Blog
Bár ma napközben 20 fok is volt, délután felkerültek hófehérre az új grafit téli kerekek (17"). Jövő hétre már 4-8 fokot mondanak, így a kellemes melegben most szántam rá magam a cserére. (Természetesen az új grafit felniket korábban az összeszerelésnél már kiegyensúlyozták.) Sokkal szebb így grafit színben, mint ezüstben volt. :-) Persze újra várjuk majd a tavaszt! (19") (km óra állása: 10.675 km)







Ma visszakerültek a sárvédők!Sikerült az elmúlt napokban beszerezni pár dolgot hozzá!Gyári 16-os SPEEDLINE kerék,nagy AC(köszi GERY mester),gyári hátsó szárny,műanyag küszöb(Külön hála érte TRENCSIK ROLAND-nak).




Végre volt egy szabad hétvégém és neki tudtam állni a garázsban a rendrakásnak. Két napom ment rá, de végre úgy néz ki a garázs, mint ahogy szerettem volna. Neki tudok állni az idei szerelési feladatoknak a Spideren.
Csak nagy vonalakban az alábbiakat tervezem:
- első féktárcsa és betét csere,
- első fék gumialkatrészeinek cseréje,
- benzinszűrő csere,
- egyik hátsó kerékcsapágy csere,
- kipuff festése ezüstre,
- első gumiharang csere a lengéscsillapítón,
- minden futómű alkatrész lecsiszolása és újrafestése talán pirosra, de lehet hogy sárga lesz,
- hátsó futómű segédkeret festése (kiszerelt állapotban),
- első segédalváz festése (kiszerelt állapotban),
- levegőbeömlők cseréje az utastérben,
- valami hangosabb HiFi mint a gyári (4 csat. erősítő + mélynyomó),
- váltóolaj feltöltése,
- a barkács szélfogó háló véglegesítése,
- hátsó ablak pótlása,
- vászontető alapos ápolása,
- tetőszerkezet kenése,
- karosszéria vakszolása.
Egyenlőre ennyi, biztos lesz még pár dolog menet közben.
CÉL: Esztergomba ill. Alfa City be a Pókkal menni.
Sok cuccot, ill. az emelőt és a hozzá tartozó bakokat már sikerült beszereznem.



Gondoltam megyek még egyet a Vassal mielőtt nekiállok a szerelgetésnek és még mielőtt felbakolom a téli munkálatokhoz.
A tető a garázsban eddig nyitva volt, de most fel kellett csukni, mert a lobogóshajú autókázáshoz 6 fok nem éppen optimális.
Szóval csukom fel és szomorúan tapasztalom, hogy az ablak a hajlítás mentén összecsukott állapotban elrepedt.
Nem kicsit, nagyon.
Mondjuk elég ramatyul nézett ki már az "üveg", de bíztam benne, hogy jövőre még kitart. Ezt bizony a tavaszig meg kell oldani, úgyhogy keresésre fel!
Nekiálltam kiszedni az elrepedt hátsó ablakot. A tető hátsó részén alul x db torx csavar fogta (huh, de jó, hogy a múlt héten vettem egy készletet), az egyik a szokásosnál kicsit jobban, mert a kulcs pikk-pakk körbefordult benne. Jó negyedórás kínlódással sikerült kioperálnom. Oldalt tépőzár és egy patentos gumiszalag tartotta, felül meg cippzár.
Nem így akartam kezdeni a bütykölést a kocsin, de ez van. :-))








Ma nekiálltam a számlák valóságtartalmának utána járni.
Első lépésként megnéztem a gyertyákat és örömmel tapasztaltam, hogy a "jobbik" van benne, nem véletlenül fizettek értük >300 ójrót. A nagyobbikra NGK BKR6EKPA van írva, a kisebbikre pedig NGK PMR7A. Ezzel nem lesz gond egy darabig:-))
A bal szélső gyertya viszont vízben állt, tehát mégiscsak mosták a motorteret. Mondjuk jól is néz ki. A jobb szélső kettő viszont olajban állt, nem sok de ott volt. Ahogy nézegetem a szelepfedél tömítés mellett folyhat le. Egyenlőre kitörölgettem, holnap bekenem a csodaszeremmel egy folyékony szilikongumival és akkor többet nem szivárog, a váltónál is segített.



November 1től törvényileg kötelező, így megkerülve a nagy tumultust, lecseréltettem a gumikat.
km állás: 156.950
Ma kuplungszett cserére került sor.... Most már tök jó :)
Kicserélve, légtelenítve, össze szerelve!
Tökéletesen működik :)
Felkerültek a 18" téli kerekek Pirelli sottozero 225/40*18 w240 gumikkal.
Km:168
Felszerelési költség:8600,-


Voltam a Fiat Szabónál egy Examineres diagnosztikán. Nincs nagy baj, sőt miután eljöttem tőlük sokkkal jobb lett minden, de a pillangószelep csere! Pesti bontóból hoztam egyet még fél éve amire megesküdtek h jts-é, de most jobban szemrevételezve 147 1.6ts-é, ezért nem nyit ki annyira a pillangószelep. ugyhogy kell néznem egy másik bontottat.