Blog
B oszloptól hátrafelé 20as Lumar fólia került fel + szélvédőre egy csík.
Gyors és precíz munka volt. Köszönöm Szabifólia
Első lámpa biztosíték csere, szivargyújtó biztosíték csere, izzó csere, hátsó ablak fűtés relé csere.
B oszloptól hátra műbizonylatos Llumar fólia a lehető legsötétebb, készülünk a találkozóra :) Meg Valentin-nap
Első extra :) Szerettem volna szép igényes zenét,karácsonyra befektettem egy két cuccra, így a projekt beindult. Két első ajtó beszigetelve (bitumenes lemezek az ajtóba és belülről aluminium lapos szigetelés a réseket eltakarni). Új magnó (mechanika nélküli Kenwood KMM BT304) új első szett ( JL Audio JLC1-650) és egy mélyláda (Alpine SWE 815). Nekem ez tökéletes (kívülről alig hallani, belül meg koncert).
2019.02.28
Jobb oldali felső lengőkar csere: ?Ft
Az önindító továbbra is kicsit rosszalkodott, így kértem nézzenek rá. A megoldás egy bontott önindító, melybe beletették a múltkori behúzótekercset: ?Ft
Szum: 35 000 Ft
Km: 145 000 km
Szerviz CZ Tuningman
Megy futómű állításra, mert nincs meg az egyenesfutás.
A 8 db porlasztóból az összes jól működik.
Annyi különbség van köztük hogy 5 db 130 bar-os működésű, a másik 3 db 180 bar-ral dolgozik.
Az 5db 130asnak az eredeti jelölése : 115, 130, 130, 130, és egy 150 báros
A 3 db 180asnak : 150, 150, 150 báros jelölése van.
Most próbaképpen balról jobbra haladva, az első hengertől a harmadikig 180as, a negyedik hengernél 130as porlasztó van.
Most így 10 fok felett, és dúsító ráhúzásával szépen járt hidegen, nincs egyenetlen alapjárat, se füst és még enyhén csattanó mellékhang sincs.
Aztán vissza húztam a dúsító kart és úgy is minden jó volt.
A porlasztók alatt új alátétek vannak, aminek db-ja csak 475 Ft volt.
Az ilyen 0 és - 5°C közti indításnál majd kiderül mit produkál.
u.i.: úgy néz ki jó lett, igaz 0 fok körül jártunk az egyik éjjel, de indítás után már nem füstölgött, és az indításnál is csak normális füst volt.





Az autót elég sokat használtam városba rövid távon, és az olajszintjelző is azt jelezte, hogy nincs benne olaj, pedig maximumon volt. Ekkor tudom, hogy függetlenül a kilométertől, és a gyári előírástól eljött a kötelező szerviz ideje. Így irány Várpalota. Olaj és szűrők cseréje. Illetve mivel az egr hűtőbe 80.000 Km van és innen minden nap ajándék, így az is cserélve lett.
Illetve még egy dolog, ami meglepetést okozott, főleg Csörinek. Nagyon sok autónál olvastam amiben ennyi km van, illetve Csöri is mondta, hogy a szelepek tetején lévő himbák elkopnak berágódnak. Mivel kicsit szivárgott az olaj a szelepfedélnél, és azt is cseréltettem, akkor mondtam, hogy ezeket is cserélje.
Na itt jött a meglepetés. Se különösebb berágódás se kopás. De ha már meg lett rendelve így cserélve is. Ahogy mondta Attila, vagy azoknál az autóknál 2X 3X annyi km van amikben cserélt vagy rossz olaj vagy hosszú intervallum, de érdekes.
Igazából, hogy a normális és hozzáértő szerelő, mivel az autót Csörin kívül más nem szerelte, kivéve a gyári szervizet. Onnantól mind az előző tulajnál mind nálam csak Ő nyúlt hozzá, vagy a normális olaj, mivel csak Seléniával ment, vagy a normális - nem gyári- szervizciklus vagy ezek összessége eredményezte nem tudom, de jó hír.







- ülések vissza,
- tükörfűtés reléje vissza,
- tetőcsavar leméretezve,
- akku feltöltve, visszakötve,
Kulcsot elfordít...
...pöcc-röff :-)
Garázsból kitolatva elindul a szezon.
69.652 km
A téli álom 141 napos volt.
Gyors kocsimosás, tankolás és egy 60 km-es kör a környéken.
Az utolsó 20 km-re kinyitottuk a tetőt.
Ma 569 napja gurulunk együtt.




A GTA felnik miatt vettem 2 széles sárvédőt.
Fűtőradiator, gumiharangok és az első fékcsövek megérkeztek.


Nem tudok leállni, ebbe az autóba besűrítem a véleményemet a mai autógyártásról. Kell nekem is tablet, mer' az menő. :-)
Na jó, legyen Fiatosan nyomi 6-7 coll közti kijelző.
Persze más ok is van. Szüleimnek volt egy koccanása fél éve. Az előttük menő autó jobbra leindexelt, lehúzódott, majd balra bekanyarodott. Rekonstruálhatatlan, nyilván a hátulról érkező a hibás. Kiderült, hogy rövid időn belül több hasonló balesete volt annak az autónak. Legyünk jóindulatúak, csak ügyetlen... azért én megfogadtam, hogy a felújított autóban lesz egy menetrögzítő. Valami szolid, olcsó, ami nem bontja meg az eredeti beltér hangulatát.
Hát lett. Nincs saját kijelzője, egy TF memória kártya kell bele, arra rögzít. Xiaomi termék ez is (nekem nagyon beváltak), 70mai a neve. Szolidan mögé lehet tenni a tükörnek, egy elektrosztatikus fólia rögzíti az üveghez. Nagyon szuper, pláne a 10e Ft-os árhoz viszonyítva.
Először a saját telefonomra terveztem feltenni az appot amivel letölthető a felvétel,és nézhető az élő kép, jó lesz az úgy. Aztán átgondoltam. Munka telefon, hívnak rajta, zene is kéne az autóba, és attól is kiakadok, amikor navigálás közben kezd el csörögni, és a Whatsapp is pittyegni. Válasszuk inkább külön.
Túrtam a netet egy kicsit, majd ráakadtam az Oukitel C12 Pro csodára. 22e Ft-ért iderepítették a postaládámba. 6.5"-os kijelző, 2Gb memória. 4 magos MTK proci, Android 8.1. HIhetetlen, de megjött, itt van a kezemben, és tényleg ezeket tudja. Ő lett a kijelző. Feltelepült a NewPipe, a kamera app, a Xiaomi Roidmi transzmitter app és még pár hasznos dolog.
Így ez lesz a zenelejátszó (nem csak az autóban), navi, dashcam kijelző, és bármi.
Nos ennek a kütyünek köszönhető az új Alfás e-mail címem is.
Kütyü özön egy 23 éves autóban :-) Összvissz egy USB tápot kellett fabrikálnom bele, jól elfért a hamuzó mögé. Pluszban még behúztam egy micro USB kábelt, szép fonottat, öccá' Ft-ért jött. Mágneses usb csatlakozóval. Legyen ez is.
A beltér pedig still like original. A tepsifon elhelyezése még fejlesztés alatt.






