Blog

Az autó tulajdonosa egy nagyon értelmes hölgy, fiatal, határozott.
Kért egy kis türelmet a vasárnapi időpont fixálására, mert családi program ígérkezett (neki is), szóval most visszahívott, hogy elmondja, a család lebeszélte az autó eladásáról.

... óriási. Nullára sebez.

Az autó a leírt állapotban van, tuti vétel, 1M Ft és egy halom karbantartáson már átesett, mi kell még? Felhívom én is, hogy vasárnap megejthetnénk egy találkozót, ahol én is megnézem a 147-est. Bordó bőr belsőt mondtam már? Nekem mondjuk annyira nem számít, elvagyok a szövettel is, talán kevesebb vele a probléma. Dehát nem ez fog engem visszatartani a tuti vételtől!

... amikor is beesik egy másik, de nem faceliftes Alfa Budapestről, magánszemélytől. Bordó bőr belső, 5 ajtó, minden szervizelésről megvan a számla, vezérlés, gyertyák most cserélve, hölgy tulajdonos, három éve hajtja munkába.
Egyelőre hagyjuk a Pécsit, mert Péternek Pesten van dolga, meg is tudja nézni. A tulaj érdi, naponta jár fel.

Az első értékelhető találat egy hét óta, csudaszép Alfa 147, világosszürke, de 3 ajtós. Nem gondoltam, hogy ez probléma lenne. 250 km-re van. Első néhány autónál Péter segít a leinformálásban, jobban tudja, hogy mire kell rákérdezni és kinél, később kiokosított engem is.
Már terveztük is, hogy indulunk - levinne, szakértene, megnéznénk, amikor is ...

 

Péter - akinek a szavára nagyon sokat adok - útbaigazított a vásárlással kapcsolatban.
- kerüljük a külföldről behozott autókat (ha lehet)
- ellenőrizzünk minden adatot
- a szervizkönyvet elég jól hamisítják, a nyilvántartás sem mindig megbízható (most vett egy Fiatot)
- nem mindegy milyen gumik milyen állapotban vannak
- főbb karbantartásokra mindenképpen kérdezzek rá
- próbakör és szerviz átvizsgálás ne maradjon ki
- KEKKH nyilvántartóban 600 Ft-ért megmondják az elmúlt 5 év km óra állásait
A hétfői 147-estől már el is ment a kedvem...

Megnéztem, csudálatos, 17"-es felnik, kívülről tip-top, meglehetősen magával ragadó.
Kicsit jobban megnézve azért feltűnik ez-az:
- szétpadkázott felnik (mind a 4)
- itt-ott horpadás
- belülről minden kezelőszerv kopottas
- nem faceliftes (ekkor még nem nagyon tudtam, hogy ez mit jelent)
Mivel nem értek az autókhoz, hoznék magammal valakit, aki jobban szemügyre venné, mielőtt mellényúlok.

Szerencsére megvan a módszerem arra, hogy egy HAHU hirdetésről 5 perccel a feladása után értesüljek (az Astrát is így vettem), beizzítottam hát, nem akarok lemaradni semmiről. Hoppá és már jött is egy találat, ráadásul helyben van egy kereskedőnél, 147-es.
Leegyeztettem az időpontot, hétfőn megyek megnézni.

Augusztus 15. van, egy éve azt tervezzük, hogy lecseréljük a 20 éves, viseltes Opel Astra F-et és valami sokkal kényelmesebb autóba ülünk át.
Megszabtuk a paramétereket is:
- max 1M Ft
- min 120 LE
- max 13 év
- 5 ajtó
- benzin
Klikk-klikk, HAHU, 16 találat, ebből 8 Alfa, a többi Chevrolet, Peugeot, Renault, Ford. Egyértelmű a konklúzió: Alfát kell venni.

>> SzervizBlacky // Alfa Spider / GTV 1.8 TS // 2016-08-10

2 helyen ki volt kopva a ponyva tető, ezért csere lett. Új fekete ponyva, új ablakkal. Gyönyörű lett.

 
>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-10-07

Csörinél jártunk mivel a vezérlésben lévő km-k száma elérte a 100.000-t. Ott egy kis doboz várt minket amiben újabb 2 doboz abban pedig újabb 5 doboz. Igazi Matijoska :-) Az autót leadtam délelőtt es estére mehettem érte. Ráadásul grátiszba kaptam egy fényképes szolgáltatást a szereléshez. :-) Így vannak a cseréről képeim is. Igaz szelfi nem készült igy a mester nincs rajta. A szolgáltatás természetesen a szokott minőségű volt. De akinek Alfaja van annak gondolom nem kell bemutatni.