Blog

>> EseményÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2012-10-08

Nagy izgalommal indultunk el Kaposújlakra. Nekem ez volt az első Alfa találkozóm. Sikerült is egy kisebb konvojt szerveznünk az odaútra Zoli1980 és Pagi79 személyében. Bátran mondhatom, hogy sikerült új barátokat szereznem. Nagyon jó időtt fogtunk ki, és hát mit mondjak, ennyi szép autót egy helyen nem minden nap lát az ember. Mi jól éreztük magunkat, de szerintem mindenki aki ott volt. RESPECT a szervezőknek. Jövőre ugyanitt...

 
>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-10-08

Az egyik hátsó macskaszem (fényvisszaverő prizma) repedt volt, nem tetszett, ezért vásároltam 2 újat.

A törött felet könnyű volt kibányászni, de az éppel meggyűlt a bajom! A lökös hátulja felől nem lehet hozzáférni. Kénytelen voltam egy késsel megfeszíteni, aminek eredménye az lett, hogy a kés eltört,de a prizma maradt! Kénytelen voltam egy erős ütéssel kettőbe törni az ép darabot is.

Most szépen csillognak, az előző már eléggé bemattult. Ezzel az összes lámpatest, villogó, fényvisszaverő újra lett cserélve az autón. :)

>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-08

-Olaj (Mobil 5W30)
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő
-Üzemanyag szűrő

Most jutottunk el a cseréig, 9.000km volt az előző olajba, így cseréltük.
Azért a légszűrő meg a pollenszűrő valami brutálisan piszkos volt...

Holnap megy KPM műszakira a gép :))

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-10-08

Csak úgy képek, ha már találkozóra nem jutok el. Sajnos pár óra állástól még bedagad a lábam. :-/ Ezért kattingattam.

Hátteret nem kell figyelni. pl: szemetes + Hajdú tér... :-D
Matt fehér / matte white - micsoda nevek :-)

Hihetetlen mennyire eltud koszolódni belülről (tavasszal pucoltam utoljára) a szélvédő, pedig direkt nem fogdosom, ha nem kell :)
Ajánlom mindenkinek, hogy alkalom adtán pucolja le, mert rengeteget jelent, pláne éjszakai vezetésnél és csökkent látási viszonyok között.

 
>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-07

A napokban alánézve láttam, hogy a hűtőradiátor bal oldali lábán ismét megjelent egy csepp, ezért aláfeküdtem, hogy megnézzem honnan jön. Nagy meglepetés nem volt, a radiátor oldalánál, a műanyag résznél alul szivárog, tehát a radiátort cserélni kell.
Ami viszont szomorúbb, hogy a nemrég rendberakott vízcsövön (termoszáttól a radiátor aljához menő) ismét megjelent a hűtővíz, sajnos megint szivárog. Amennyire láttam, ismét a cső termosztát felőli végén, a bilincsnél indul a folyadék. Itt mintha lenne is vmi sérülés a csövön. Ezúttal nagy valószínűségel csere lesz belőle.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-07

Az első autómosásnál a mosómasina egyből lekapta és meghajtotta a rendszámot, ezért gyorsan beláttam, hogy ez így nem jó. Banditól sikerült beszerezni a nagy méretű rendszámtartó idomot, ezt felszereltem ma.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-06

