Blog
Olaj és szűrők cseréje 176.510km.
Rendeltem Ofiéktól tetőantenna szárat, mert valami kis nyomi állat szétrágtra a rajta lévőt és bántotta a szememet.

Főtengely ékszíjtárcsa és hosszbordásszíj csere történt.
A kezelőszervek elhelyezése talán a legnagyobb gond. A hamutartó tűnik a legjobb helynek, nem kell hozzá rombolni.
Ma beszereztem pár szimpatikus kapcsolót és próbálgattam. Külön örültem a stabil középső állású, de ide-oda billenthető kapcsolónak. Pont ez kell +/- gombnak.
A képen látható megoldás tetszik e legjobban. A felső billenő a ki/be, az ide-oda a +/-, a zöld nyomógomb meg a "SET". Már csak bele kell fabrikálni.
Sikerült szereznem egy ECU csatlakozót egy 146-ból, hogy a benne lévő érintkezőt tudjam használni. Hát, nem ugyan az a méret, de talán a kontakt stimmel...
Ja, rendeltem egy műanyag fogaskereket is az ebay-ről.






Az akkumulátor csere után mindkét ajtó ablakmozgatási automatikája hibát jelzett, s nem működött rendesen
ajtónyitáskor lejjebb ereszkedett, s nem volt hajlandó automatikusan záródni
szombaton kaptam egyik nem alfás barátomtól javllatot a hiba elhárítására és újra a régi az ajtóüveg automatika és a hibaüzenet is eltűnt

Jorjie küldött nekem pár alkatrészt.
4 porlasztó csúcsot kaptam és egy sérült, de kevés km-es adagolót.
A porlasztókkal már átszaladtam Józsibá'hoz, holnap pedig az autót is utána szalasztom. Kiszedi az autóban lévő porlasztókat, bevizsgálja és csereberélgetünk, a 8-ból a legjobb négy fog tovább dolgozni a TD-ben.
Az adagolót egyelőre elteszem. Ki tudja 10 év múlva lehet e keríteni ehhez az autóhoz bármi ilyesmit... szenzorok, vákuum 'torony', nyomóelemek, bármi jól jöhet egyszer.
Köszönöm Jorjie!! :-)


Kicseréltem a bal első ablak kapcsolóját, mert eltörött, illetve a jobb hátsó ajtónál lévő vízlehúzót is, mert eltörött benne a fém szál és ezért teljesen elállt az eleje a kasznitól. Most már jól illeszkedik és az ablakot is le lehet húzni. :)
Az alkatrészeket Kulman Norbitól szereztem be, ő most sok 156-ot is bont. Korrekt srác.

Ma sikerült légteleníteni az ABS kockát és a féket.
Felkerültek a hátsó kerekek is, amire sikerült 85%-os Conti gumikat szerezni, ugyan olyat, mint ami elöl is van.
További tervek:
- balansztengely szimering csere, mert ereszti az olajat,
- tető összes kapcsolójának átnézése, átmozgatása,
- fogaskerék rendelése a tetőnyitóhoz
- központi zár távnyitás megoldása (modul megrendelve az ebay-ről, ahogy a bontott gyári modul is két kulcselektronikával),
- tempomat beépítés,
- váltóolaj csere,
- ???


Tegnap elvittem a fényezőhöz az autót, hisz már évek óta ott volt az a csúnya parkolási sérülés amit az előző tulaj szerzett a sárvédőíven
fényezés 15000HUF
festék 4000HUF
