Mutasd

>> Egyéb2012-02-02

A blog segítségével megpróbálom bemutatni, hogyan javítottam ki a kocsin, egy koccanás okozta sérüléseket. Olyan eszközökkel dolgoztam, amilyenek szinte minden háznál megtalálhatóak. (kivéve a CO hegesztőt, ezt én is egy barátomtól kértem kölcsön 1-2 napra). Igy meg lehet spórolni egy csomó pénzt a biztosító által kifizetett zsetonból.

Előkészületek
A kocsi sérült elemeit megtisztítottam, hogy jól láthassam és pontosan behatárolhassam a sérült helyeket. Mivel jelentős felületen voltak elég mély horpadások (3-5cm)a bal hátsó ajtón és mögötte lévő sárvédőíven, sajnos nem volt elég csupán újrafényezni az elemeket, hanem valahogy a horpadásokat kellett először amennyire csak lehet eltávolítani.
Először is leszedtem a hátsó ajtó belső borítását, hogy hozzá férjek az ajtó belső részeihez. A legnagyobb horpadás kb 80%-át egy jókora tenyércsapással sikerült kiugrasztanom, szinte az eredeti formájába. Valamennyire a többi kisebb horpadást is ki tudtam nyomni ill. ütni gumi kalapáccsal. A többi megmaradt horpadáshoz már kellett egy kis „segítség”.
Volt itthon egy darab ¾”-os csövem, kb 1,5 m hosszú. Egy nagyobb átmérőjű csődarabra (kb 25-30 cm hosszú), ami lazán rácsúszik ez előzőre, hegesztettem egy M8-as csavart, merőlegesen a cső hosszára. Kellett még egy darab lánc, amit ráakasztottam a csavarra, körbehúztam a csövön, majd mikor összeért a legközelebb eső 2 láncszem, egy másik M8-as csavarral és anyával összefogtam. A lánc egyik végét hagytam lógni kb 30-35 cm-t. Erre ráhegesztettem egy lemezdarabot (nem kell nagy).