Blog
Újra csináltam a szélvédőre a trikolor csíkot, mert az előző már kicsit meg volt fakulva, meg egy helyen kezdett felhójagosodni.




Belső tér optimalizálása egy kis festegetéssel, ami a tetőkekárpit "A" oszlop és egyéb kiegészítők festése feketére. Összesen 10 doboz textilfesték kellett, a tetőkekárpit nem egy barátságos anyagból készült.
Textilfestéket használtam, a műanyag alkatrészek pedig Plasti dippel lettek fújva.
A "B-C" oszlop borítások kimaradtak, az következő alkalom lesz, mert elfogyott a Plasti dip ami volt itthon.






1,5 év alatt 34ezer km. semmi probléma nincs. Nem kellett hozzányúlnom semmihez a takarításon és olajcserén kívül.
Egy 156os fa kormányát láttam hirdetésben, mivel 98as autóban volt, így hát egy próbát megér hátha jó az enyémbe is, mivel egy időben épültek :) Hát először is kellett javítani, mert meg volt kopva, vettem hozzá nagy kopásállóságú anyagot, ami ugyan olyan mint a légzsáknak a külső borítása. A felújítás rendben is volt, a kormány felrakása nem, mert az eredeti kormány mögött ott a légzsák tekercse, ami a fa kormány mögött nincs kialakítva, így hát vissza az eredeti amíg lesz megoldás, vagy is már van csak meg is kell csinálni :) Remélem össze jön :) Fa utánzatú sebesség váltó fej, E-bayen Kínából jött, alakítani kellett színt úgy. Egy rossz gyári sebváltó fejnek az alja kellett rá toldásnak, és hogy fogja a váltó szoknyát. elvágtam, átragasztottam két komponenses ragasztóval, és bevontam evvel a műszerfal anyaggal. Király lett :) Ja és egy kicsit belül fel kellett fúrni, mert nem ment rá teljesen a sebváltó rúdra.
Költségek:
Fa kormány 4.500,- + 2.500,- posta
Kormányhoz anyag 5.500,-, de ez 100x140 cm
Sebváltó fej postával 1.252,-











A szervizem nem ért rá, nekem viszont volt egy kis szabadidőm. Kicseréltem a beragadt kézifék zsinórokat.



16'-os Alufelnik. Kapnak nagyobb oldalfalú gumikat, elől 195/55 r16 GoodYear merevített oldalfalas 10.000 a két gumi, használt de jó állapotú, utólag kiderült az egyik kapott egy csavart, de egy 500-asért befoltozták, hátul 195/50 r16 gumik lesznek majd. + az egyik felniből hiányzott a tehermentesítő, a többibe alumínium van, így hát egy darab kellett , de akkor már az is alumínium legyen, esztergályosnál egy 1.000-ért faragtak bele nekem :) Még a két hátsó gumi várat magára, de hamarosan lesznek rá. :)
A 4 db fent lévő gumi leszerelése és 2 db felrakása ki súlyozással 4.000,-
A 4 db gumi elkelt egy 20-asért. Túl peresek voltak.


Pollen szűrő csere 1.425,-
Levegő szűrő csere 2.160,-
Aksi előtti relék tartalékba, hogy legyen :) 1.000,-
Szervó kupak lefolyócsővel 500,-
Motorházetető kitámasztó karnak a tartó műanyagja csere 200,-
Motorháztető kinyitó bowdenhez gumi harmonika 200,-
Új elakadás jelző háromszög 1.300,-
Autós telefon tartó 760,-
Bal és jobb oldali levegő beömlő nyílás ablakemelő kapcsolókkal 6.300,-
Bal hátsó féknyereg 5.000,-
Hátsó féknyergek javító készlet
Special Edition kormány 1.000,-
Jobb első ködlámpa 4.000,-
Győri alfás matrica 800,-
Féltengely külső gumi harang 985,-
Szárító szűrő



Kicsit túlfutottam az olajcserével ,így most a hosszú hétvégén neki álltam. Már legutóbb is Motul olaj került bele ,most is azt vettem,plusz a jó kis gyári Ufi olajszűrőt. A többi szűrőt két hét múlva cserélem le.
A segédalvázkeretet ,vagy bölcsőt kicsit ,ilyen adjunk szart a pofonnak jelleggel lepacsmagoltam fémvédő lakkal ,mert nagyon csúnyán rozsdás. Ki kellene szerelni ,és normálisan le felületkezelni.
A haspáncélnál pár csavart pótolnom kellett. Érdekes módon ,ha szerelőnél jár az autó,mindig eltünik 1-2...
A másik projekt a kézifék kötél porvédő csere volt.Kerékcserekor vettem észre ,hogy a porvédők elporladtak a másfél évvel ezelőtt beszerelt gyári bovdeneken.
Nem szeretném még egyszer szétbontani a fél autót a komplett kötél csere miatt.
Shadin kollega blogja alapján csináltam. Tök jó,és költséghatékony módszer. Lehet hogy updatelnem kell majd ,mert csak szélesebb kábelkötegelőm volt itthon,és az nem teljesen ül be a horonyba. Majd szerzek keskenyebbet.
Km óra állása: 247330km
Előző olajcsere óta megtett km-ek száma:17664





Felkerültek végre a nyári gumik. gyári felnikkel. Terv hogy idén a 16'os kerekek lesznek, találkozóig szeretném felrakni, de addig sem téliken gurulok :)



úgy kezdődött a történet h lett egy kis holtjátéka a kuplungnak de több tünet nem volt,aztán pár napra rá a hátramenetet nehezen vette aztán már nem is vette de a többi fokozat megvolt aztán 1 hét leforgása alatt elfogyott a többi fokozat is... teljes kuplung csere lett a vége..
Cserélve lett:
-Kinyomócsapágy
-Tárcsa
-Szerkezet
-Hidraulikus munkahenger
Márka: Sachs mindenből