Blog
Kormánymű cserekor a szerelő azt mondta,hogy a főtengely szíjtárcsámat közeljövőben jó lenne kicserélni. Erre ma sort kerítettem. Kibontva nagyon rendellenességet nem éreztem, a gumi picit be volt repedezve, de szerintem nem vészes. Sajna még valamelyik görgő ,vagy csapágy hallat valami hangot, szóval annak még utánajárok.
Mai nap meg beugrott Totokid barátom olaj és szűrők cseréjère, és Réku 147-esen is kerestünk javítani valót (hatsó ablakmosó javítás 3 perc alatt) :)





Levettem a hátsó doblemezeket, (ami nem lemez, hanem filc) Nagyon örültem a látványnak, mert 9 éves autónál már számítottam némi rozsdára. A képeken látszik, hogy csak nagyon kevés felületi rozsda volt. Ezt először rozsdamaróval, majd alvázvédővel kezeltem. A gumi szilenteket, és más egyéb gumikat szilikonnal lefújtam. A küszöbbe és az alváz egyéb üregeibe egy flakon üregvédőt befújtam, ez nyilván nem lett elég. Majd folytatom.









2019.09.19.-én megjött a jelvény. Közben rendeltem az eBay-ről, és azt raktam fel. Amit Erhard küldött az egyenlőre tartalék marad. A pajzs, amit szintén Erhard küldött, nem olyan mint a régi volt, valszeg, ezért nem passzol rá ez a jelvény.



Elhoztam a komplett ulesszettet karpitostol könyöklőstol meg jo par aprosagot ami jobb állapotban van mint az enyemen illetve talaltam egy műszaki vizsga papírt. Azert fontos ez nekem mert szervizkönyv nélkül vettem a gtat igy csak a nusz oldalan lekerdezheto adatokat kmeket tudtam igazolni... A kocsiba 2013ban volt ehy motorcsere es meg tudtam melyik kocsi volt a donor. Lekerdeztem eperben az alvazszamat es eper szerint a motorszamat is megtudtam. A gepemen megneztem meg látható a komplett motorszam ami hogyhogynem a donorom gyari motorszama... Igy mar tudtam h a motorban annyi km volt cserekor amennyi a donor autóban... Ugyan az elado mondta h az elso tulajnak a fia aki a masodik tulaj volt mondta neki h a donor meg kicsit kevesebbet futott kocsi volt mint az enyem de ugy voltam vele h ezt csak mondtak vagy elhiszem vagy nem... Ahogy bontottam ki a gep belsejet a konyokloben talaltam meg ezt a műszaki vizsga papírt a donor 2012/11 havaban volt muszakin akkor volt benne 70.054 km. Az enyemben pedig ra fel evre a muszakin 77.009 km. Tehat a motorom hiaba cserelt annyit futott mint a kocsi(inkább kicsit kevesebbet) es már igazolni is tudom ha esetleg egyszer vmikor el akarnam adni... Bar ez jelenleg nagyon ni cs tervben. Legalább a lelkem is kicsit megnyugodott h nincs a motorban 2-300 ezer km... A sok jo cucc es az ulesszett csak hab a tortán...








A héten az autó indítás után olajcserére való figyelmeztetést kezdett dobálni, ami így bő 2e km-rel csere után nem tűnt normálisnak. Utánanéztem a cumó működésének. Az van, hogy egyrészt az infotainment számol vissza 15e km-ről ill. 1 évről, és a nullához közelítve figyelmeztet. Az olajcserekor ezt nullázták is. Van viszont az ECU-ban egy tároló, amibe használati statisztikák kerülnek (gondolom olyasmik, hogy hány hidegindítás volt, hány parketta, stb.), és ezek alapján szól, ha eljött az olajcsere ideje. Ezt külön kell nullázni, ami viszont elmaradt, emiatt dobta most be a figyelmeztetést.
Budaörsön soron kívül fogadtak, és megcsinálták a nullázást, így most rendben van. Ezen kívül volt egy visszahívás is a benzinszintmérővel kapcsolatban, így egyúttal ezt a frissítést is megcsinálták.

ebay - 3.650 Ft
keresőszó:
For Alfa Romeo Giulia Stelvio 2017-2019 Console Multimedia Knob Cover Red
Passzol a helyére, egyenlőre tetszik.
Már csak a start gombot várom.






Üzemanyag ellátási gondok adódtak, fel kellett újítani a nagynyomású szivattyút, az injektorok is átvizsgálásra kerültek, csak az egyiket kellett javítani. Nem akartam visszarakatni az amúgy már elég idős vezérlést, így ki lett cserélve a vez.mű szíj, görgő + vízpumpa. Kapott egy új nyomásszabályzó szelepet is. Az akksi sem mai gyerek volt már benne, dobtunk bele egy 100 ah Exide-ot. 358300 km.