Blog

Sikerült pótolni az eltört könyököt, így össze is lehetett szerelni a motort. Mivel sikeresen megsértettem a fejet egy helyen a tűzkarika kiszedése közben, az első próbálkozás sikertelen volt. Füstölt a befecskendező mellől, majd az üzemanyagot is fröcskölte kifelé szépen. Nem is foglalkoztam vele kb. 2 hétig, majd ma újra elővettem ezt a vacakot. Kiszedtem a kettes számú befecskendezőt, majd megigazítottam a fejet, felhevítettem a réz tömítést és visszaraktam a befecskendezőt a helyére. Indítás után nem füstölt, viszont ugyanolyan csattogó hangot adott ki, mint korábban. Finoman beütöttem hát a helyére, majd hagytam a motort felmelegedni üzemhőmérsékletre. Megszűnt a csattogás, így jó érzéssel folytathatom a féltengellyel való háborút.

 

Használt autó révén a vásárlás után következik a kötelező szerviz.
Ez okból cserélve vezérlés+vízpumpa (INA), összes egyéb szíj (Dayco), minden szűrő (Mann), olaj (Selenia 5w40),fagyálló (Bárdi féle), valamint szükséges volt még egy termosztát (Behr) csere is és kellett még két első lengőkar.

 
>> Tuning és extraRicsi 147 // Alfa 159 2.4 TI 209 LE // 2018-01-14

Tegnap voltam Ákosnál, a DPF-el volt egy kis gondom, de most már többet nem lesz...
Természetesen erositettunk is a kocsin, azt sejtettem hogy a lapátok és az EGR már kiiktatasra került az előző svájci tulajnal. Mint kiderült jól sejtettem és már chipelve is volt, bár ezt nem igazán éreztem rajt, de Ákosban ismét nem csalódtam, új autót kaptam tőle... Ha már fel volt emelve alá neztem, szép minden, bolcso sem rozsdás.

Km:81000

 
>> Eseményyani🍀 // Alfa 147 1.6TS // 2018-01-13

2011 augusztusában vettem meg egy Amore tag cartárstól. Második autónak szántam, mert az 59-et sajnálom arra a néhány kilométerre elővenni, ami napi munkabajaráshoz szükséges.
Mondhatjuk, hogy olcsón vettem, de ennek meg is volt az oka. Kidobta a 4,-et. Váltó, és ha már ki volt véve kapott egy új kuplungot is. A bal hátsó sárvédőt és a küszöböket lakatolni, majd festeni kellett. Az első lökhárítót nem érte meg javítgatni, kapott egy újat. A szervócső engedte az olajat, az is cserés volt. Az első ülések kiültek, szakadtak voltak, így kapott egy komplett bőr ülésszettet. Az első fényszórók szintén cserélve lettek. Jó fél év kellett hozzá, hogy azt mondhassam megüti azt a mércét, amit egy Alfától elvár az ember.
Vételár: 200000
váltó (bontott): 15000
kuplung-kinyomószerkezet: (bontóban vettem, de teljesen új, még nem használt volt) 10000
bal hátsó javító iv: 10000
Karosszéria javítás (Ismerős csinálta) 20000
Szervócső (bontott): 6000
Első lökhárító: 16000
festés: 80000
Első fényszórók: 28000
Bőrbelső (bontott)? 30000

 
>> EgyébZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2018-01-10

A tavaszias télben egy kicsit megmozgattam és lemosattam az autót. A V6 hangja, azért ... :-))

 
>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2018-01-13

Karácsonyra öcséméktől egy univerzális ülésfűtést kaptam, amit a karácsonyi fáradalmak :) után segítségükkel beépítettünk a vezető oldali ülésbe.
Kicsit féltem, hogy szedem le a bőrülés huzatot úgy hogy utána össze tudjam rakni újra, de nem volt vészes, bár így is 5 óra hosszáig tartott a művelet a bekábelezéssel együtt.

Kábel bekötés:
- A küszöbben és a padló szövet alatt vannak elvezetve a kábelek
- A biztosíték táblában megkerestem az ülésfűtés eredeti biztosítékát, ide forrasztottam a pozitív tápot
- A negatív a biztosíték tábla alatti negatív gyűjtőhöz lett rögzítve

Fűtőpárnák és kapcsoló:
- Ülés kiszed
- Az ülés mechanikát szét kell bontani
- Az üléshuzat csak be van feszítve egy fém perem mögé ezt egy kis csavarhúzóval szépen ki lehet pattintgatni
- Minden ülés hajlatban van egy drótszál ezeket ki kell bújtatni hogy jól be lehessen nyúlni a huzat alá
- Méretre kell vágni a fűtőpárnát majd be kell ragasztani a huzat alá
- Ezeket az ülő és hát részen is el kell játszani
- A kapcsoló a gyári helyére került
- Így az ülésből már 4 csatlakozó lóg ki, a légzsák csatlakozóval együtt

Miután visszaszereltük az ülést, még elrendeztem a kábeleket, hogy az ülés előre-hátra állítását ne befolyásolják a kábelek.

Bekapcsolás után körülbelül 3 perc után érezhető a működése, a bőrön egy kicsit lassabban ér át a meleg :), de így is király.
Ennek örömére meg is rendeltem az anyósülésbe is egyet, ne maradjon már ki. :)

>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-01-10

Lengőkar javítás utáni futómű ellenőrzés, decemberre nem tudták már elválalni ezért átcsúszott januárra. Igazából nem lehetett észre venni semmi rendellenességet, amit a futómű állítható gép be is bizonyított. Nem ment el semmi.

 
>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa GT 1.9 JTD // 2018-01-13

Trencsikéknél kiszúrtam egy nagyon szép állapotban lévő bőrözöttkormányt.
Az Olasz Autók házára biztam a cserét. Horváth Laciék ismét hibátlan munkát végeztek.

 

Már régóta el volt törve az alsó motorvédőburkolat. Most már teljesen elengedett és lógott a földön. Vettem rá egy újat.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2018-01-12

Ott kezdődött a történet,hogy ősszel csak két db gumit rendeltem az elkopott Contik helyére,azt hittem amik a hátsó tengelyen voltak ,azok kibírják még ezt a telet. De tévedtem,volt pár necces szituáció miattuk ,igy inkább rendeltem ,két db ,a céges autóinkon jól bevált General Altimax Winter 3 gumit. fritzreifen.de oldalról ,2 munkanap alatt megérkezett.
Ma rakattam fel Bpesten.2017 27. hetében gyártódtak. 8.5-9 mm profilmélységgel kezdik a pályafutásukat nálam.
A költségek a gumik 146€ árából ,és az 5000 ft szerelési díjból tevődnek össze.
Km állás: 269200