Blog
Megjártam nemrég, rendesen. Az autóm egyszercsak nem indult, az AC pumpa csendben volt. Kezdődött tehát a nyomozás. Szerencsére hamar kiderült, hogy a pumpám működik, tehát valahol az áramellátásban van folytonossági hiba. A tank oldalán nem érkezett meg a +12V. Végül a motortérben az akksi mellett megtaláltam a hibát. Ott összesen 3 kisméretű relé van, ebből az egyik az AC pumpát kapcsolja. A relék csatlakozóiban durva mértékű oxidáció volt és mivel műanyag házban vannak az F saruk, ebből szemmel semmit se lehetett látni, csak amikor kirántottam belőle a vezetéket. Mind a három relé a kukában landolt a csatlakozóikkal együtt. A tartó lemezt kifúrkáltam és csavaros felfogatású egyszerű, jó minőségű 4 lábú autós reléket építettem be, a csatlakozó vezetékeit pedig forrasztottam és zsugorcsöveztem, ahogy a nagy könyvben meg van írva. A 3 relé csatlakozóval együtt kb 2500 Ft volt.
Egyes szervízekben már lehet rámsóztak volna egy új üzemanyagszivattyút munkadíjjal, szóval nem árt néha nyomozni egy kicsit, ha gond van. Ajánlom minden 145-146 tulajnak, hogy ezeket a reléket cseréljétek, ha módotok van rá, mert rossz helyen vannak és így 17 év után jó kis hibaforrások lehetnek. Nekem pont akkor nem indult, amikor már este volt, -5 fok és fáradt voltam :)

A futómű felújítás lassan a végéhez ért :)
Az autómat az előző gazdája mielőtt hozzám került, Pesten használta. Ezt talán nem kell részleteznem, így szép lassan elkezdődött a futómű felújítás 2014-ben. Kapott két új FRAP lengőkart, kormányösszekötőket, majd Birth stab. rúd külső szilentet, amit idén újra kicseréltem, mert a rossz minősége miatt teljesen tönkrement és megkeményedett. A Monroe már csak jobban fogja bírni.
Idén elhatároztam, hogy kicserélem a két első gólyalábat is, mivel a régiek még ugyan jónak tűntek, de kezdett a teleszkóp olajosodni és a toronyszilent házat csúnyán elkezdte enni a rozsda. Mivel most lettem túl egy kuplungozáson is (LUK szettel és sok utánajárással kijött 100E Ft-ból), csökkentenem kellett a kiadásokat, így a választásom bontott gólyalábakra esett. Alexandro kolléga által hozzájutottam egy pár bontott gólyalábhoz, amit behozott kocsiból szerelt ki. Ő alaposan átvizsgál minden alkatrészt eladás előtt, illetve kevesett futott autókat bont, így optimistán álltam hozzá. Azt talán mondanom sem kell, hogy ha szétszedem a gólyalábat, veszek új teleszkópot és új toronyszilentet, 60E Ft alatt nem nagyon álltam volna meg és akkor ebben az árban még egy gyenge, utángyártott teleszkóp van benne. Így szerencsére szinte a harmadából kijöttem.
A kapott alaktrész eredeti volt, olajnyom nem volt sehol, csak némi felületi rozsda. Meg lett pucolva, kapott egy festést és bekerült a járgányba. Egy 2 óra alatt meg is voltunk vele. Az eredmény meggyőző, a stabilitás javulása egyértelműen érezhető főleg bukkanóknál. Az autó tornyai belülről ki lettek takarítva és kenve egy kis olajjal, így a torony átrohadás meg van előzve jó időre. Aki látja a motortérből, hogy a toronyszilent háza már nagyon rozsdás, annak szintén ajánlom ezt a beavatkozást. Fontos még annyit megemlíteni, hogy az oldalankénti 3-3 toronyszilent furatába menő 8-as csavart cseréljétek újra, mert a régiek könnyen megnyúlnak és volt, ami el is szakadt minimális erőfeszítéssel. A futómű mozgása miatt egyszerűen elgyengültek.
Remélem a gólyalábak sokat kibírnak még, én azért igyekszek jobb utakon menni :) A stab. rúd belső szilentjei közel 18 év után okoznak néha tompa koppanásokat, de ezeket állítólag nagy szívás cserélni, mert a bölcsőt egy 10cm-en le kell engedni és nekem nincsen aknám. Mindenesetre célként bejegyeztem a 2018-as évre :)



