Blog
Mivel már régóta zavart, hogy a kuplung pedál indulásnál nem a felső helyzetében van, és egyre lejjebb kezdett menni (persze menet közben minden jó volt), rászántam magam, hogy kicseréltessem a felső munkahengert (is, mert az alsót korábban cserélték).
Ez sajnos egy láncreakciót indított el. Kiderült ugyanis, hogy a kettőstömegű rossz állapotban van (bár ebből én nem éreztem semmit). Ehhez viszont ki kellett szedni a kuplungot, amit a szerelőm nem tudott vissza rakni. :/ Állítólag nem lehet vissza tenni, ha már egyszer kiszedték, az után állító miatt (vagy nagy a rizikó h rossz lesz) . A kinyomócsapágy is kuka, mert már zörgött. Közben a kicsavarásnál a felső lengőkar csavarja letört. :o
Egy lendkerék-kuplung-kinyomó kombó cseréje nem kis összeg sajnos. Az alkatrészeket nem én hoztam, mert az 56-nál már szívtam rossz lendkerékkel.


Gyertya cserére került sor, nem mintha lett volna valami gondom velük de nem tudtam mennyi idősek. Váltó olajat is cseréltünk, a szerelőm ezt az olajat rakja a többi 159es váltoba.
160878km






Hosszas sajátkezű optimalizálás után végül inkább mégis kerestem egy szakértőt, és jobb is, hogy így tettem. Alig volt gondja, mindössze a gyújtás volt máshol, az üzemanyagszint volt nagyon magas és a keverékképzés határeset. Szóval "közel voltam". :)
Lajosmizsére kellett ellátogassak a megoldásért, ahol meg is lettek a beállítások röpke 5-7 óra alatt, persze cartársi eszmecsere közepette.
Az alapjárat és a menettulajdonságok kisímultak, szinte siklik a gépjármű. A fogyasztás 7,033 literre sikerült az első mért etapon, igaz keverékbenzinnel. Az út alatt volt egy-két rövid megtorpanása is, de 1-2 perc alatt túltette magát rajta.
A nyugodt járással sokkal "utazhatóbb" lett, viszont mintha kissé erőtlen lenne, a visszacsapó-szelepre gyanakszom, mert nem változtatott rajta az sem, ha megfordítva tettem be. Szóval lassabban éri el a magasabb utazósebességet, de jóval szebben üzemel. A fogyasztás pedig akár az olcsó Shelles és Auchanos benzinkeveréknek is betudható, de így is tűrhető eredmény.
A felmerült költségeket egy szett bontatlan gyertya és üzemanyagköltség is megnyomta.
A képeken jó társaságban amúgy gyorsan telik az idő.
A Bianco Argentok közeli rokonok, még a rendszámukon is látszik.:)




Na ez megint egy csodálatos szervizelés lett :) Az egész úgy kezdődött, hogy beletört 1 darab tőcsavar a fejbe, a leömlő leszerelésekor. Nem pánikoltam, volt már ilyen, gondoltam belefúrok, majd csavarkiszedővel kihajtom, mint anno. Hát az égieknek valami más tervük volt velem, de az fix, hogy nekik összejött. Megfúrtam a beszakadt csavart, szépen sikerült is 2,5-ös fúróval átszaladni rajta, majd emeltem a méretet lassan, majd oda jutottam, hogy 6,5 mm.... na itt lett egy aprócska probléma. Ahogy kivettem volna a fúrót megnézni, hogy mit csinálok, megfeszítettem a furatban és beletört. Itt kezdődött a szentségelés és minden égi hatalmasság emlegetése. Szünetelnem is kellett a munkát egy éjszakára, úgy eldurrant az agyam.
Másnap szépen leengedtem a hűtővizet, levettem a csövet a kipufogó nyílások felől, csináltam még egy kis helyet. 1,5--2 óra szórakozás után mindenféle eszközzel sikerült kivarázsolnom a beletört fúrófejet és a csavar maradékát.
Ismét egy jóbaráthoz fordultam, HeliCoil-nak nevezik. Mivel nem sikerült teljesen középre fúrnom, így 2 választásom volt: vagy felfúrom a menetet M10-re, de akkor megakadok a melóval, mivel csak sima M8-as tőcsavarom van, vagy menetjavítót alkalmazok és újra M8-as menetet varázsolok a fejbe. A második lehetőségnél maradtam, felfúrtam a javítókészletben lévő fúróval, majd belevágtam a menetet, majd menetrögzítővel beletekertem a betétet a fejbe. Annyira gázos volt a menet első 2-3 mm-re, hogy nem mertem ragasztó nélkül alkalmazni a betétet. A biztonság kedvéért még M8-as menetfúróval átszaladtam a javított részen, de fasza lett.
A leömlő kegyetlenül deformált volt. Meg is lett csiszolva síkra, maradt még kb 1-2 tized mm a két végén, lehetett volna jobb is a csiszolgatás. Ezután minden faszán ment, ahova kellett oda tömítőt kapott, ahova zsír kellett, azt kapott. Indításnál érdekes volt, hogy egyre kevesebb zavaró hangot hallok a motortérből és füst sem lebben ki a motortér szellőzőnyílásain. Egyébként nem készültem régóta erre a történetre, 2016 decemberétől várt a polcon az új leömlő sortömítés :D
A következő projekt a kipufogórendszer átdolgozása lesz.




Eladva! Remélem új gazdájának legalább annyi örömet szerez majd mint nekem...
Most ugyan nem áll Alfa Romeo a garázsomban, de szívemben alfás maradtam. Remélem a jövőben lesz még lehetőségem újra birtokolni egyet!


Egy erősebb fékezést követően a jobb első lengőkar bekötésénél a bölcső erősen deformálódott. Az alkatrészek már tavaly be lettek szerezve, de úgy gondoltam még ráér. Hát nem annyira.
Album





