Blog
A mai nap elég mozgalmasan telt autó fronton. Elsőnek az elsősegély csomag helyét, illetve felfogatását csináltam meg. A nagy doboz csúszkált ide-oda, és elegem lett belőle. Meg a másiknál már volt nekem jó kis helyem.
Ehhez ejtettem két kis bevágást a kárpiton, belefűztem a gumit amit hátul összekötöttem, és már kész is. Meg ha már itt szerelgettem gondoltam megkeresem a tanksapka vésznyitóját, mert az el volt tűnve. Persze meglett. Valaki már javította a légzsák csatlakozóját, és nem rakta vissza a helyére, ahogy a légzsák vezetékét se.
A motortakaró egyik rögzítési pontja le volt törve. Ez is orvosolva lett.
Aztán jött ez EGR tisztítás, mivel nagy részt csak városba közlekedett. Az alsó rés a szívósoron el volt dugulva. Úgy kellett kivésni. Közbe értekeztem Csörövel aki mondta, hogy ajánlatos a pillangószelepet is megnézni, meg a szívósort nehogy korom essen bele, mert az belemegy a motorba. Megnéztem! Hát ez a szerencsétlen autó hol kapott levegőt azt nem tudom, de a pillangószelepen keresztül nem az tuti!
Most csak elég a gézpedálra gondolnom, és úgy gyorsul, és húz, hogy az hihetetlen az előzőhöz képest. A képek magukért beszélnek!
Közbe megérkezett András bácsi és megjött a küszöböm is, de ez már egy másik blog lesz.












Az elmúlt három napban egyre fokozódott bennem néhány érzés/gondolat:
- No-ban ez az árkategória már a megveszemszéthajtomeladom kategória, ennek megfelelőek a kocsik.
- Nepperektől itt sem szabad autót venni, gyakorlatilag SEMMIT sem lehet megtudni az autóról, csak magáneladó jöhet szóba.
- A törököktől meg főleg nem.
- Akárhogy is nézem a legelsőnek megnézett mindegyiknél szebb és mindent szívesen elárul a tulaj.
Most mit tegyek? Álmatlan utolsó éjszaka, félóránkét fel a netre a kínálat ismételt áttekintése és két kis karton sör elfogyasztása után csak jön némi álom a szememre.
Fél hétkor frissen ébredek a DÖNTÉS megszületett:
Nézzük meg még egyszer a legelső kocsit hazafelé! Kis kitérővel útba is esik.
Beülni, kipróbálni, gazdival még egyet dumálni elég volt, hogy megerősítse a DÖNTÉST és egymás tenyerébe csapjunk.
Az előlegért el kellett menni a bankba, már én vezethettem a Pókot, tilláromhaj!
Leelőlegeztem.
Lepapíroztuk a dolgot, közben a feleség szemében némi szomorúságot látok.
Szombaton jövünk érte, addig elkészítik az ideiglenes rendszámot és a forgalmit, én meg hozom a maradék zsetont.




178.140 Km óra állás a vételkor
Castrol Magnetic 10w-40 4L, Olajszűrő, Légszűrő csere
A munka miatt ki kellett menni az anyacéghez, így a kellemest összekötöttem a hasznossal. Hosszas internetböngészés után vagy 20 hirdetéssel felfegyverkezve indulunk útnak a németországi, Herbolzheimbe.
Vasárnap az odaúton a magánhirdetések megsasolása volt a napirenden:
- az elsőre megnézett autó szép, tetszik,
- egyet eladtak,
- egy nem veszi fel a telefont, így cím híján nem lett megnézve,
- egy meg szemmel láthatóan durván karambolosból építve. (u.i. A metálzöldről kiderült, hogy nem volt törve, mind ilyen. Mivel a gyári festékréteg nagyon vékony, így a polírozások során elemenként változhat az árnyalat, mert áttetszik a piros alapozó.)
Hétfő és kedd meló után a környék kereskedőinek sasolása:
- több szép autó a 7-14e EU kategóriában a kereskedőknél,
- török neppertelepek, volt ahová be se mentem, a tervezett kocsi a kerítésen keresztül felettébb romos,
- egy kisebb török telepen egy 1,8-as egész pofásan mosolyog, kár hogy lóg az első lökkös, a felnik agyonverve (futómű?) és semmit sem lehet tudni az előéletről,
- egy csodaszép kék, de belülről és motorikusan erősen leharcolva,
- többet már eladtak.
Hazafelé szerdán: eladták, vagy nem veszi fel a telefont.
A képeken ízelítő a megnézett autókból.



