Blog
már régóta agyaltam rajta hogyan lehetne megcsinálni hogy a motorháztetőt ne kelljen kitámasztani de mivel nem vagyok nagy műszaki zseni hagytam is a dolgot!
aztán láttam hogy a 145-146 topicba Nándi írta hogy ő megcsinálta és hogy szívesen ad hozzá cuccokat másnak is!
pár telefon és egyeztetés után megbeszéltük hogy vasárnap Győrben találkozunk és akkor ott ő be is szereli nekem ha gondolom!
igen ám de nem gondoltunk rá hogy a Ts-nek meg a boxernak teljesen más a motortere így ott helyszínen nem sikerült megcsinálni mert a csavar menet nem nyolcas volt mint a csavaron hanem hatos! elhoztuk tehát a cuccot és a mai napon esztergályoshoz mentünk hogy a menetet csinálja meg a csavaron hatosra!meg is csinálta 500 ropogós forintért!
délután elmentem Peti barátomhoz és beszereltük!
nekem nagyon tetszik és nem utolsó sorban praktikus is!
köszi a segítséget Petinek és Nándinak a gázrugókért!






3 kép a különböző hasmagasságról.
Sorba a rend kedvéért.
1. kép: gyári gólyalábakkal (így vettem. Hát, nem aranyos? :-) )
2. kép: gyári lengéscsillapítók, Merwede 30 mm rugókkal. (már nem emlékszem mekkora a hasmagassága, előkeresem)
3. kép: Eibach gólyalábakkal - 35 mm (Majd lemérem a magasságát. Na jó, tényleg kezdek az eleje magasságával megbarátkozni. :-) )
...az első képen 15"-os guruló van alul. :-)



Az autó a műszaki vizsgán úgy jutott túl, hogy semmihez nem kellet hozzányúlni, semmit nem kellett okoskodni. Úgyhogy most 2013. 09. 13-ig érvényes
Hétvégén megérkeztek a téli csizmák. Köszönet érte Il Knoxxx-nak. Rájöttem nem attól alfás valaki, hogy visszainteget az úton, hanem hogy korrektül segít egy kartársnak, ha szükséges. Még egyszer Köszi!!
A hétvégét Prágában töltöttük, a kocsi csak úgy falta a kilométereket, egészen pontosan 1260-at, minden gond nélkül. Magyar, Szlovák autópálya korrekt, ellenben a Cseh pálya az valami vicc! A helyükben nem lenne pofán pénzt kérni érte, alig vártam, hogy a végére érjünk, szegény autó futóművét gyilkolta. A belső sáv, még úgy, ahogy használható volt, de a külső, az rosszabb volt, mint régen az M7. A város gyönyörű, minden lépésre jut valami látnivaló, az utcák tiszták, az árak kb. itthoniak. Az autót éjszakára őrzött parkolóban hagytam, mert a szállásadónk felhívta a figyelmünket, hogy minden kocsi veszélyben van, amin nem cseh rendszám van, a nyugalmam megért 15 eurót. A város nagyon szép, nem bántuk meg a kirándulást, érdemes megnézni!







Ma volt az első olyan hétvége Zea születése óta, hogy áttudtunk menni a szüleimhez úgy hogy én a garázsba töltsem a napot. Szóval nekiálltam összerakni az első futóművet. most bekerültek az új gömbfejek és az alsó lengőkar szilentek is.Ez utóbbiak brutális munkát adtak, nem egyszerű ezeket a helyükről kivarázsolni és mielőtt azt gondolnánk,hogy befele könnyebb, hát nem.:) A gömbfejek cseréje ehhez képest piece of cake. :) Az összeszerelésnél úgy döntöttem megültetem az elejét. Előzetesen utána olvastam és konzultáltam a 75-90 topic-os srácokkal, ahol azt mondták, elég a lengőkart arrébb rakni egy -egy ricnivel.. Ami nem volt világos,hogy merre. :) Sebaj volt egy megérzés, lefele fordítva jó lesz :) Szépen felraktam a helyére a kerekeket leengedtem és volt egy Dakar esélyes 75-előttem. :) Szóval szét és szépen ellenkező irányba újra megcsináltam az egészet. Üresen is mintha alacsonyabb lett volna, de majd a motorral kiderül.






