ezen a rendezvényen tudok találkozni és beszélgetni.
Amit viszont többektől hallottam, hogy sokak szerint nem volt igazságos a tombolahúzás. Hiszen az elővételes vásárlók dupla eséllyel indultak...
Jól éreztük magunkat, gyerekként nem voltam Zánkán, jövőre viszont újra megyünk! :-)

>> Tuning és extraPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2016-07-07

Az egr mizéria végső megoldás számomra, a ledugózott egr szelep lett, amit Manky segítségével lett kiírva a rendszerből. Ha már nála volt a gyári progi, kicsit bele is nyúlt, mivel nagyon ajánlotta. Tényleg kegyetlen jó lett, nem bántam meg. összegezve: rángatás nincs (nincs mitől), teljesítmény kiváló! A segítségemre ISMÉT Sahdin159 volt a program leszedésben, és fel flashelésben., akinek megint nagyon köszönöm!

>> Szervizpocok146 // Alfa 146 1.6 8v // 2016-07-11

Innen indul a "Kiscsaj és az Én közös történetünk"

2015 Augusztus 14-15, pontosan már nem emlékszem a dátumra, egy este megláttam egy Alfás csoportban, véletlen egy hirdetést.
Elején kicsit sérült volt, hűtő törött, első löki törött, géptető és sárvédőív horpadt. Motorban 264e km. Felhívtam az eladót, kaptam még képeket, a jelenlegi állapotról. Így képek alapján megtetszett, nemtudom mi fogott meg benne... talán a sorsa, talán, az hogy Belőle még autót faragunk, talán, a bizonyítási vágy, vagy nem is tudom :) Ő jobb sorsra hivatott, minthogy donor legyen, vagy vastelep...
2015 Augusztus 20 a dátum. Trélerrel elmentünk az autóért. Megbeszélt időpontra odaértünk, megláttam... Hát őszintén csalódás ért... festését kiszívta a nap egyik oldalát, hátsó lökös is törött, kárpitok lógnak, elektromos ablak, tükör nem működik pl. Gondoltam is magamban, ennyire azért nem lehetek hülye, hogy kipróbálás nélkül elhozzam (nem volt járóképes) dehát, szeretem a kihívásokat, és valami megfogott az első pillantásra.
Elhoztuk: hoztam alkatrészeket is, kezdetnek egy hátsó lökit és egy hűtőt.
Augusztus későbbi dátum: hűtőcsere... kissé küzdeni kellett, mert a hűtő előtti kereszttartó kissé deformálódott, megoldottuk.. hűtő kicserélve, bilincsek újak, hűtővíz betöltve, lelégtelenítve... vezérműszíj jó állapotnak örvendett, mert napi használatban volt az autó a balesetéig..
Első indítás: motor szépen jár, nincsen semmi gond látszólag... LÁTSZÓLAG
1-2 perc alapjáraton járás alatt felforrt a hűtővíz... szuper... lábon szerettem volna elvinni a karosszériáshoz, de hát ez nem jött össze (le volt már jelentve autószerelőhöz átnézésre, de nem szerettem volna hogy szégyenszemre tréleren mennyen oda)
Elhúztuk karosszériáshoz. 1-2 hét alatt elkészült. (tele volt az Úriember melóval, és levezetésképpen csinálta az enyémet)
Alkatrészekért köszönet a Cartársaknak!!! Géptető, sárvédőív, lökösök, első lökhárító alatti kereszttartó cseréje megtörtént. Nyúlványok nem sérültek a balesetben. Inkább csak látványos volt a Kiscsaj sérülése.
történet folytatása:
Ismét tréler. megyünk a szerelőhöz. állapotfelmérés, anyagok összeírása
vízpumpa, olaj, olajszűrő, hengerfejtömítés, termosztát csere, szokásos dolgok...
elkészültünk végre :) elektromos hibák elhárítva, minden tökéletesen működik.
végre megtehettük első kilométereinket együtt :)
Mivel október volt, mire elkészültünk, feltetettem a téli gumikat... ekkor ért a csodás felfedezés, hogy a bölcső keresztül repedve.. alkatrészbeszerzés... megérkezett..szerelőt kellett váltanom közben, mert hirtelen elfoglalt lett, miután mondtam neki a következő feladatot :D
Bátyám szerelője karácsony napján!!! kicserélte, szuper lett:)
ezután végre volt kb 70km gondtalan utunk :)
Új telifény volt a következő lépésem. Festékboltban mint egy kisgyerek kb olyan lehettem :D
A szín már biztos volt, hogy Rosso, de az árnyalat az nem.. 7 színkártyával kimentem az autóhoz, és csak néztem csak néztem.. kiválasztottam 15-20 perc alatt :D
Ekkor 2016 Január 26 a dátum
Kissé elhúzódott a fényezés... Március 4 késő délutánra elkészült, Születésnapi ajándék lett végül, épp mint karácsonykor terveztem :D
Azóta nagyobb változások nincsenek: kárpitok visszaragasztva, beltér már kultúrált állapotra hozva, Letronix plazmaszámlap beszerelve, 146 Special Edition piros cérnás bőrkormányra cserélve. közben kapott a gyári helyett új hangszórókat és egy pioneer fejegységet.