Blog

>> Szervizttamas156 // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2011-09-28

1 hónap keserves munka és alkatrészbeszerzés után kész az autó.
Ahogy a szerelő elkezdte szétszedni a motort, haladt egyre lejjebb, a szelepektől a hengerfejig. Az olaj a dugattyúk mellett lefojt, ez nem sok jóra utalt. Ahogy a dugattyúk is kikerültek a blokkból, kiderült, hogy a gyűrűk el vannak törve 3 dugattyún is.
Innen kezdődött a gebasz.
A dugattyúk áztak gázolajban, leoldódott róla a sok ráégett olaj, ami egyébként az egész belső alkatrészeket beborította. Az összeszerelés, gyűrűzés előtt, a kosz eltűnésével derült ki, hogy a dugattyúk is sérültek, a gyűrűk rovátkái között pár centis darabok voltak letörve. Azt mondta a szerelő, még nem sok ilyet látott. Szerinte vagy nem használt olajat az előző tulaj, vagy sokat ált az autó, mozgatás nélkül. (gondolom ezért adták el, szerintem sokat csuklott, emlegettem bőven...)
A kálvária a dugattyúk beszerzésével fojtatódott, persze 2p2-es egy bontóban sem volt, komplett motorokat akartak rám sózni, horror összegekért.
Végül vidéken találtam, majd az összerakás következett. Összes tömítés csere, szívócsonktól kezdve apró bizbaszok is cserélve...
A motor most bejáratós, indulás előtt alapjáraton várok pár percet, nagyon óvatosan használom, remélem ilyen jellegű problémáim már nem lesznek vele.

 
>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2011-09-28

Mégsem bírta a gyűrődést a Dayton gumi, farkasfogasra kopott és elég érdekes hanghatásokat produkált. Helyette Nokian H gumik kerültek fel. km óra: 135600

Itt volt az idő, hogy újra összeálljon a ménes. Szelepek ellenőrzése és szimeringezése. Dugattyúk és hajtókarok cseréje+ gyűrűzés. Síkoltatás. Tömítések teljes lecserélése. Vezérlés ellenőrzése. Olaj csere.
Első lengőkar csere.

Nem várt költség volt a dugattyúk cseréje de nem volt értelme így újra összerakni. 3 dugattyú sérült volt.

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-09-27

16", phontól.. (0927)

>> SzervizRolee156 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-09-28

Mivel nem mindig indult be az autó, elvittem diagnosztikára, ahol egyértelműen kijelezte, hogy a motor hőfok jeladó, és a légtömegmérő rossz (azt, hogy nem indult a kulcs hibája okozta - immobiliser-).
Azt mellékesen megjegyezném, hogy a két alkatrész közül egyik sem 156-osba való volt, amit cserélni kellett... nem tudom ki gányolhatta bele őket...
Légtömegmérőből utángyártottat vásároltam, tudom nem egy tartós dolog, de a lényeg, hogy húzzon ki egy évet, és akkor BOSCH-ra cserélem. Az utángyártott ára 20.000 Ft.- volt.
Motor hőmérséklet jeladóból gyári BOSCH-t vettem, 6.000 Ft.-ba került.
Szerelési költséggel együtt fizettem 30.000 Ft.-ot.
Eredmény: az autó érezhetően jobban húz, és remélem a fogyasztás is vissza fog esni...

Jövő héten következik a vezérlésmódosító cseréje... :)

 
>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-09-28

A következő 3 hónapban tehát valószínűleg a Volvo lesz a társam. Vidáman búcsúztam a 308-tól, ha japán lett volna, talán közelebb kerül hozzám, de egy francia autó emóciók nélkül olyan, mint bombanő didik nélkül.

Az S60 a német középkategória fölé lett pozicionálva, a 156-tól mintegy 20 centivel hosszabb, a magassága egyezik és talán 2 centivel szélesebb. A 20 centi szinte teljes egészében a belső térben rejtőzik, ennek ellenére botrányosan kicsi hátul a hely, ettől talán még a 156 is nagyobb volt. A csomagtér meg... Papiron majd 450 liter, de csak papírvékony cuccok férnek be. Vagy aktatáska. Mivel nem találtam az ISOFIX rögzítést, megpróbáltam a gyerekülés a csomagtérbe rakni, de nem fért be...