A fellelhető összes magyar használt Spider leinformálása kb. 10 nap alatt.
Egyértelmű, hogy idehaza esélytelen találni.
Kerül amibe kerül kintről KELL hozni egyet...
Poló Cartárs felhívta a figyelmemet, hogy Győrben van egy eladó használt Spider az egyik kereskedésben. Nosza felkerekedtünk meló után és elindultunk Győrbe. A kereskedés ablakán keresztül már messziről hívogatott egy kék példány, belépve tátva maradt a szánk. A rutinos eladók hagytak időt, hogy "megemésszük" a látványt majd odajöttek. Persze közöltük hogy szigorúan csak nézelődni jöttünk. Az árcédulára nézve nem is a mi árfekvésünk volt.
Hazafelé megfogalmazódott a mondat: Kell egy ilyen!
u.i.:
A megtekintett Spiderről utólag kiderült, hogy a szép külső elég zaklatott belsőt rejt. A kocsit „biztosítózásra” használták, többször lett fényezve. Az üléseken látható fehér pöttyök a nagyvonalúan használt vegyszerek nyomai voltak. Szóval nem árt az óvatosság!
Néhány napi intenzív internetezés után számomra egyértelmű, ha kabrió, akkor Alfa Spider. Nem csak az Alfa mániám miatt, hanem józan ésszel is. A legtöbb gyártmány valamelyik normál modell tető nélküli változata, az meg öszvér megoldás, csúnya. Nekem ne ígérgessék, hogy hátra is be lehet ülni! A Spiderből ráadásul nem is sok készült, tehát minden szempontból megfelel, még az Alfa mániámnak is.
A szóba jöhető hirdetéseket kinyomtatva családi tanácsot hívok össze: "Drágám ide tudnál jönni egy kicsit?"
Majd a lapokat terítve elhangzott a címbeli mondat a „Drágám” szájából.
A képeket nézegetve néhány „vissza kellene térni a földre” meg "nem vagyunk normálisak" és ehhez hasonlatos megjegyzés után megszületett a bölcs döntés: Nézzünk meg egyet, hogy mégis milyen a valóságban.
Régóta töröm a fejem, hogy jó lenne egy csinos kis csopper, lehetne jókat kirándulni az asszonnyal.
Két gond van a projekttel, egy nincs csopperem, kettő nincs jogsim motorra. Személyautóra vagy 25 éve van, megtettem már bő 800e km-t, de motorra nincs.
A lányom éppen mostanában kezdi a KRESZ tanfolyamot autóra ezért elmentem vele érdeklődni. Közölték, hogy a teljes tanfolyamot ki kell járnom és 100e-nek némi föle van, ja és motor is kell a gyakorlati részhez. Diszkréten érdeklődtem, hogy jogsi nélkül hogyan hozom haza a boltból a motort és hogyan megyek el a gyakorlati képzés színhelyére... Hát mit mondjak nem tudtak épkézláb megoldást javasolni.
Mivel motor sincs ezért GOTO internet és keresgélés. Némi guglizás után egyértelmű, hogy két misit legalább be kell ruházni a motorozáshoz, nem beszélve a ruházatról.
A családi tanácsot azzal a megjegyzéssel zártam, hogy "ennyiért már kabriót is lehet venni".
Az egyetlen "maszek" AR szerviz, amit eddig láttam német földön. Königswinter egyébként is kellemes hely, de így pláne :)
És még Porschét is lehet ide hozni, tiszta szerencse ;)

Mivel most lett véve, meg eljött az éves olajcsere ideje -szerintem utoljára, ment innentől kezdve már km-hez lesz kötve- így meglátogattuk a szokásos szervizet ahol Alfákat gyógyítanak. Csöri átnézte és kicserélte a szűrőket, meg az olajat. Most gyárikat kapott, mert megérdemli. Rendszámtartó is be lett állítva, mert kicsit csálén állt. Ha meg már hozzányúltunk kapott egy rendeset :-). Sajnos a futóművet nem tudta beállítani, mert az alsó lengőkar teljesen kuka. Így az meg lett rendelve, meg az alsó kuplungmunkahenger, mert abból meg folyik az olaj, és kellett még egy fölső motorkitámasztó kutyacsont, mert az szintén szét van szakadva.Remélem a jövő héten berakásra kerülnek és a futómű is be lesz állítva. Még a jobb kilincsel kell valamit kezdeni, mert az meg van feszegetve. Valószínű fel akarták törni az autót. Más minden rendben van, ami remélem így is marad.