Már vásárláskor sem működött, de nem volt priorítása a dolognak. Viszont, most hétvégén, hogy ilyen szép idő volt, nekiláttam vizsgálódni, hogy miért is nem működik, így legalább ismerekedek is a típussal. :)
A kapcsoló kimérése után gyorsan világossá vált, hogy beljebb lesz a probléma, már csak azért is, mert a kapcsolgatáskor hallatszott, hogy valami kattanik a kárpit alatt.. :)
Így, hát nem maradt más, mint lebontani a kárpitot.
A motor megkapja a +/- 12V-t, de nem mozdul. Az eLearn alapján egyértelmű volt, hogy kellene kivenni a motort a sínnel együtt, csakhogy ezen leírás feltételezi, hogy az ablakot lehet mozgatni. Most viszont felső pozicíóban volt. A biztosító műanyagot még csak sikerült kipattaintani, de a bütyköt nem sikerült kinyomni az üvegből, nagyon meg nem akartuk feszegetni, nehogy megrepedjen.
Hosszas fejvakarás, nézegetés után végülis, úgy döntöttünk, hogy rosszabb már nagyon nem lesz, szedjük szét a motort az ajtóban. Akaszottunk be kapmót, ami megtartja az üveget, ha esetleg vmi balul sülne el és elindulna lefelé a gravitációnak köszönhetően. Majd a négy torxfejű csavart, ami a bovden csévélő dob házát fogja össze, kicsavartuk. Ezután óvatosan szétválasztottuk a két részt, szerencsére sikerült úgy, hogy a bovden nem ugrott le a dobról. Így magát a motort az "áttételházzal" együtt ki lehetett venni. Így látszott, hogy egy ricnis kerék hajtja a dobot. A motor viszont meg sem mozdul. A motor is sikerült leapplikálni a házról. Úgy tűnt, hogy vizet kapott, mert a tengelyen rozsda okozta maródások látszottak. Rátettük 12V-re, de csak az hallatszott, hogy erőlködik, de nem tud megmozdulni.
Itt már letettem arról, hogy motor csere nélkül meg tudjuk oldani a dolgot, de aztán kenőanyag befújása után kombifogóval sikerült megmozdítani a tengelyt. Ezután ismét adtunk 12V-t, megforgattuk mindkét irányba, de egy idő után mindig megszorult, majd egyszer csak ugrott egyet és onnantól gyöngyőrűen forgott mindkét irányba. Gondolom valami rozsda fogta meg. Ezután szépen megtisztítottuk a tengelyt, a gumitömítés alá nyomattunk kenőzsírt valamint az orsós hajtásra is és összeraktuk. Szerencsére az összerakás is sikeres volt és nem ugrott le a bovden a dobról. :) Motor a helyén, kapcsolót visszatettük, próba. Mozog az ablak! :) Csak, hallani, hogy a motor bizonyos ablak pozicíónál erőlködik. Ezért a vezető kédereket megfújtam szilikon spray-vel és járattam föl-le. A végére már szépen járt az ablak, ahogy azóta is. :)
Nem végleges megoldás, a motor ill. a tengely állapota miatt, de remélhetőleg 1-2 évet elmegy.

>> EgyébtheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-07

2012.10.02. Csütörtök!
Elvitték a Puntómat...

2 évig volt velem, ezen tanultam meg mindent.
Ezen idő alatt sikerült 5 szín variációt összehoznom rá.
(szürke-kék-matt fekete-barna-fehér)
Igazi kis kaméleon volt :)
Több száz munkaóra, és több százezer forint után őt sikerült összehozni.
(A végére már a milliós tételt is átléptük....)

Vártam már,hogy elvigyék, ugyanis kellett ahoz,hogy a 156 projectemet előre lendítse.
Egyik szemem sír, a másik meg nevet.
Viszont biztos,hogy sok boldogságot fog hozni az 56' :)

Ha a jó isten is úgy akarja szerdán már papirokkal, MAGYAR RENDSZÁMMAL hozom haza. Úristen.... Alig várom!!!

Utolsó képen az látható ,hogy miből lett a cserebogár.

 
>> Szerviz156-1.6-TS // Alfa 156 1.6. TS // 2012-10-07

A műszerfalon a km óra és a fordulatszámmérő, nem világított rendesen, hat rizsszemégő csere. Szerelővel csináltattam, tanúságos volt, a jövőben az utastérben inkább magam javítok, nehezebben fog menni, de kifinomultabb munka lesz.

Az első helyzetjelző is kiégett, és rögtön utána a másik is. Olvastam, hogy másoknál is így történt, ezért szerintem minden izzót javasolt párban cserélni, legalább is én így fogok cselekedni.