Túl vagyunk az első fotósorozaton. A képek javában "készülnek" Jövő héten már itt is megmutatom őket. addig is itt egy-két Werk fotó.


Egy pár kép indulás előtt. A szennyet ne nézze senki...majd lesz több. (telefonos.)
Szemmel láthatóan magasabb lett az előző ültetéshez képest. Kezdem megszokni. :-)
35 mm



Kecskeméten a Formont-nál berakták a vezérmű-, balansz-, és laposszíjat a hozzátartozó feszítőkkel, vezetökkel. Kapott új vízpumpát , szelepfedéltömítést , olajat és szűrőket, összesen 13 dolgot cseréltek ki a rátermedt szakemberek !
Egyetlen jelentkező volt csak a hirdetés feladása óta, ahova igyekeztem régi, ronda képeket felrakni és titokban reménykedtem, senkinek nem kell majd. Mivel a 159-ek 6000 eurónál kezdődnek, 5500-ért hirdettem meg. Mégis eljött egy srác, az egyetlen jelentkező, 250 km-t autózva. Mert érezte, hogy ez az igazi. Két hete adta el a '99-es 156-ját és eddig bírta. Egy 147-el jöttek le, szeptember 18-án, meleg őszi vasárnap délben. Velem egyidős srác, kemény elhatározással a szemében, olaszautó bolond szerelővel a talonban.
Mentünk egy kört. András bácsi csodákat művelt a lengőkarokkal, nem nyikkantak, nem koppantak. Pedig 39e km van bennük és csak reméltem, hogy nem hagynak cserben. Aztán karosszéria vizsgálat jött - telibe volt fújva. Mondom így vettem, nekem nem volt vele bajom. Nálam egy csepp festék sem került az autóra. Jött a laptop és a FIAT ECU SCAN. Leesett állal néztek rám - egy Alfás, aki semmiben nem hazudott? Nézek rá - miért hazudnék? Más se hiányzik, hogy fél évig telefonokkal zaklasson, hogy mit hallgattam el. Odaadtam a bloglistám - olvass, itt van minden feketén-fehéren. Picit elszégyellik magukat, de ma már 3 Alfát néztek 150e km alatt és a SCAN szerint mindben 300e km felett volt és tele volt hibákkal a memória. Ebben meg tök üres, nyoma sincs hibának.
Még nem fogtam fel, hogy mi vár, így lassan nekifogtam kicsomagolni a személyes tárgyaim az autóból. Lecipeltük a padlásról a téli felniket. Sajnálkoztam, hogy ilyen mocskosan, koszosan adom át, de a srác szeme csak csillogott tovább. Ő ma Alfával akar hazamenni. Lerakta az asztalra a pénzt és gyorsan összedobtunk egy szerződést. Ők fültől fülig vigyorral húztak el, a mi szemünkből meg kigördültek az első könnycseppek. Mire az út végére értek, már mindhárman zokogtunk és a gyors eladás feletti öröm helyett csak Matyika sikítása hallatszott: A-fa, A-fa, pá pá.
Elment. Egy hónapon át tartó készülődés sem volt elég, éles kés hasított a szívünkbe és a lelkem egy darabja szilánkokra törve hevert. Még este is azt kérdezte a feleségem - és nekünk tényleg nincs Alfánk? Nincs. Elment. Lesz újabb autóm, gyorsabb is, talán egyszer szebb is. De ilyen még egy már nem lesz soha. Az Alfa 156.
Kép: az utolsó kép, útra készen
