Blog

2018.01.04. Hazárd megye lordjai - II.
2018.01.04. Pollenszűrő
2018.01.05. Pollenvédelem aktiválva
2018.01.09. Fluxuskondenzátor :-)
2018.01.10. Teszt
2018.01.16. Kitámasztók
2018.01.16. Twin Spark 2002
2018.01.19. Belső világítás és ami mögötte van
2018.01.21. Pár apróság
2018.01.26. Kulcs
2018.02.10. Tetőnyitó motor
2018.02.11. Talpra PHuBi !!
2018.02.12. Alakul a tempomat
2019.02.19. Megjött a fogaskerék
2018.02.20. Megint hozott valamit a postás - távirányító

2018.03.04. Fogaskerék kérdés lezárva
2018.03.11. Valami nem kerek...
2018.03.15. Fékbetét csere
2018.03.15. Váltószoknya
2018.03.18. Kézifék szoknya
2018.03.31. Tempomat projekt 0.rész

2018.03.31. Alvázvédő
2018.04.03. Főfékhenger
2018.04.05. Mese a német precizitásról
2018.04.05. Amit a télen nem tudtam megcsinálni
2018.04.11. Új kulcs
2018.04.14. Limited edition
2018.04.14. Távirányító
2018.04.15. Tetőkaland és pár apróság....
2018.04.16. Valami nem kerek...
2018.04.18. Szülinap tetőolvasással
2018.04.21.Tetőhiba megoldva
2018.04.22. Defektjavító
2018.04.22. Megint vettem valami feleslegeset
2018.04.24. Váltógomb I.
2018.04.30. Távirányító II.
2018.05.01. Távirányító III.
2018.05.05. Suvickolás
2018.05.06. High End rádió :-)
2018.05.08. Váltógomb II.
2018.05.22. GPS Hon Kong-ból
2018.05.23. Távirányító - 2. kör
2018.05.24. Rádió
2018.05.25. Rádió - egyenlőre ennyi
2018.05.31. Futómű
2018.06.07. Biztos ami biztos
2018.06.07.Még egy új kulcs
2018.06.13. Tempomat - Part I.
2018.06.13. Tempomat - Part II.
2018.06.14. Tempomat - KÉSZ
2018.06.15. Hmmmm....
2018.06.18. Futómű
2018.06.20. Utolsó teendők
2018.07.27. Bal tükör
2018.07.30. HB3 kaland
2018.08.05. Gáz van...
2018.08.07. Belső világítás - LED
2018.08.09. Próbálkozás az olajfogyaszás csökkentésére
2018.08.12. Ablaktörlő motor
2018.08.16. Övpárna
2018.08.16. Belső tükör
2018.08.16. Zárpecek
2018.08.29. Egy érdekes probléma
2018.09.01. Garázs
2018.09.10. Azt hiszem megvan a téli projekt...
2018.10.07. Viaszolás
2018.10.07. Olajfolyások
2018.10.09. Olajfolyás - szelepfedél
2018.10.10. Szelepfedél vissza
2018.10.10. Endoszkóp
2018.11.02. Alfás tali ajándékkal
2018.11.21. Vezérlés rögzítő
2018.11.22. Szezonzárás
2018.11.29. Ablakmosó tartály ürítés
2018.12.19. Szaporodnak a projektek
2018.12.25. JVC rádió

 

Giulietta története
Pók története
PHuBi története

Tematikus linkek a blogokhoz

A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz

 
>> Szervizszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-03-12

Az előzőekben megállapítottam, hogy tűzoltás gyanánt még két művelet elvégzése SOS szükséges, hogy nyugodt szívvel neki tudjak a nyári szezonnak indulni. Az egyik a motorvezérlés burkolat cseréje, míg a másik a felső motorkitámasztó bak felújítása volt.

Szóljon ez a bejegyzés elsőként is a motorvezérlés burkolat cseréjéről. A félelmem az volt, hogy mivel a felfogatási pontok egy része az előzőnél törött volt és a vezérműtengely fogaskerék is beledarált már, nem mertem megkockáztatni, hogy a menetszél vagy bármilyen külső körülmény a vezérműszíj alá kotorja és megugrassza vagy elszakítsa. A csere nem tartott tovább fél óra negyven percnél, házilag is kivitelezhető, de kell elszántság hozzá, hogy megfelelően a helyére sikerüljön pattintani. Bontott, de hibátlan állapotú darabot sikerült szerezni, emlékeim szerint 6000Ft körüli összeg volt postával együtt. A képeken jól látszik a különbség.