De ne fussunk annyira előre. Kívülről - megint - ezüst. Úgy útálom ezt a színt az autóknál, hogy 100% csak ilyen autóm lesz végül. Viszont szép. Nem elegánsan, könnyedén szép, mint egy itáliai csődör, hanem olyan svédacélosan. Picit bumfordi a bixenonokat rejtő orra, de elegáns az átlós Volvo maszk és szépen játszottak el a motorház trapézával. Oldalról egy korrekt szedanalak és a jeges svéd stílusba belefért egy remek játék a hátsó traktussal - mintha izmait feszítő gepárdról mintázták volna (persze lillehammeri jégből). A hátulja meg remekül egészíti ki az autót, frappáns, remekül ellensúlyozva a számukra déli népség - a németek - lámpaförmedvényeit. Nem csíklámpa, de az élet nem csak orgazmus. A gyári alufelnik 16 collosak, jól lesz az így, téli Michelin gumikon.

De milyen is beülni egy Volvóba? Büdös. Előttem dohányos használta, hogy lyukadjon ki a .... zoknija. Az első csalódás a fotel. Hihetetlen vacak. Szövet, az csak szépséghiba, de miért van az emeleten? Jé, ezt lejjebb lehet ereszteni. És még lejjebb. Apám, a pincében ülök és még menne lejjebb :) A Honda után talán az első autó, amit nem hagytam a legalsó állásban. De még mindig nem jó. A kormányt is beállítva remek, a könyökeim jó helyen, a szemem jó helyen, a combom - na az nincs jó helyen. Ugyanis a fotel a svéd paradox. A hát jó, a fejtámla nyakvédős csoda, a seggem alatt meg egy fapad van nulla combtámasszal. Úgy látszik a nyakvédelemben annyira elfáradtak, hogy a combokkal már nem volt erejük törődni. Vagy simán nyakfetisiszták.

Nagyon ingerszegény a műszerfal. A 90-es években sem lett volna forradalmi, de így 2011-ben ez már nagy gyenge. Minden fekete és ami nem fekete, az koromfekete. Zöld megvilágítással. Körülbelül a 146-ok szintje 1996-ból. Az Alfából mindig hiányzott nekem a masszív közép, sose értettem, miért csinálják olyan szellősre. A Volvo-tól kéne lopni, a jobb kéz alatt dupla pohártartó, masszív könyöktámasz és egy olyan kézifékkar, amitől egy heterosexuális macsó is beindul. Tessék kipróbálni, WRC filing.

Felszereltségben is többet vártam a középkategóriás géptől. Ez valami itteni piacra készülhetett, mert se tempomat, se ülésfűtés, se... se... khm mi is hiányzik? Van dupla klíma példás hűtéssel és fűtéssel, elöl-hátul parkolóradar, állítólag a kategória legjobb gyárilag szerelet HiFije, bixenon, menetstabilizáló, légtisztitós belső cirkuláció. Aztán van távirányítós lámpafelkapcsolás, csomagtérnyitás. Végül is azt hiszem nem is hiányzik semmi, csak éppen a sok ócska vak gomb(hely) érezteti velünk, hogy ez az autó nincs jól felszerelve.