4 db kleber krisalp hp3 205/55 r16
Sajnos hátul a zárnál elszakadt a nyitóbowden... konkrétan leszakadt a fej, ami beleakad a nyitókarba. A hideg miatt nagyot szerelni sem akartam, új bowdent sem találtam, így maradt a gyors javítás, melynek egy villanyász csoki esett áldozatául és azt a kábel végére erősítve, a nyitókarba akasztva működik. :)


Indítani akartam, de nem jött össze! :-( Furcsa volt már, ahogy a központi zár is nyitott, vagyis éppen hogy csak nyitott! Szóval hét év után behalt az akksim! Nem panaszkodom, szép teljesítmény! Most is ugyanezt a Bosch-t vettem (26600,-), 63Ah, 610A indítóáram! Remélem ez is kibír majd hét évet! :-)
2017.12.25.
Ezt a gyönyörű szőnyegszettet viszont feleségemtől kaptam karácsonyra! Nagyon tetszik! Egy kis segítséggel rendelte a Főnix autószőnyeg-től! :-) Gyárilag nincsenek a 155-ben patentok, de mivel állandóan elcsúsznak a szőnyegek a lábaink alatt, ezért patentokat is kértünk! Így nem kell többet mérgelődnöm, hogy elcsúsznak a szőnyegek! :-) A patentokat egyszerűen csak bele kellett tekerni a szőnyegbe, semmi extra! Majd ha bent van a szőnyeg is, akkor a patent tetején lévő kis pöcköt elfordítani és kész! Szőnyeg rögzítve! :-)












Elmúlt évben a lengőkarok gyakorlatilag tejesen ki lettek cserélve.
Nyári dolgok (Cz-nél)
Turbócső és turbó geometriája(?) cserélve, többi része rendben volt turbós szaki szerint.
Szívósor szelepe kifújt, ki lett szedve, plusz szerelő tanácsára egr le lett falazva... Kipufogó csonk két szélső csavarjánál kifújt, mindegyik ki lett cserélve, erősebb, vastagabb csavarral (szikraforgácsolással és pár hét válrakozással).
Vezérlés csere (250.000km)
Talán szeptember (Cz-nél): első féktárcsa és fékbetét csere.
December (Kalocsa): kuplung munkahenger csere.
35 nap után újra kerekeire állt PHuBi.
A "Hátsó rész" projekt ezzel lezárult.
A következő projekt az elektronika lesz:
- tolatóradar felélesztése,
- a zene (sub) véglegesítése,
- antenna kapcsoló beépítése (Pókban is volt),
- dallamkürt (Hazárd megye lordjai?),
Ma tehát szétszedtem a középkonzolt.
Újra megtaláltam a telefon koaxát. Felfedeztem továbbá, hogy a rádió kapcsolt 12 Voltját a szivargyújtóról "vették". Nem túl szép megoldás, némi szépészeti beavatkozás kell majd neki.
Továbbra is kérdéses, hogy a plusz kapcsolókat hová teszem:
- antenna kikapcsoló
- légkürt aktiváló
- dallamváltó
- ??




Az autóm Svájcból jött, emiatt a Blue&me németül beszélt hozzám, nem igazán értettük meg egymást. A problémámra a választ ismét Shadintól kaptam meg (Köszi!), a szükséges fájlokkal együtt. (English)
A fájlokat fel kell rakni egy maximum 512MB-os (egyes leírások, weboldalak szerint lehet nagyobb is) pendrive-ra, ami FAT fájlrendszerű, az autót gyújtásra kell tenni, berakni a pendrive-ot, óracsoportok között kiírja, hogy "Language update in progress" majd, ha kész van akkor "Language update complete", ezután gyújtást levenni pendrive-ot kihúzni és készen is van, innentől már angolul beszél. Ezután már könnyen megértettük egymást és sikerült beállítanom, ehhez csak a kormányon lévő gomb kell és a settings valamint pairing szavak, ezután pedig megmutatja a pin kódot, amivel a telefon tud csatlakozni hozzá.

Még nyáron eladtam a 17-es QV felniket, a 18-as turbinák megmaradtak télre. Téli gumikból továbbra is a Michelin a kedvenc, Pilot Alpin 4 került rá 225/40R18 méretben.