A képeken a régi és az új látható, illetve a csere előtti és utáni állapot.

 

A dolog úgy kezdődött, hogy a start gomb megnyomására sötétségbe borult az autó, mintha kiment volna egy biztosíték. Kulcsot hiába vettem ki és tettem be újra, semmi változás, egészen addig, amíg ki nem nyitottam az ajtót és csuktam be, ezután újra búgott az AC és indult az autó. Ezt párszor eljátszotta, de aztán kiderült, hogy a pozitív saru le van csúszva a helyéről. A régi akksit hiába töltöttem, gondolom betett neki a lecsúszott saru, így vettem egy újat: Exide Premium 61ah 600A 240mm x 175mm x 175mm. Berakás után láttam, hogy ugyan a régivel egyezik a méret, de nem a gyári, mert a leszorító picit bő rá.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-14

Hiányzott egy tartófület rögzítő csavar. Szerencsére akad szinte minden méret készleten, így hamar orvosolva lett a hiba. Lassan minden rejtélyes ciripelésnek lesz gazdája.

 
>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-02-12

A szélvédőjavítást összekötöttem egy autómosással. Gondoltam, gépi mosóba megyek, mert a fényezésnek már úgyis mindegy, de legalább leszedi a sót az Alfa aljáról. Nemcsak azt szedte le. Lepattant az első rendszámkeret, az utánam érkező autó meg szépen átment rajta. A keret apró darabokra tört, a rendszám meg kissé összegyűrődött.

Csak annyi értelme volt visszamenni érte, hogy elveszett rendszám helyett sérültet kell pótolni az okmányirodában. "Imádok" sorbanállni és ügyintézni... hiányzott, mint mókusnak az erdőtűz.

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-02-12

Lassan kopó-fogyó alkatrésznek számít a szélvédő. Amióta megvan az autó, a harmadikba sikerült krátert ütni. Mivel most nem volt se túl nagy, se túl rossz helyen, csere helyett a javítást választottam. Háromnegyed óra alatt megvolt, annak is az UV fény alatt történő száradás volt a nagyobbik része. Nem tűnt el nyomtalanul a kráter, de a repedés megállt és a szembejövők fényeit se szórja szét. Szódával elmegy.

>> SzervizZsiri13 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V // 2018-01-14

Mivel az autó érvényes Olasz műszakis volt, így csak honosítani kellett.Az Olasz műszaki Január 12-én járt le.
Tudtam, hogy van egy kis baj a járgány füle mögött, a hátsó lengéscsillapítók már nem voltak túl jók, dobálta az autó a hátulját.Terveztem a cserét,de bíztam benne, a vizsgán még "átcsúszik.A másik bibi az első kipufogócsővel volt.El volt repedve, kifújt.A műszaki végűl meglett, de csak az említett alkatrészek cseréje után.
Műszaki vizsga: 23000
Első kipufogócső: 24000
Hátsó lengécsillapítók: 28000×2=56000
Hátsó stabilizátorkar: 6400
+munkadíj: 23600

 
>> SzervizZsiri13 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V // 2017-10-14

Hétvégén loholok haza, vajon mi lett az autóval.Motornak alapjáraton kerepelő hangja van.Már a szerelőnél volt, párom levitte.Találgatás, kiolvasás, majd bontás...Megvan a bűnös!!!!
Főtengely-szíjtárcsa: Breda
Gumibetét ment tönkre...😐😐

 
>> SzervizZsiri13 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V // 2017-09-28

Az autó megvétele után, egyből a szerelőhöz vittem, végezze el a kötelező cseréket, az általam vásárolt alkatrészekkel.
-Olajcsere Selenia Wr 5W40 olajjal
-Olajszűrő: MANN-FILTER
-Gázolajszűrő: Mahle
-Légszűrő: Alco
-Pollenszűrő: Febi
-Vezérlés csere: Gates vezérműszíj, görgők
-Ablaktörlőlapát: Bosch