Ez a Volvo nem csak felszereltségben, de motorizáció terén is egy alap, 44e km-el. Volvoéknál az alapmotor az öthengeres 2.4-es benzinmotor :) 140 lovas, mint az Alfa volt, de 220 benzines newtonméter és olyan, de olyan motorhang, hogy az első pillanatban megszerettem. És a váltója. Hát igen, a paradicsomba kerültem. Bár csak 5 sebességes, mind az 5 álom. Rövid kar, rövid út, pontos kapcsolás. Tökéletes. Bár az autó kéri az automata váltót, ehhez a kézi egyszerűen nem illik. Egyesben a kerékre szabaduló nyomaték az ülésbe tapaszt, az 5 henger úgy mordul fel, mintha 4 literes sportkocsiban ülnék, csak valaki sztahanovista szorgalommal tripla szigetelést rakott volna. Apám, apám, apám! - villant át háromszor az agyamon. Először a masszivitás miatt, ahogy a nagy tömeg meglódult és egy álom vált valóra, másodszor a hang miatt és harmadszor a 36 literes pillanatnyi fogyasztás miatt. Ha szabályok szerint akarok vezetni, elég az első három fokozat. Ez jól esett. Az átlagyasztás beállt 9,5-re, ennyit szerintem megér a dolog, nagy kár, hogy ez nem a 170 lovas verzió. Vagy a turbós. De ez is elég. Egyelőre. És araszolni is szeret. Vadállat, ami simán eldöcög 50-es tempóval is. Ezt meg hogyan csinálták meg?

Az első pár km alatt a szívemmel nem, de az eszemmel beleszerettem ebbe az autóba. A masszivitás, nyugodt erő és anyaméhhez hasonló biztoság. Nagyon jó autó. Negatívumként én nem tudok most semmit felhozni, majd a gyerekek a hátsó traktus és csomagtér szűkössége miatt. Na meg a cég, egy tankolás ugyanis 105 euró...

UI: a feleségem úgy kellett belőle kirobbantani, nagyon tetszik neki.

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2011-09-27

2011.09.27 / 107587km. Ma cserélve lett mind a 4 izzítógyertya. A hibajelzés megszűnt. Tárolt hiba törölve. A 4 közül egy teljesen KO volt, egy még langyított, de már nem sok volt neki hátra. Ezért úgy döntöttem hogy mind a négy cserére érett. Gyári izzító gyertyák kerültek bele.

>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-09-27

Mára meguntam a Peugeot. Nem mondom, hogy elviselhetetlen, sőt, jobb, mint gondoltam. Nem útálom, inkább sajnálom, hogy ilyennek álmodták meg. Az idő elmosta a rondaságát, már nem zavar annyira, ami viszont élvezhetetlenné teszi az autózást, megmaradt:

- valahogy nem tudok benne rendesen ülni, nem ölel át, mint a 156 bőrfoteljei
- a váltókar karcosan huppan át, minden második váltás rettenet, rossz érzést ad
- úthibáknál (ami az esetemben kontinuális 2x26 km naponta) a kormány ide-oda kileng. Ez olyan foku bizonytalansag, mintha hajót vezetnék - a vezetési élményt teljesen megöli.
- hidegen a motor fulladozik minden padlózásnál. Titokban karburátoros lenne?
- kigyorsításnál gyakran elpörögnek a kerekek, az Alfa ilyet soha nem csinált. És nem is az én hibám, nem vagyok 18 éves, hogy pörgő kerekekkel induljak.
- a motorhang, főleg alacsony fordulatnál most már nyivákoló varrógépszerű izének tűnik. A dízel után jó volt a hang, most már nem tetszik.
- a bal könyökemből hiányzik másfél centi, hogy kényelmesen könyökölhessek

Pozitívum maradt a jó fűtés/hűtés és a csomagtér, amibe simán befér babakocsi, amit a 156-ba csak szétszedve fért be.

Ma lecserélem egy Volvóra.

 
>> Szervizkittyke // Alfa 147 1.6 TS 120 LE // 2011-08-29

Olajcsere (Selenia 20K), olajszűrő, levegőszűrő, gyertyák, vezérlés szett, ékszíj, vízpumpa. Csak a szokásos :)

 
>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2011-09-26

Újra talpon a kicsike.Még jó hogy nem álltam neki váltót felújjítani, mert elég sokba lett volna.Nem csak csapágyas lett és ömlött belőle az olaj, hanem a kúpkerékből is hiányzik másfél fog.Ezért volt rettenetes hangja.Hosszas bontott váltó keresgélés után meglett a donorszerv és tenap be is szereltem, de azért előtte belenéztem és teljesen hibátlan :) úgy hogy jó vétel volt eddig.Köszönöm Alexandronak és a többieknek akik segítettek a tanácsaikkal :D