Blog
A vizsgáztatás előtt felemeltük az új szerzeményt, hát, nem csalódtam!!!! :-) Szépek a küszöbök, sehol egy félreemelés nyoma, bizony, a német szervizben úgy látszik mégis tudják, hogy hol kell felemelni egy autót. Minden gyári és megbontás mentes, egy futómű alkatrészt sem cseréltek még. Semmi nem lóg, feszes, ahogy az meg van írva.Tárcsák, fékek is gyáriak. Kipufogó is tuti. Sónak sehol semmi nyoma, ahogy nézem ez az autó tényleg nem látott még havat. Egy két apró kavicsnyom (majd orvosoljuk), egyébként igazán szép! Az összhatás még mindig kiváló! Ma remélem felkerülnek az új gumik, a gyárilag szerelt kerekek már kiszolgálták az elmúlt éveket. Hangjuk is lett már, először azt hittük, hogy az egyik kerékagy csapágy, de nem, azzal minden ok. (így a vizsgáztatásnál minden rendben lesz:-))

Neves nap jött el március 17-én: a kocsi betöltötte a 90.000 kilométert.
Ennek a tiszteletére (is) kapott egy mosást.



Nagy költözés elött vezérlés csere.
Kocsimosással egybekötve lecseréltem a lemez rendszámomat a Dé típusú matricára, ami 2011 októbere óta várta hogy felsimuljon a lökhárítóra. Kicsit bubis, kicsit redős, de az enyém! És még a keigyóót is felnyomtam a jobb index fölé.

Megszületett a döntés: Le kell cserélni a vátóba a zolajat! Saját kezűleg meg is történt. Aknára fel, mérőpálca, leeresztő csavarok ki, és már folyt is ki a régi olaj. Kicsit megijedtem, mondjuk, ugyanis nem számítottam ekkora sugárra! :D Aztán kábé 1-1,5 m hosszi tömlő plusz tölcsér segítségéve úgy egy óra alatt bele is töltöttem az új olajat. A lefolyási sebessége lehetett vagy egy deci per öt perc! Nagyon lassú. 2 liter ment bele. Az eredmény magáért beszél. Azóta mint forró kés a vajban, úgy lehet váltani, finoman, nem mint azelőtt markolva, erőlködve.
4,5 év, és több mint 35000 együtt töltött kilométer után tovább állt a háztól. :((
Pár nappal ezelőtt a műszerfal egy hibajelzésére lettem figyelmes miszerint:
Figyelem! Szabad fordítás!:)
"Ellenőrizd a jobb első lámpád te szerencsétlen!"
Valóban nem világított. Sok autóval ellentétben az 59 izzói aránylag jól hozzáférhetőek a mezei userek számára is,így én magam cseréltem le a kiégett darabot.
Elképesztő ára van a kis mütyűrnek:) 90Ft/db áron vettem rögtön kettőt is a biztonság kedvéért. (bárcsak minden ilyen olcsón megúszható lenne)
A csere során egy dolog viszont kiderült. Az izzó tokozása nem arra lett tervezve,hogy sokszor ki-be szerelgesse az ember ugyanis a műanyag annyit veszít anyagából a "becsavarás" közben,hogy előbb-utóbb kotyogóssá válhat a keretben.
(Nem 1-2 szerelésről beszélek,de extrém esetben előfordulhat)
Mivel szülinapi ajándék volt nem várhattam vele sokáig a beszereléssel:-)Gondolkodtam rajta sokat ( ezzel elment másfél óra....), hogy hová kellene felszerelni, végül is oda került ahová gondoltam már előtte is.A rács ki és már fúrtam, faragtam is.Bevezetékeléssel komplett 3 óra alatt megvolt.Nyári szett felugrott végre és kapott egy új MOMO Corse króm matricát a hátsó üveg is.Téli gurulók lemosva, lekezelve sziikonnal mentek pihenni.











Az egész úgy kezdődött, hogy mikor tavaly megvettem az 56-t, rögtön kinéztem magamnak a fekete lámpákat.... egy ideig pénzem nem volt venni újat, aztán meg bátorságom nem volt, hogy szétszedjem a gyárit és feketítsem. Páran tudjátok, hogy belekezdtem a projektorosításba, viszont egy kis ideig még össze kell szednem a dolgokat, míg azzal elkészülök, de nem bírtam magammal, muszáj volt fekete lámpával feszíteni az utakon. Ma szétszedtem a lámpákat, lecsiszoltam a króm réteget, majd alapozás után kapott pár réteg fekete festéket, valamint az utasoldali lámpabura egy alapos polírozást is, mivel eléggé megsárgult, karcos volt. A végleges lámpák még készülnek, azok is feketék már, de több darabban várják a projektorok érkezését, majd beépítését. Addig is gyönyörködöm ebben a látványban... :)
ui.: Szerintem a lámpa polírozása jól sikerült, előtte szinte nem lehetett látni a foncsort. Használtam Tempo polírpasztát, valamint Xerapol karc-eltűntető polírt is






A téli garnitúrával már megvagyok. Van 4 szép új téligumim, ráadásul ADAC által tesztgyőztes gumik. A nyári viszont fogas kérdés. Egyrészt ott vannak a régi alufelni. Az egyik kupakja már hiányzik, és Rial RS2-es felnihez kupakot szerezni nem egy könnyű dolog. Lemezfelnit nyárra nem akarok. Az aluk meg már össze-vissza voltak javítgatva. Sokáig halogattam, hogy új felnit szerzek be. Egyrészt, mert nincs rá pénzem, másrészről meg csak akkor, ha az autó az enyém lesz. 100%-osan. Most viszont adódott a lehetőség. Egyrész mert épp külföldön dolgozok, másrészt meg csak max 16"-ban gondolkodom. Az még elvisel egy enyhe ültetést. Tovább ezeken az utakon nem merek kockáztatni. Érden beszereztem 1 garnitúra Azev A alufelnit. Mérete 7,5"x16 ET35. A gumi 2-2 pár. Elölre Yokohama 195/45R16, hátra GTradial 205/45R16 ment. Szerencsére sehol nem ér bele sehova. Nagyon szépek így ezüstön. Talán nem is lesz fehér...

