Blog
A meglévők elég rosszul töröltek már, különösen a vezető előtti, pont szemmagasságban csíkozott. Kapott egy pár Bosch Aerotwin-t. Kíváncsi vagyok, meddig bírja majd.

Nekiestem a váltógombnak Droberto infói alapján. A probléma az volt, hogy a váltógomb lötyögött, illetve a kupak is elég csúnyácska volt. A csavar meghúzva. Nekiestem a kupaknak, alkohollal szépen meg lehetett tisztítani, mondhatni újszerű lett. Ismét egy ciripelő hanggal kevesebb!


A következő alkatrészek cseréje történt:
Jobb hátsó kerékcsapágy (Starline)
Jobb oldali féltengely külső gumiharang (SKF)
Hátsó fékbetétek (Textar)
Kiegyenlítőtartály (Polcar)
223000km
A jobb felső felújított lengőkar gömbfeje kopogott .Cseréltem TRW gyártmányra mindkettőt.
Az alsó motorvédő lemezt is cseréltem egy utángyártottra.
221000km
Sajnos kb 1000 km után szétnyílt az alsó turbócső.Kapott újat. Remélem ez bírni fogja egy darabig :)
Gondoltam írok pár sort az első javítgatásokról és negatív tapasztalatról.
Januárba volt műszakis a gép, elvittem előműszakira. Jobb oldalon alsó, illetve felső lengőkar csere érett lett a két hátsó hosszkitámasztó kezd öregedni akkor már azt is cseréltem.
Ha már szét kellett dönteni a jobb oldalát a kormányösszekötőt se hagytam fent.
Szerelés megvolt, elvittem futóműbeállításra. Másnap furcsán viselkedett kanyarba a gép, átnéztem picit és amit levettek kereket állításnál tök lazák voltak a csavarok. Kissé ideges voltam azt hiszem.
Műszaki megvolt, kissé furcsa hangja kezdett lenni a kuplungnak, sajnos a kettőstömegű kezdte megadni magát.
Elvittem ahol a futoművet állították mert sajnos nincs helyem, hogy én csináljam. Szétszedték, másnap felhívtak, hogy tényleg kettőstömegű van oda és 500 ezer az anyagköltség de nekem csak 400!!!!! Természetesen mondtam, hogy akkor rakjátok vissza a váltót mert az vállalhatatlan pofátlan összeg. Megvettem a cuccokat akkor már komplett kuplungot és kinyomócsapágyat is kapott szimeringel együtt összessen 252!!!! az egész hát nem fél milla.
Következő feladat volt szerelő keresés.... Találtam egyet vélemények alapján nagyon tuti jó áron. Tényleg normális a tulaj imádja az olasz kocsikat beszélgettünk a lényeg, hogy mennyi a matek tízezer forintos órabérbe dolgoznak 10 óra a norma ideje vagyis egy százas. Udvariasan megköszöntem és távoztam. Nem normális dolog, hogy madárnak akarják nézni az embert. Többet sehova se kopogtatok be az biztos.
Végül ki lett cserélve tökéletes lett minden, újra gyönyörű hangja van.
A tanulság nekem, hogy mindent csinálj magad inkább bérelj egy garázst mert nagyon pofátlanok.
Haza fele megkentem a felniket egy nagy kátyúval. Rendőrség kijött felvették a jegyző könyvet, lefotózták jobb első abroncsot felírták mit kár. Elkezdtem a felni cserét addigra elmentek, szóval a futómű elment, gumi kuka, és van egy szétvert felnim.





A következőket cseréltettem a 159-en/alkatrészek Erhardtól:
- olaj és olajszűrő (Selénia WR PE 5W30)
- levegő, pollen és üzemanyagszűrő
- első fékbetétek (TRW)
- EGR hűtő fedél (kicseréltettem elővigyázatosságból, de a réginek sem volt baja, mint utóbb kiderült)
Amit Győrből intéztem a szerelőmön keresztül:
- 3 db gyári ajtóhatároló (4-ből 3 iszonyúan kattogott, végre nem teszi)
- illetve kicseréltettem a már halványuló jobb hátsó index izzót
Amire nem számítottam, de a vizsgához kellett:
- első lengőkar hátsó szilentek
- job oldali kormányösszekötő
- nívópálca tömítőgyűrű
Fentiekhez jött még ugye a műszaki vizsga. 2020. márciusig meghosszabbítva.
A kipufogóm külső részét a sokak által már jól ismert rozsda miatt lefejtette a szerelőm, a csatolt fotón látható állapotban volt...
Ez így egyben már elég drága "mulatság" volt, remélem jó ideig nem kell ennyit költenem az autóra. A tervezett szervíz pakkot már decemberben megvettem, hogy a februári költségeimet kevésbé fájdalmassá tegyem, de a váratlan dolgok miatt így is "fájt". Persze tudom, a majom meg a banán esetét...
Egy dolog maradt el: a kiegyenlítőm aljánál lévő könyöknél szivárog a hűtőfolyadék...most sűrűn csekkolom és ha kell, cseréljük azt is.
Update:2018.03.01-én a vízcsőkönyök is kicserélve, anyag és munkadíj hozzáadva az összes költséghez.
A költség a fenti összes tételre vonatkozik, munkával, vizsgadíjjal. Km: 168.948
Művelet helyszíne: Riegler Győr.


A következő téli szezonra beruháztam egy 17-es felni szettre. Most már marad a 19-es szett téli gumin, de legközelebb már cseréljük és az csak nyáron lesz fent. Terveim szerint 225/55-ös gumit veszek majd hozzá, ami ugyan kicsit ballonosabb a gyári 225/50-nél, de eddig nem ért le sehova a kocsi alja, a kisebb felnivel sem szeretném. Persze 18-assal még szebb lenne, de az kapásból árban a duplája és a gumi is sokkal húzósabb rá, így marad a 17. Nem lesz rossz ez sem. Csóka Gergő közreműködött a felni vásárlásomban, Esvé cartárstól vettem át őket.
