Blog

>> Egyébadrián156 // Alfa 156 1,6 16v twin spark // 2012-03-25

végre megszabadult a Dráágaságom a téligumiktól :) megkapta a 16" gyári alufelniket a jóó Pirelli P7-es gumikkal. szinte láttam rajta h "boldog volt :)) " segítségemre volt öcskösöm akinek ezúton is Köszönet =D miután felraktam és mentem vele egy kört furcsa hangokat (olyan nyöszörgést félét...) hallottam a bal első keréktől... majd vinni kell futóállításra sztem és ott majd érdeklődök
km állás: 121.326km

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-03-26

Ma meguntam a rohadó sárvédő látványát, nekiálltam kicserélni. A múltkor Tatáról hoztam egy színhelyes hibátlan gyári darabot, apró felületi karcok, horzsolások vannak csak rajta, azon remélem egy polír segít majd.
Ráment a délutánom, de kicseréltem :-) A 2 évvel ezelőtti kasztnis munka összes hibáját "feltártam" és javítottam...közben kissé szidtam, mert 5 perces melókat spórolt el, nomeg néhány csavart... és a sárvédő alapozását, merthogy 2 év alatt nem kéne lerohadnia egy normálisan alapozott fényezett új elemnek akkor se ha u.gy.
Szépen megcsiszoltam a lökös tartó "létrákat" és lefújtam cink spray-vel. Ha már le volt bontva a balolodal, kicseréltem a légszűrőházat egy hibátlanra (szintén Tatáról hoztam), plusz kicseréltem egy-két csavart.
És vééégre! A gyári sárvédőt be tudtam úgy állítani, hogy az illesztési hézagok szép gyáriak, nem fér be az ujjam az elemek közé. Az első ajtó - sárvédő hézagot beállítottam, és minden a helyére került. A lökhárító is szépen követi a sárvédő ívét, és minden csavar betalált a helyére. Fele hiányzott, alul egyetlen 8-as csavar se fogta..
A ködlámpa is rosszul volt beépítve, azért volt 1 centis hézag előtte. Új csavarokkal ez is a helyére került. Még a dobbetétek is tök jól bementek a helyükre. MIvel rámsötétedett, a jobboldali dobbetét holnap kerül be. De most öröm van, nagyon masszívan egyben van most az eleje :-)))

>> EseményZoleeka // Alfa 156 1.6 Twin spark // 2012-03-25

2012.03.22. történelmi pillanata a kis Rómeónknak. :) Átesett a 200.000-km-en. Lágy, sportos duruzsolásából észrevehetően élvezte ő is.:) az óra 130.000 km-es állása óta semmi komoly probléma nem merült fel. Sőt, időközben (januárban) kapott egy sportkipufogót is a Drága, Janóéknál. Szeretetet minden nap kap, ezért a "kötelezően" csere érett berendezéseken kívül nem igényelt mást.:)

 
>> EgyébRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2012-03-24

Felkerült reggel a nyári felni garnitúra szett végre. Megtisztítva rendbe téve a felnik.

 

Meguntam, gagyinak tartottam igy tehát leszedtem a csomagtartóról :)

 

Hát eljött az idő hogy eztis beblogoljam,igazából már régóta volt a pajzson rács ,csak nem blogoltam mivel picit annó elszabtam s nem volt tökéletes, de most sikerült új rácsot szerezni ,némi alapfesték utánna chróm festék,beszabás s tökéletes lett :)

 

A multkori olajcserekor megrendelt cuccaim kicsit megkésve de megérkeztek,hát a motoröblitő már nem lesz használva mivel az olaj már ki van cserélve s azt pedig csere előtt kell használni,továbbá a szerelőm lebeszélt róla mivel nem bisztos hogy olyan jó a motornak mint ahogy mongyák...hát nemtudom, mindenesetre van egy flakon liqui moly motor flus-om ha valakinek kellene :) hát ami az üzemanyag adalákot illeti tesztelés alatt áll,bővebben a tartósabb használat utánn irok...

 

Mivel hamarossan elkészül végre a garázsom úgy gondoltam ideje előre megvenni a hozzá nélkülözhetetlen dolgokat...beszerzésre került egy hidraulikus emelő, egy pár bak, kerék tartó...garázs projekt hamarossan blogolásra kerül..:)

 
>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-02-17

Ahogy felkerültek a téli kerekek, az autót imbolygósnak és esetlennek éreztem(azért ez csak ballonosabb). A michelinek jól tapadtak minden körülmények között, de autópályás tempónál egy huplinál behimbálózott a kocsi,ezért eldöntöttem lengéscsillapítókat kell cserélnem rövidesen. Az árakat vizsgálva vagy valami lowbudget gátlót láttam, vagy ahogy kezdtem a mélyére leásni, kezdtek előkerülni a komolyabb gyártók egyre drágább cuccai. Már nem akartam monroe-t, sachs touringokkal szemezgettem. Sok jót hallottam róla, mindenki isteníti, plusz az ára is arra engedett következtetni, hogy ez lehet a legjobb utcai választás. De amint összeadtam a 4 gátló árát, olyan szám jött ki amin meglepődtem... A hátsó rugók is csere érettek lennének, mert az autó úgy néz ki általában, mintha 2 zsák cement lenne a csomagtartóban,bár ezt sokan vitatták, ennek ilyennek kell lennie. Ha abból is meg kell vennem az újat, akkor az horror, a bontottal meg sokra nem megyek. Persze akkor 4 rugó is kell, ha cserélem akkor már alacsonyabb legyen(de mennyivel?). Egy angol fórum oldaláról eljutottam az alfisti.net -re. Ott épp akciós volt az eibach pro-system, ami nekem ideálisnak tűnt a maga 30/30mm-es ültetésével. Némi számítással és levelezéssel oda jutottam, hogy meg is rendeltem. 7nap alatt megjött, boldogan nyitottam ki. Ránézésre is baromi masszív volt mind a rugó, mind a gátló. Sajnos porvédő és a felütközésgátló nem része a csomagnak, így azt itthon vettem meg.

>> SzervizDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2012-03-25

Volt olajcsere,utoljára októberben volt,azóta 10en x ezer km belekerült,ismét Liqui Molyt kapott az autó!

A váltóolaj meg még valamikor ősz vége fele lett cserélve,mert írtam korábban hogy folyik az olaj a váltóból,de kapott egy Liqui Molyt adalékanyagot és most már nem folyik belőle az olaj,hálisten!