Blog
Jobb első hátsó lengúkar szilent kicserélve. Teljesen át volt szakadva. A baloldali a januári oljacserés szervízig kibírja. Szétszedtük a hosszúoldal féltengelycsuklóját is, gondoltam kicserélem a csillagot, aztán ha úgy áll a kehely, akkor majd azt is. A féltengely szépen szét is ugrott, a kehelynek semmi baja. A csillagnak sem, de ha már van új, rakjuk bele. Csakhogy nem ment rá az új csillag a féltengelyre...sehogy sem. Akkor vissza a régi...és nem megy vissza a féltengely a helyére. Kb két óra küzdés, de akkor sem. Hajnali 1. Feladjuk.!
Másnap reggel újra nekigyürkőzés, de nem. Néhány telefon, tanácskérés, de akkor sem. Bemászok a csáposon megemelt kocsiba, fék teljes erőből, közben Csabi haverom megkísérli lecsavarni az anyát. Sikerül! Kerékagy le, anya vissza, elő a kalapács, kis koccintás...ééééééééééééééssss: féltengely a helyén :):):)
Ha néhány órával korábban meg mertük volna koccintani kalapáccsal, már kész lenne minden. Akkor most szilent kicserél, majd szépen minden összerak.
Na, akkor jöhet a többi.
Egy izzítógyertya már januárban ki lett cserélve. Most kettő van kimenve. Az ellenőrzés módja: izzítógyertyák közös csatija lehúz, majd az aksi bevonásával multiméterrel megállapítható melyik nem sípol. A vezetékek színe alapján megállapítható, melyik ment ki. Nekünk egyszerű volt a helyzet, mert a 4. volt cserélve, most kicseréltük a többi hármat. Semmit nem szedtünk szét, hanem különféle célszerszámokkal operáltunk: hajlított csavarhúzó a gyertya csatijának levételéhez/visszapattintásához, gumicső a gyertya kivételéhez és visszarakásához (a kezünk nem fér be), no meg a többszörösen toldott nyekló-nyakló chrovakulcs. Fél óra alatt meg is voltunk.
Aztán harmadnap a kocsi kapott új ledsort - a behelyezéshez le kellett kapnom a lököst, majd a régi SMD ledsor be lett szerelve előre lábtérvilágításnak. A sebváltókar mögött a középkonzolon a VDC-kacsoló helyett nekem egy "vakdugó" volt (nincs VDC-m). Ennek a helyére bekerült egy kapcsoló, amiről kapcsolható a lábtérvilágítás. Amúgy a biztosítékok alatt egy relé vezérelt áramkörről lett megtáplálva, ergo a kocsi leállítása után néhány másodperccel lekapcsol. Király lett.
Ki lett még cserélve a bal hátsó hangszórórács is. Még bontottan szereztem. A gond az vele, hogy elvileg nem cserélhető csak az ajtókárpittal együtt, merthogy belülről hozzá van hegesztve. Hát mi levágtuk a töröttet, és az újat behegesztettük a helyére egy sima forrasztópákával.







Ma délután kivittem a nagymamám a temetőbe. Ott még minden rendben volt. Hazaértem vele, ittam nála egy kávét, majd indulás haza. Úgy gondoltam fülledt meleg a levegő, de minek kapcsoljak klímát, leengedem az ablakot...elektromos ablakemelő nem reagál...ránézek a műszerfalra: hőmérsékletkijelzőn semmi adat...km-óra állás villog. Elindulok haza. A kp-i zár nem zár be. Hazaérek, kiszállok. Zárnám a kocsit, villan az index, de nem kattan. Ajtó nyílik. Kulccsal zárható. Csomagtér-távnyitással minden oké.
Összefoglalva:
- távirányítóval nem zár be, de a csomagtér nyitás működik
- el. ablak nem megy
- hőmérsékletkijelzés nincs
- kp-i zár nem kattan ha gyorsul a kocsi
Lehet, hogy valamelyik biztosíték vagy biztosítékok?
Elváltunk. Nehéz volt, mert nagyon hozzám nőt. Remélem továbbra is gondos kezekbe kerül, és vigyáznak rá!
Az újon levő 15mm-es repedést ezek szerint sikerült meggyógyítani, nem folyik.
5 literrel feltöltve, ahogy korábban sosem.




Átszereltem a tolatókamerát. Kicsit lejjebb raktam a rendszámot és így beljebb tudtam rakni a tolatókamerát. Így nem lóg ki annyira hátrafelé a kamera lencséje.





Nagy örömömre bekerült a powerbox az autóba!
Az egész nem jöhetett volna létre zee cartárs nélkül. Ő intézte, köszönet érte neki!
Olaszországból lett rendelve, italianspeed.it-ről.
Mondjuk nem italianspeedeset kaptam,hanem Drakebox2-t de lényegtelen :D
/Egyébként ua. csak a matrica más rajta/
Nézegettem, unalmamba feldobtam kicsit, nem tetszett az a színes csicsás gyári feliratot.. Alapból "carbon" mintás volt a doboza, így én is azzal fedtem le az eredeti logót, és kapott tőlem egy Novitec(micsoda képmutatás :D) ,és egy Alfa Romeo matricát.
4-5 munka nap alatt haza is ért, FedEx hozta repülővel.
Kaptam linket amin nyomon tudtam követni, így jött :
FIUMICINO(Italy)->Paris(France)->VIENNA(Austria)->
VECSÉS(Hungary)->BUDAPEST(Hungary)->NYIRÁD(Hungary)
És ,hogy valami tapasztalatot is írjak...
Érezhetően gyorsabban pörög az autó, nyomatékosabb lett, ez tény.
1-9 fokozat között lehet állítani, 9-esen elvileg 190nyihaha jönne le a draketuning.com szerint, na az egy baromság.
6os beállításon találtam a legjobbnak,most ez marad.
160Le-t viszont röhögve tud... :)
Tehát a konklúzió:
Hoz teljesítményt, rugalmasabb, főleg nyomatékosabb lesz az autó. Ezért a pénzért nem lehet nagyobb teljesítményt elérni semmivel!




Gázolajszűrő csere.
Kormánymű fogasléc zsírozás TUTELA MRM2
Mivel az utóbbi időben többször is volt problémám a dpf-el és nem akarom gyötörni a technikát az erőltetett regenerálásokkal,válaszút elé kerültem.Vagy a legdrasztikusabb módszert választva kiiktatjuk a rendszerből,vagy újat veszek baromi sok pénzért,vagy megpróbálom kitisztíttatni.A legutóbbit választottam.Utána olvasgattam a neten és az Éles és Makai Szervízre esett a választásom.Telefonos egyeztetés után postára adtam a csomagot.Miután odaért a cucc,korrekt módon azonnal nekiláttak a tisztításnak és már küldték is vissza.
Igaz csak párszáz kilómétert mentem azóta,de jónak tűnik a dolog.Határozottan úgy érzem,hogy élénkebben veszi a gázt a gép.Húszezer kilóméter garanciát vállaltak a melóra,de állításuk szerint 80-100ezer kilóméterig nem lesz gond a dpf-el.Persze ez függ a használattól is.Hmm.........majd meglátjuk és nyugtával dícsérjük a napot:-))!
Km ó. állás:101540