Blog
Gyönyörű napos időben 24 C fokos hőmérsékletben zajlott a rendezvény mintegy 8-10 autó részvételével. Sajnos más olasz autó nem volt, így egyedüli Alfásként csapattam.
Végre működőképes kupplunggal tesztelhettem az eredeti "rövid" váltó áttétellel a kocsit. Miután beállítottam a megfelelő futómű-keménységet és eltaláltam az optimális gumi nyomást, nagyon jól kontrollálható lett a kocsi... Megjött az érzet, hogy lehet vele kanyarodni is. A pálya karakterisztikája -rövid egyenesek kemény féktávokkal, szűk fordulók, viszonylag magas rázókövek, a burkolat anyaga- nem kedveznek az autómnak, de ennek ellenére helyenként volt okom vigyorogni is...
Miután a félrekopott rallye-slickeket Yokohamás tanácsra megfordítottuk, sokat javult az autó balansza... Most koptak csak be igazán, van még bennük jó pár gyors kör!!
A kerékcseréknél nyújtott segítségért külön köszönet Szabó Marcika barátomnak! :-) Legjobb időm -a rázókövek használata nélkül- 1.25.7 mp lett. Maradt 2 körömben is jó pár tized -az egyikben elváltottam magam a célegyenesben, a másikban pedig megzavart egy lehúzódó autó- de így sem vagyok csalódott, mert az autó (váltó, kupplung, motor, fékek) megint jól bírta a strapát!
Ez már a második pályás szezonja volt a kocsinak, és kettő anyaghiba okozta meghibásodást leszámítva kitűnően bírja az igénybevételt!
Folytatás -remélem már egészségesen- a téli fejlesztéseket követően 2013-ban!! FORZA ALFA ROMEO.




Megtortenet a kuplung csere is. Tobbe volt, mint amire szamitottam.
Jo egy honapja elkezdett az auto indulaskor razni, mintha nem birna, nem selytettem,h. komoly baja lehet, mivel szepen lassan erosodott, es amikor mar olyan szinten reszkedett, akkor mar eszrevettem,h. ez nem normalis.Aztan volt mar olyan is vele,h. ha 2esbol gurulva egyest tettem, mar ugy razott,h. azthittem kiesik a motor.
Nagyon nagyon feltem,h. a kettostomegu megy el.
Valamelyik este munkabol haza menet, indulaskor mar nem razott annyira. Felcsillant a szemem,h. csoda tortent(gondoltam,h. amgatol semmi sem javul meg)jo 2km utan mar allig tudtam sebesseget rakni. ugy hogy mennem kellett masnap a szervizbe.Ott a szaki kiprobalta, reszkedett, megprobalta megcsusztatnia kuplungot es erre RECCS, vege is volt.Szetesett a szerkezet.
Jo egy hetig volt ott a kocsi(eddig mindent masnapra megcsinaltak).Itthon nezegettema kuplungsett arakat. lattam 40e,50 e ert kuplungokat, de a ... szerelo nem birt varni 1 orat, o munkaidoben(az enyeben)hivott, nem tudtam felvenni,1ora mulva visszahivom, erre mar megrendelte, allitolag original kuplungsettet (83000ft)
meg aznap ossze si raktak.Hablanyolnak ilyen olyan hibakrol, bla-bla, viszont mas szerviz meg jobban lenyulna, tehat.. msot erre mit irjak. Zaromondatkent, legalabb van uj kuplungom amivel nagyon jo autozni :P es legaôabb mar azzal 1-2 evig nem lesz problema
A sikeres legalizálás eredményeként megkaptuk a magyar rendszámot és a forgalmit, a törzskártyát majd küldik.
A történet érdekes. Elvileg tegnap a regadó befizetése után már lehetett volna ügyet intézni. Vissza is vittem az „ügyintéző” személynek a papírokat, be is ment vele az okmányirodába. Fel is hívott, hogy most bontották meg az LHU 550-től 600-ig tartó rendszám csomagot. Melyik érdekelne, mert azt kapnám. (Nesze neked hivatalos tájékoztatás, mely szerint: „Ami sorba jön rendszám, azt adjuk, nem kívánságműsor, nem lehet itt válogatni!”) Persze az 555-öt kértem. Pár perc múlva visszahívtak, hogy az már nincs a csomagban. Így lett 600. Aztán újra hívtak, hogy leállt a számítógépes rendszer, ma nem lesz meg a dolog. Másnap reggel telefonáltak és mentem is érte.
Az egész hercehurca 95e Ft-ban volt (ebből 65e a hivatalos ár, a többit ki lehet találni, hogy hová ment), plusz regadó és 350km mászkálás.





Azon összeg kiperkálása, amiért gyakorlatilag nem kapok semmit. Ennyi erővel a kályhába is begyújthattam volna vele....



A tegnapi siófoki talin - ahol tekintettel a 3 fő utazó létszámra az olajkályhával voltunk - sikerült piros és ezüst kígyót szereznem. A piros mellett döntöttem.
Másik projektként nekiálltam az ajtóban lévő hangszóró cseréjének. Mivel csak 160-as szett volt itthon kellett hozzá egy panel. Nos, nem lett szép, ez az út nem lesz járható.



A tükörtartó konzolom egy kicsit elfáradt. Sajnos elég egy kis kőfelverődés, aztán az ablakmosó folyadék pont ráfolyik és az alumínium máris ledobja a festést. Le lett csiszolva aztán alapozó megint csiszolás, aztán fényezés. Most szép. Bár ha lesz időm kap karbon fóliát mint a másik.







Megtörtént a hátsó traktus felújítása - új kuplung, új féktárcsák, felújított nyergek és alsó kuplung munkahenger, új fékbetétek, stabilizátor szilentek, váltótartók, kipufogó felfüggesztők. A De-Dion központi szilent és a Watt rudazat szilentjei már az akció előtt cserélve voltak.
A berohadt csavarok kiszedése volt a legundorítóbb. Beépítve nem volt erőm fényképezni. Kipróbáltam, meg sem szólal a hátulja.
Ma csörgött a telefonom, hívott a kárpitos, készen vannak a cuccaid.
Át is mentem érte, nagyon szépek lettek. Fekete matt bőr, piros cérnával.
Közben a váltógombot is felújítottam, mert nem szerették volna bőrözni ,azt mondta az ember,nem lenne túl szép. Amoréra is adtam fel hirdetést,de csak nagyon kopott darabja volt mindenkinek :(
Így hát lefestettem, gyöngyházfekete színt kapott.
Először 120al megcsiszoltam a váltógombot, szintbe húztam a felpattogzott,és a rajta levő lakkot. Majd 240el lefinomítottam, aztán 400, 600 majd lefestettem.
/Nem sikerült, tele volt pöttyökkel/
Nemmmáá' nem akarom szórózni...
De muszály volt. 240el átcsiszolni megint, majd jöhet a szórógitt.
A szórót 600-al vízben visszacsiszoltam.
Zsírtalanítás,és jöhet a bázis felvitele. El sem hiszitek,de kb 6réteg bázis kellett rá,hogy szépen eltakarjon minden kis egyenetlenséget.
Ezután kapott 2 elég vastag lakkréteget.
Ez a kis sz@r 1napott vett igénybe. Ennyi idő alatt egy géptetőt simán megfújok :D
Lényeg,hogy kész, szerintem jól néz ki. És végre nincs több fa az autóban!!






